Gotowe nazwy dla kawy

Nazwy kawy, a właściwie marek kawy, Jacobs, Tchibo, Nescafe, Maxwell House, MK Cafe, Elite, Prima kojarzy niemal każdy konsument tego napoju.

Podobnie jak niemal każdy ma dość wyraźne i konkretne preferencje dotyczące jej intensywności, smaku, aromatu, sposobu zaparzenia, temperatury serwowania i picia czy okoliczności, w jakich najchętniej ją pija. Podobnie jak wielu nazw kawy nie da się nie pamiętać, tak wielu stylów życia bez kawy pomyśleć po prostu nie można. Nazwy kawy to nie tylko marki, ale także trwałe elementy popkultury, także tej wysokiej.

Funkcje kawy a nazwa kawy

Poza smakiem, lekkim efektem pobudzenia, kawa stanowi dobry pretekst do spotkań rodzinnych, towarzyskich i biznesowych. Bywa powodem krótkich przerw w pracy lub powodem intensyfikowania jej.

Czas jej wypicia, w zależności od sytuacji, może być momentem wytchnienia lub okazją do lepszego poznania się i zintegrowania.

Kawa jest zatem obecna w naszym życiu prywatnym i zawodowym, tym oficjalnym i tym znanym tylko nam. Niezobowiązujący sposób jej picia służy przełamywaniu lodów, dystansów, uprzedzeń czy lęków. Wszystkie te funkcje, choć tak istotne, rzadko są wykorzystywane przy tworzeniu nazwy dla kawy.

Choć oczywiście znajdziemy kilka chlubnych wyjątków, szkoda, że nie z polskiego rynku (np. Colecttivo Caffee, Ritual). Niekoniecznie jest to słuszne podejście, tym bardziej jeśli zrozumiemy, że kolejna „tak samo się nazywająca, lecz trochę inaczej” kawa naprawdę nie ma szans na wybicie się przy tak szalonej konkurencji.

Ile, jak, gdzie, czyli nazwy kawy aluzyjne do sposobu użycia

Polscy smakosze kawy w zdecydowanej większości preferują kawę mieloną. Prawie 80% pija ją codziennie, a ponad połowa wypija więcej niż jedną kawę dziennie.

Rocznie Polak wypija napar przyrządzony z około 3 kilogramów kawy. Większość rodzimych kawoszy nadal pija kawę przygotowaną w najprostszy możliwy sposób, a więc przez zalanie jej wrzątkiem.

Ale też trzeba podkreślić, że polscy konsumenci kawy są otwarci na inne sposoby jej przygotowania i picia. Najchętniej pija się w naszym kraju kawę czarną, z mlekiem, na trzecim miejscu jest cappuccino, a na czwartym espresso.

Kraj pochodzenia kawy, jej jakość jest dla polskiego konsumenta niezwykle ważna. Lojalność wobec ulubionej marki także jest dość wysoka.

Wszystko wskazuje także na to, że żaden inny napój nie jest w stanie odebrać kawie mocnej pozycji. Nawet zmiany na globalnym rynku jej produkcji, a co za tym idzie jej ceny, znacząco nie zachwiały polskim rynkiem w ostatnich latach. Rynek kawy jest bardzo stabilny – sprzedaż nie rośnie znacząco, ale także nie spada.

Nazwa dla nowej marki kawy bardzo często wpisują się w jedną z kilkunastu konwencji nazewniczych, jakie od dawna są obecne w nazewnictwie tego produktu. Do bardzo popularnych należą eponimy (np. Tim Hortons, Bialetti, Juan Valdez, Don Pablo), toponimy (np. New England Coffee, La Colombe Coffee), nazwy sugestywne i humorystyczne (np. Death Wish, Bulletproof, Kicking Horse, Invader Coffee, Lucky Me).

Nazwy dla kawy z przydawką

Złota, zielona, czarna, finezyjna, kremowa, na wynos, intensywna, ekspresowa, rodzinna, oryginalna, podstawowa – takimi przydawkami najczęściej określa się kawę sprzedawaną na rynku polskim.

To właśnie one najczęściej są dodawana do nazwy kawy, by podkreślić jej najważniejszą cechę. Nie są to jednak jedyne cechy kawy, jakie można w jej nazwie przekazywać.

Co więcej, nazwa kawy powinna być dostosowana do odbiorcy. Choć większość tradycyjnych marek kaw nosi nazwy brzmiące bardzo uniwersalnie, to obecnie przy dużej konkurencji coraz częściej nazwa dla kawy „filtruje” odbiorcę.

Stanowi narzędzie precyzyjnego dotarcia do targetu, wpisania się w jego potrzeby statusowe, wizerunkowe, aspiracyjne, identyfikacyjne oraz koniec końców smakowe.

  • Co to jest naming?

    Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.

    Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.

  • Ile kosztuje stworzenie nazwy?

    Cena zależna jest od wybranego pakietu.

    Pakiet „Dobry” –  15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
    Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
    Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.

  • Ile trwa stworzenie nazwy?

    Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

  • Jak przebiega tworzenie nazwy?

    Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

  • Kiedy następuje płatność?

    Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

  • Od czego zaczyna się współpraca?

    Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

  • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

    Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
    Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
    – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

  • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

    Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
    Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

  • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

    Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
    Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
    Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

  • Ile propozycji jest w każdej transzy?

    W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

  • Czy możemy podpisać NDA?

    Oczywiście 😉

  • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

    Tak.

  • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

    Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.