Gotowe nazwy dla kebaba

Jeśli jeszcze dwie, trzy dekady temu polskim fast foodem numer jeden była zapiekanka, dziś z pewnością jest nim spolonizowany kebab.

Bary z kebabami, popularne kebabownie, na dobre wpisały się w koloryt polskiej kuchni, polskich ulic i polskich zwyczajów jedzeniowych. Dla przykładu, kebab jest najchętniej jedzonym posiłkiem w trakcie lub po imprezie.

Kto je kebaby?

Wbrew pozorom nie tylko imprezowicze są koneserami kebabów. Owszem, jest to danie bardzo popularne wśród ludzi młodych i bardzo młodych (licealistów i studentów). Prawdą jest także to, że wraz z wiekiem oczekiwania wobec jakości, smaku, sposobu przygotowania kebaba rosną.

Podobnie jak prawdą jest, że najwięcej kebabów sprzedawanych jest w weekend oraz popołudniami i wieczorami. Doskonale także wiadomo, że cena, wielkość, składniki, dodatki, lokalizacja pozwalają na przewidzenie głównych nabywców, co za tym idzie pozwala to także sprofilować pożądanego nabywcę. Także nazwa baru z kebabem jest czynnikiem oddziałującym na wyobrażenia, odpowiadającym na oczekiwania oraz zawężającym lub rozszerzającym zbiór potencjalnych nabywców.

Kebab zjawisko kulturowe i namingowe

Wraz z rozlewaniem się po całej Polsce na kebaby – dziś nawet w malutkich miastach, a i nawet na wsiach możemy je zjeść – zmienił się także status i charakter samego kebaba. Nie tylko z racji polonizacji jego składników i smaku, ale także ze zróżnicowania samych kebabowni.

Dziś pod wspólną nazwą kebab funkcjonują szokujące wrażliwców budki, bary, jak również restauracje serwujące to danie na talerzu wraz z licznymi dodatkami. Natomiast nowością jest powstawanie barów z kebabami autorskimi, w których tradycyjną formułę twórczo się rozwija, proponując konsumentom nowe doświadczenia smakowe.

Przestarzała konwencja namingowa

Różnorodność lokali, składników, pomysłów, kulinarnych wpływów i inspiracji zaowocowała także mnogością nazw tworzonych dla baru z kebabem.

W naszym kraju kebab jest głównie kojarzony z kuchnią turecką, stąd też najpopularniejsze są nawiązania językowe, nazewnicze, skojarzeniowe do Turcji i tamtejszych tradycji kulinarnych czy kulturowych. Niestety, mnogość, powtarzalność pomysłów, męczące, pozbawione uzasadnienia marketingowego naśladownictwo, zaowocowało zbyt dużą ilością podobnych, wręcz nudnych nazw.

Nomen omen, czyli nazwa dla baru z kebabem

Nazwy dla barów z kebabem stały się także drogowskazem, istotną informacją, z jakiego rodzaju jedzeniem będą mieć do czynienia jego nabywcy. Im nazwa jest mniej wyszukana, podobna do innych, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie nam dane zjeść kebaba niskiej jakości. Tworzonego bez pasji, pomysłu, polotu. Niskobudżetowego i po prostu niesmacznego.

Oryginalne, polskie nazwy dla baru z kebabem

Dlatego też coraz więcej barów z kebabem poszukuje nazw wyłamujących z tej konwencji, sugerujących inne podejście do samego kebaba oraz jego smakoszy.

Coraz częściej nazwy barów z kebabem nie tyle odwołują się do potrzeby posmakowania egzotyki, co do wyobraźni, humoru, dystansu klientów. Innymi słowy, nazwy nie tyle sugerują przeżycia smakowe – nieznane, niecodzienne – ile sugerują wyjątkowość miejsca, mięsa, dodatków.

Kebab jako danie polskie nie jest już bowiem postrzegany jako kulinarna ciekawostka, ale jako fast food, który można serwować na tysiąc sposobów.

Gotowe nazwy dla kebaba

By przyspieszyć i ułatwić wybór, przygotowaliśmy bazę nazw dla baru z kebabem. Oferujemy nazwy stworzone we wszystkich najpopularniejszych konwencjach namingowych, jakie można zaobserwować na polskim rynku. Nazwy są unikatowe i posiadają zdolność rejestrową. Co najważniejsze, zostały wielowymiarowo przetestowane na grupie celowej (badanie spontanicznych reakcji – skojarzeń, emocji oraz adekwatności).

  • Co to jest naming?

    Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.

    Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.

  • Ile kosztuje stworzenie nazwy?

    Cena zależna jest od wybranego pakietu.

    Pakiet „Dobry” –  15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
    Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
    Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.

  • Ile trwa stworzenie nazwy?

    Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

  • Jak przebiega tworzenie nazwy?

    Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

  • Kiedy następuje płatność?

    Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

  • Od czego zaczyna się współpraca?

    Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

  • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

    Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
    Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
    – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

  • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

    Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
    Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

  • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

    Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
    Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
    Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

  • Ile propozycji jest w każdej transzy?

    W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

  • Czy możemy podpisać NDA?

    Oczywiście 😉

  • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

    Tak.

  • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

    Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.