Gotowe nazwy dla marki jubilerskiej

Wszystko wskazuje na to, że nazwy dla marki jubilerskiej będą równie potrzebne na rynku jak zaręczynowy pierścionek. Branża rośnie, w poprzednim roku była warta prawie trzy miliardy złotych. Polscy producenci zwiększają eksport, podczas gdy import utrzymuje się na względnie stałym poziomie. Rynek wyrobów ze złota i pozostałych metali szlachetnych w naszym kraju staje się także atrakcyjny dla firm zagranicznych, które doceniają jego potencjał i już dziś chcą być jego ważną częścią. Do obrazu warto także dodać informację, że polscy projektanci, producenci, sprzedawcy zyskują na znaczeniu także w sensie statusowym, prestiżowym. Bez przesady można już mówić o modzie na polskie wyroby jubilerskie.

Rynek jubilerski w Polsce

Na rynku funkcjonuje prawie 12 tysięcy sklepów jubilerskich – są wśród nich salony dużych, powszechnie znanych marek (właściwie „tort” podzielony jest między pięć dużych firm – Yes, Apart, W.Kruk, Pandora, Tous) i te cieszące się dobrą reputacją tylko w swojej okolicy. Choć wyroby jubilerskie postrzegane są jako okazjonalne lub służące zbytkowi i manifestacji pozycji społecznej, to coraz częściej – a wiąże się to ze zwiększaniem się zamożności społeczeństwa polskiego – są także postrzegane jako dobra, przewidywalna i stabilna inwestycja. Przy czym inwestujemy nie tylko w materiał, ale coraz częściej w projekt, markę i typ biżuterii. Podobnie zresztą rzecz się ma z alkoholami kolekcjonerskimi, autami zabytkowymi i innymi produktami luksusowymi, co do których istnieje silne i ugruntowane przekonanie, że z czasem nabiorą na wartości.

Nazwy dla marki jubilerskiej, czyli co się podoba klientom

Za zmianą trendów rynkowych nie tylko stoi zmiana układu sił w globalnej gospodarce, ale także całkiem lokalne zmiany mód i upodobań oraz technologii i specjalizacji. Równie ważna jest dostępność pewnych rozwiązań. Dla przykładu, w ostatnich latach, szczególnie popularna stała się biżuteria personalizowania, tworzona w oparciu o sugestie i oczekiwania klienta, dostępna w relatywnie krótkim czasie. Na polskim rynku przeważa biżuteria elegancka, ale jednocześnie prosta – w dobrym tego słowa znaczeniu. Dominujące wzornictwo jest funkcją dostępnych technologii. Stąd też mamy bardzo dużo marek oferujących produkty bezkamieniowe lub oparte na kamieniach naturalnych (np. agat, bursztyn).

Bardzo popularne są także wyroby unikalne, stworzone w limitowanych seriach, niejednokrotnie dostępne tylko w jednym egzemplarzu, sygnowane nazwami polskich marek jubilerskich, docenianych nie tylko z pobudek patriotycznych, ale czysto estetycznych. Analitycy są zgodni, że od kilku lat popyt na tanie, powtarzalne, nieciekawe, anonimowe, masowe produkty importowane z krajów azjatyckich spada. Rośnie za to popyt na biżuterię będącą dziełem artystów jubilerów, tworzoną z pasją, sercem i dającą poczucie obcowania z czymś unikatowym i wyjątkowym. Pozwalającym wyrazić siebie, zamanifestować swoją odrębność, osobowość.

Nazwy dla marki jubilerskiej

Pytanie o adekwatną, skuteczną, rezonującą w targecie, budzącą podziw i kuszącą nazwę dla marki jubilerskiej jest zawsze pytaniem o jej modelowych klientów. W szczególności, gdy ma być ona na przykład submarką dużej firmy, lub wyspecjalizowaną w konkretnych produktach marką rzemieślniczą, autorską, artystyczną.

Tworzenie nazw brzmiących tradycyjnie, klasycznie, godnie zawsze będzie miało sens, ale trudno nie zauważyć, że osoby nabierające dopiero dużych zdolności nabywczych są wychowane w zupełnie innej rzeczywistości, w innej kulturze, wartościach. Władają innym językiem, mają inne cele życiowe. Nazwa dla marki jubilerskiej musi uwzględniać ich aktualne charakterystyki, jak również skutecznie przewidywać zmianę ich profilu konsumenckiego w przyszłości. Powinna być, na tyle na ile to możliwe, ponadczasowa.

Warto także pamiętać, że produkty jubilerskie, choć stają się coraz bardziej dostępne, powszechne, są i będą, produktami dla osób o wyższej pozycji społecznej, osób aspirujących, szukających przekonujących symboli, znaków, artefaktów ich pozycji społecznej, statusu, prestiżu. Wszystkie te potrzeby powinny być uwzględniane podczas tworzenia nazwy dla marki jubilerskiej.

Jeśli szukasz nazwy dla marki jubilerskiej w dobrej cenie?

Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu stron

Gotowe nazwy dla marki jubilerskiej
4.7 (78.06%) 31 votes