Gotowe nazwy dla ciastek

Polacy ciastka kochają. Chętnie je pieką, kupują, jedzą, także bardzo chętnie się ciastkami dzielą. Rocznie zjadamy ich około czterech kilogramów.

Rynek wart jest prawie trzy miliardy złotych. Wybierając ciastka polscy konsumenci przede wszystkim kierują się ich smakiem. Jakość oraz cena, choć ważne, są zdecydowanie mniej istotne niż pierwszy czynnik. Generalnie na rynku ciastek od kilku daje się zaobserwować kilka wyraźnych trendów.

Trendy na rynku ciastek

Największym zainteresowaniem cieszą się ciastka markowe oraz ciastka sygnowane markami własnymi, dostępne w dużych sieciach sklepów. Marka ciastek – a więc także nazwa ciastek – aż dla 16% nabywców ma kluczowe znaczenie i jest powodem zakupu oraz chęci poznania nowych smaków. A nowinki są na tym rynku, choć wydaje się bardzo konserwatywny, bardzo mile widziane.

Polacy coraz częściej zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny. Poszerzająca się kategoria smart shoppers idzie w parze z coraz silniejszą potrzebą wygody, stąd też produkty typu convenience to także dziś ciastka, które często są kupowane w mniejszych opakowaniach, jako dodatek do, lub substytut lunchów oraz brunchów.

Moda na zdrowy tryb życia, moda na produkty ECO odcisnęła swoje piętno także na rynku ciastek, które muszą wpisywać się w obie te potrzeby. Choć z drugiej strony, ciastka bywają uznawane jako mniejsze zło, jako produkt przynależący do kategorii guilty pleasure. Są drobnym, nieszkodliwym w gruncie rzeczy powodem łamania reżimów żywieniowych.

Jeśli w składzie konsument znajdzie składniki uznawane za zdrowe, to udzielenie sobie dyspensy na ciastka przychodzi mu o wiele łatwiej i bez wielkich wyrzutów sumienia.

Tej dyspensie służą także małe, wygodne opakowania typu on-the-go, pozwalające konsumować ciastka w bardzo różnych okolicznościach i miejscach. Najczęściej ciastka są kupowane w dyskontach oraz supermarketach właśnie z myślą o konsumpcji odroczonej.

Nazwy dla ciastek – trendy

Słodka Pasja, Krakuski, Hit Twist, Delicje, Jeżyki, Familiarne, Oreo, Sasanki, Delisana, Dr Gerard, Kruszynki, Ciacho Górlaki, 8 Zbóż, Ciasteczkowo, Wedlove, Łakotki, Amerykanki, Bonitki, Starletki – ten krótki, ale reprezentatywny przegląd nazw dla ciastek uwzględnia większość konwencji namingowych, w jakich są one tworzone.

Nazwy dla ciastek najczęściej operują zdrobnieniami, co jest zrozumiałe, konsumentami ciastek są bardzo często dzieci, na które zdrobnienia działają w szczególny sposób. Bardzo często nazwy te podkreślają przyjemności pojawiające się podczas jedzenia ciastek, niemniej często podkreślane są walory smakowe oraz ich istota – kruchość, maślaność, delikatność itd.

Dodatki (owoce, kremy, czekolady, orzechy, marmolady etc.) także bardzo często są uwzględniane w nazwach. Bardzo często są nazwami stworzonymi na bazie nazw zwierząt, postaci z baśni, bajek.

Nie brakuje także nazw toponimicznych, a więc wskazujących miejsce powstania lub miejsce oddające cechy, kojarzące się z danymi ciastkami. Sugerowanie przynależności do kategorii czegoś najlepszego, sugerowanie stosunku konsumenta do ciastek (z racji np. wieloletniej reputacji) to kolejne sposoby „argumentowania”, jakie można w nazwach ciastek odnaleźć.

Warto przy tej okazji zauważyć, że nazwy ciastek, podobnie jak nazwy innych produktów spożywczych by działać jak skuteczna reklama muszą być: 1) adekwatne, 2) unikalne, 3) charakterystyczne, 4) proste, 5) emocjonujące, 6) przekonujące, 7) informujące, 8) wyważone 9) zgodne z faktami 10) eufoniczne oraz 11) muszą posiadać zdolność rejestrową.

Adekwatna nazwa ciastek to nazwa, którą konsument uznaje za pasującą do nich. Unikalna nazwa ciastek to nazwa nie wpisująca się w najpopularniejsze konwencje namingowe.

Prosta nazwa ciastek zapewnia łatwość zrozumienia, przeliterowania, zapisania, powtórzenia. Nazwa ciastek musi budzić emocje, sugerować przyjemności płynące z ich konsumpcji. Nie może konsumenta wprowadzać w błąd. Powinna brzmieć ujmująco. I co najważniejsze nazwa ciastek musi posiadać zdolność rejestrową.

  • Co to jest naming?

    Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.

    Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.

  • Ile kosztuje stworzenie nazwy?

    Cena zależna jest od wybranego pakietu.

    Pakiet „Dobry” –  15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
    Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
    Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.

  • Ile trwa stworzenie nazwy?

    Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

  • Jak przebiega tworzenie nazwy?

    Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

  • Kiedy następuje płatność?

    Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

  • Od czego zaczyna się współpraca?

    Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

  • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

    Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
    Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
    – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

  • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

    Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
    Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

  • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

    Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
    Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
    Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

  • Ile propozycji jest w każdej transzy?

    W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

  • Czy możemy podpisać NDA?

    Oczywiście 😉

  • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

    Tak.

  • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

    Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.