Chwytliwa nazwa restauracji

Restauracja, nawet ta celująca w klienta o niewyszukanych potrzebach i możliwościach finansowych, właściwie nie może sobie dziś pozwolić na sygnowanie swojej działalności nazwą nieprzekonującą, nudną, nie budzącą emocji. Chwytliwa nazwa restauracji to dziś wymóg, który rozumieją nawet właściciele popularnych barów z kebabem.

Reklamuj się nazwą restauracji

Nazwa restauracji – to ważna informacja dla właścicieli, którzy nie dysponują dużymi budżetami promocyjnymi – to najtańsza, jednocześnie bardzo skuteczna forma promocji. Chwytliwa nazwa restauracji będzie używana w każdym komunikacie – od rekomendacji przekazywanej z ust do ust, przez recenzje w przewodnikach kulinarnych, lokalnej prasie, po opinie na forach internetowych itd. Dlatego inwestycja w nią jest po prostu bardzo rozsądna, a zwrot z niej nastąpi bardzo szybko.

Dobra nazwa restauracji

Z racji szerokiego i głębokiego zasięgu, nazwa powinna być tak skonstruowana, by jak najlepiej przyczyniać się do promocji lokalu. Przy czym, w przypadku każdej restauracji tym celem będzie coś innego. Nazwa restauracji powinna wynikać z założonego celu promocyjnego. Może nim być budowanie wizerunku, wyróżnienie się na tle konkurencji, podkreślenie niezwykłości atmosfery (nie tylko kuchni), stworzenie wrażenia miejsca dla określonych osób, wskazanie przynależności do danej tradycji kulinarnej (np. kuchnie regionalne, narodowe) itd. Nazwa może być także dość abstrakcyjnym, ale bardzo dobrze brzmiącym, wpadającym w ucho, zapadającym w pamięć, wabikiem. Który ma po prostu zaciekawić, zaintrygować i skłonić do odwiedzenia lokalu.

Chwytliwa nazwa restauracji anonsuje i zaprasza

Warto sobie także uprzytomnić, że klienci nim wejdą do środka, wybiorą stolik, zerkną do karty, najpierw usłyszą nazwę restauracji. Jeśli nie mają oni żadnych informacji na jej temat, to z jej formy, brzmienia, znaczenia, skojarzeń, emocji będą starali się wywnioskować czy chcą ją odwiedzić. Automatycznie podejmą decyzję czy chcą się o niej dowiedzieć czegoś więcej. Dobra nazwa restauracji to zaproszenie do środka. Może być oficjalne, zachowujące wszelkie kanony savoir vivre, a może być o wiele bardziej nieformalne, lekkie, humorystyczne, bezpośrednie. Wszystko zależy od tego, kogo chcemy gościć w naszej restauracji.

Cechy formalne nazwy restauracji

Często można przeczytać, że dobra nazwa powinna być krótka. Nie jest to zasada odnosząca się do wszystkich branż. W każdym mieście znajdziemy przykłady długich nazw lokali, cieszących się uznaniem, w których znalezienie wolnego stolika graniczy z cudem. Nazwa dla restauracji nie musi być krótka. Czasami krótka nazwa nie jest nawet pożądana, bowiem nie daje możliwości oddania specyfiki miejsca. Większość restauracji korzysta z tej szansy – dominują nazwy dwuczłonowe oraz wieloczłonowe. Stosunkowo mało jest nazw jednowyrazowych.

Kim jest gość restauracji

Czy targetowanie w branży restauracyjnej ma w ogóle sens? Oczywiście, że tak. Sprofilowanie restauracji pod kątem modelowego, pożądanego klienta, pozwala dokonywać spójnych wyborów dotyczących menu, wystroju, godzin otwarcia, sposobu obsługi, promocji oraz nazewnictwa, które nie sprowadza się tylko do nazwy restauracji, ale także do nazw potraw, o ile chcemy je uczynić bardziej indywidualnymi.

Dlatego niezwykle ważne jest określenie wieku, płci, zamożności, stylu życia, preferencji kulinarnych, estetycznych (mających wpływ na stylistykę wnętrza, dobór muzyki, charakter stroju obsługi, wygląd dodatków) naszych przyszłych gości. Restauracja dobrze sprofilowana ma szansę szybciej doczekać się stałych klientów.

Wyrazić nazwą specyficzność restauracji

Warto także sobie przypomnieć prawdę branżową. Nie istnieją – poza może sieciami fast foodów – restauracje, do których chodzi cały przekrój społeczeństwa. Restauracja to pewnego rodzaju propozycja: estetyczna, kulinarna, związana z oczekiwanym rodzajem przeżyć i doznań. Chwytliwa nazwa restauracji powinna służyć trafianiu do konkretnej grupy odbiorczej. Sprecyzowanej na kilku, kilkunastu wymiarach. Warto także pamiętać, że nazwa restauracji im bardziej będzie uniwersalna (trafiająca w gust szerszego grona odbiorców), tym mniej będzie specyficzna i atrakcyjna. Niestety skuteczne połączenie tych dwóch potrzeb zdarza się bardzo rzadko.

Jeśli szukasz chwytliwej nazwy restauracji w dobrej cenie:
Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu strony.    

Chwytliwa nazwa restauracji
5.2 (86.45%) 31 votes