Gotowe nazwy dla firmy asenizacyjnej

Asenizacja jest usługą wciąż popularną. Wywożenie, za pomocą specjalnych wozów asenizacyjnych, płynnych nieczystości pomimo rozwoju kanalizacji nadal jest konieczne w miastach, miasteczkach i na wsiach.

Z usług asenizacyjnych korzystają głównie osoby prywatne, ale nie brakuje także klientów instytucjonalnych, bądź dużych firm prywatnych.

Usługi asenizacyjne nie należą do usług czystych, przyjemnych, ani dobrze się kojarzących. Przynależą do prac wypieranych ze świadomości przez klientów (podobnie jak np. usługi funeralne, czy bio cleaningowe).

Większość osób życzy sobie, by kontakt z firmą asenizacyjną był możliwie krótki, rzadki lub najlepiej niekonieczny.

Wydawałoby się, że przy tak niewdzięcznej pracy chętnych do jej wykonywania będzie naprawdę mało. Tymczasem, usługi asenizacyjne cieszą się dużym zainteresowaniem. Przyczyn jest kilka.

Do najważniejszych należy stosunkowo niski próg wejścia do zawodu (specjalny samochód ze zbiornikiem to koszt od kilkudziesięciu tysięcy złotych do kilkuset tysięcy złotych oraz brak konieczności posiadania formalnego wykształcenia, doświadczenia zawodowego), znaczy zysk oraz prawny obowiązek korzystania z usług firm asenizacyjnych przez właścicieli nieruchomości niepodłączonych do kanalizacji miejskiej. I co najważniejsze wciąż liczne grono klientów.

Konkurencja na rynku usług asenizacyjnych jest coraz większa, co na właścicielach nowo powstałych firm wymusza bardziej świadome, racjonalne podejście do nazwy firmy.

Wydawałoby się, że w branży, która budzi taki opór, dystans, budowanie silnej marki, z wyraźnym wizerunkiem, sygnowanej profesjonalną nazwą pozbawione jest sensu. Nic bardziej mylnego.

Firmy asenizacyjne, jak powiedzieliśmy powyżej, świadczą swoje usługi nie tylko dla mieszkańców, ale także dla samorządów.

Przystępując do różnego rodzaju przetargów muszą oferować usługi na najwyższym poziomie. Właśnie dlatego duże firmy asenizacyjne decydują się na sygnowanie swoich działań profesjonalnymi nazwami, świadczącymi, podobnie jak wdrażane normy ISO, o profesjonalizmie oraz wysokiej jakości usług.

Nazwa dla firmy asenizacyjnej będzie w takim przypadku pełniła funkcję nie tylko odróżniającą, wyróżniającą, ale także informującą i przypominającą. Innymi słowy pozwoli klientom łatwiej zapamiętać daną firmę, skojarzyć ją z poziomem i zakresem usług, nada jej wyrazistą tożsamość i osobowość.

Eufemizmy w roli nazw dla firm asenizacyjnych

Jednym z możliwych sposobów poradzenia sobie z narosłymi wokół branży wyobrażeniami jest zastosowanie eufemizmów. Są to wyrazy, lub wyrażenia używane w celu złagodzenia efektu, jaki budzi słowo zastępowane nimi. Powody ich stosowania mogą być różne.

Od obyczajowych, politycznych, religijnych po estetyczne i fizjologiczne (niektóre słowa potrafią budzić reakcje odrazy, obrzydzenia i w efekcie np. odruchy wymiotne czy ścisk żołądka). Zamiast powiedzieć, że ktoś zmarł, powiemy, że zasnął na wieki. Nie zmieniając radykalnie sensu, zmieniamy w sposób zdecydowany skojarzenia.

Eufemizmy pozwalają przekazać niemal to samo znaczenie, nie tracą na funkcji informacyjnej. Pozwalają uniknąć lub przekierować wyobrażenia na bardziej pozytywne, pożądane tory.

Nazwy dla firmy asenizacyjnej z pomocą eufemizmów pozwalają wzbudzić pozytywne, niespodziewane emocje. Budzące sympatię nazwy z pewnością będą bardzo przydatne firmom, działającym w tak niewdzięcznej i obarczonej szeregiem uprzedzeń branży.

Humor a nazwy dla firmy asenizacyjnej

Przy tworzeniu nazw dla firmy asenizacyjnej równie pomocny może być humor. Choć branża jest „poważna”, „ciężka” to odrobina dystansu może również pomóc w oswojeniu klientów z usługą.

Tym bardziej, że humor będzie przyjemnie odsuwał niepożądane skojarzenia – podobnie jak eufemizmy, które zauważmy mogą mieć humorystyczny wydźwięk. Efekt humorystyczny można uzyskać w bardzo prosty sposób, stosując na przykład kontrapunkt znaczeniowy.

  • Co to jest naming?

    Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.

    Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.

  • Ile kosztuje stworzenie nazwy?

    Cena zależna jest od wybranego pakietu.

    Pakiet „Dobry” –  15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
    Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
    Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.

  • Ile trwa stworzenie nazwy?

    Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

  • Jak przebiega tworzenie nazwy?

    Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

  • Kiedy następuje płatność?

    Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

  • Od czego zaczyna się współpraca?

    Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

  • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

    Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
    Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
    – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

  • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

    Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
    Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

  • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

    Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
    Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
    Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

  • Ile propozycji jest w każdej transzy?

    W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

  • Czy możemy podpisać NDA?

    Oczywiście 😉

  • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

    Tak.

  • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

    Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.