Chwytliwa nazwa dla restauracji

Nazewnictwo polskich restauracji przyjemnie zaskakuje. Przykładów chwytliwych nazw dla restauracji można podać bardzo, bardzo wiele. A nowe wciąż powstają! Kreatywność, otwartość nazewnicza restauratorów (bez względu na to czy nazwy tworzą samodzielnie czy z pomocą agencji namingowej) napawa dumą i nadzieją, że inne branże pójdą w ich ślady. Nie ma chyba drugiej takiej branży w Polsce, która walczyłaby o uwagę klienta za pomocą nazw tak bardzo wyszukanych, zaskakujących, budzących ciekawość, humorystycznych. Działających na wyobraźnię, intrygujących i co najważniejsze zachęcających do sprawdzenia, co się za nimi kryje.

Chwytliwa nazwa dla restauracji

W branży, tak bardzo doceniającej rolę profesjonalnie zaprojektowanej nazwy, jej chwytliwość jest kwestią oczywistą. Nazwa skutecznie wyróżniająca restaurację, musi przyciągać uwagę, spotykać się z niemal natychmiastową, pozytywną reakcją. Musi zaciekawić, wzbudzić pożądanie i koniec końców skłonić do działania, a więc odpowiadać wszystkim czterem elementom modelu AIDA. Nie zapominajmy, że nazwa restauracji jest w pierwszej kolejności reklamą lokalu.

Informacyjna funkcja nazwy dla restauracji

To ona w pewnym sensie i do pewnego stopnia streszcza menu, sugeruje panującą w nim atmosferę. Ba! Nawet może sugerować prestiż, rangę restauracji, jej typowych klientów. Na przykład, ich przynależność klasową, aspiracje oraz upodobania estetyczne. Co nie pozostaje bez znaczenia, bowiem idąc do restauracji zawsze mamy nadzieję, choć nie zawsze o tym myślimy, że spotkamy w niej ludzi, w otoczeniu których spożywanie posiłku nie będzie nieprzyjemnością.

Nazwa restauracji w roli selekcjonera gości

Do pewnego stopnia nazwa restauracji selekcjonuje także potencjalnych klientów. Gdy jest nobliwa, wytworna, reprezentacyjna raczej nie przyciągnie uwagi młodych ludzi, szukających ekscentrycznych kulinarnych wrażeń. Znajdą je raczej w restauracjach o nazwach oryginalnych, przewrotnych, kompletnie nie powiązanych z branżą. Nazwa bowiem działa jak magnez. Zachęca tych, którzy lubią budzące przez nią skojarzenia, którzy doceniają emocje, jakie w nich rodzi. Sprowadza w progi lokalu, tych, na których podziałała aura, jaką nazwa wokół niego roztoczyła.

Nazwa restauracji to nic innego jak zaproszenie!

Z całą pewnością nazwę restauracji można porównać do biletu wizytowego, oficjalnego zaproszenia. Warto pamiętać, że to właśnie nazwa będzie przekazywana w opiniach, rekomendacjach ustnych. Łatwość jej zapamiętania – a służą temu emocje, jakie powinna wywoływać w odbiorcy – ma w nich kluczowe znaczenie. Nazwa restauracji jest w dużym stopniu odpowiedzialna za wyobrażenia, jakie budujemy sobie nim odwiedzimy lokal, dlatego musi z kartą dań, wystrojem, sposobem obsługi, modelową klientelą tworzyć spójną całość. Innymi słowy, nie może być przyczyną dysonansu poznawczego, przykrych zaskoczeń. Koniec końców, chcemy wiedzieć, gdzie i na co nas zaproszono.

Nazwa restauracji ambasadorem

Jeżeli restauracja odniesie sukces jej nazwa może stać się symbolem, synonimem jakości, klasy, wyjątkowości czy tradycji. Obrastając w mity, legendy, może stać się turystycznym magnesem. Tak przyjemny los spotkał, nie istniejącą już niestety, kopenhaską restaurację Noma. Trudno też nie zauważyć, że bez dobrego jedzenia ciężko sobie wyobrazić szanowaną restaurację. Podobnie trudno bez dobrej nazwy wyobrazić sobie skuteczną promocję lokalu.

Niesmaczne skojarzenia

Historia zna kilka przykładów restauracji, które swoją totalną klapę zawdzięczały właśnie nazwom, które wbrew intencjom właścicieli budziły różne, niesmaczne skojarzenia. Warto także pamiętać, że kategoria, jaką może sugerować nazwa (np. przed dodanie określnika bar, bistro, restauracja, jadłodajnia) będzie mieć wpływ na postrzeganie jakości jedzenia, atmosfery, klienteli. Ze stereotypami dotyczącymi barów bardzo ciężko walczyć, choć przykład barów sushi pokazuje, że jest to możliwe. Niemniej jednak, słowo bar (w domyśle mleczny, przekąskowy, piwny, kebab) uruchamia skojarzenia z czymś poślednim, niewyszukanym, tanim, jadalnym, ale o smaku mało wyszukanym. Słowo bar nierzadko budzi też lęk – przed nieczystością, bylejakością, chorobami. 

Typy chwytliwych nazw dla restauracji

Chwytliwe nazwy dla restauracji można uporządkować w kilka grup. Pierwszą z nich będą nazwy przyjemnie, smakowicie się kojarzące. Sugerujące przyjemności podniebienia, wyjątkowość kuchni, atmosfery, bądź informujące w wyszukany sposób o innych, poza kulinarnych atrakcjach. Inną grupę stanowią nazwy zaskakujące, czasami szokujące wręcz, ale jednocześnie humorystyczne, wskazujące, że należy je traktować z przymrużeniem oka. Kolejną bardzo popularną kategorię stanowią nazwy restauracji przeniesione z innego kontekstu znaczeniowego, które w domenie kulinarnej symbolizują polot, oryginalność, dystans, lekkość, a więc te przyjemności, które powinny towarzyszyć kolacji spożywanej na mieście.

Jeśli szukasz chwytliwej nazwy dla restauracji w dobrej cenie:
Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu strony.    

Chwytliwa nazwa dla restauracji
5.3 (88%) 20 votes