Gotowe nazwy dla salonu fryzjerskiego

Usługi fryzjerskie nie sprowadzają się dziś tylko do mycia, obcinania, modelowania, ondulowania włosów, ale są wiązane z szeroko rozumianymi usługami kosmetycznymi. W salonie fryzjerskim klientki i klienci mają także możliwość skorzystania z usług kosmetyczki, wizażystki, stylistki, częstokroć mogą także zrelaksować się w solarium, czy skorzystać z usług masażysty.

Rynek usług fryzjerskich

Perspektywy rozwoju rynku usług fryzjerskich i kosmetycznych są bardzo obiecujące. Analitycy są zgodni, że wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa polskiego będzie wzrastać popyt na tego rodzaju usługi. Zarówno te świadczone na najwyższym poziomie, jak również na te podstawowe. Co zatem pozwala uzyskać rynkową przewagę, co pozwala zdobyć szerokie i lojalne grono klientów płci obojga? Tworząc nazwę dla salonu fryzjerskiego nigdy nie należy wykluczać możliwości poszerzenia oferty, dlatego nazwa powinna być na tyle, na ile to możliwe uniwersalna.

Czy klienci zwracają uwagę tylko na nazwę salonu fryzjerskiego?

Zarówno właściciele salonów fryzjerskich, jak również marketingowcy zajmujący się promowaniem salonów fryzjerskich są zgodni. O sukcesie decydują czynniki obiektywne (np. lokalizacja salonu, wygodny i estetyczny wystrój, nowoczesne wyposażenie i asortyment) oraz subiektywne (np. uprzejmość, otwartość na potrzeby klientów, szerokie doradztwo, śledzenie trendów, poszerzanie wiedzy i oferty oraz – last but not least – nazwa salonu fryzjerskiego). Przy czym, należy zauważyć, że w usługach fryzjerskich wiedza, umiejętności i kreatywność są warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do odniesienia sukcesu. Bardzo istotną rolę pełni umiejętność zrozumienia oczekiwań klienta, które bywają wyrażane w sposób niekonkretny, nieprecyzyjny, metaforyczny, obrazowy, sprzeczny. Często oczekiwania są nierealistyczne, niedostosowane do rodzaju, charakteru, kondycji włosów.

Dlaczego ludzie chodzą do fryzjera?

Klienci mają także bardzo różne powody korzystania z usług fryzjerskich. Mogą po prostu chcieć skrócić włosy, nie przywiązując do fryzury większego znaczenia, traktując ją bardzo funkcjonalnie. Inni mają bardzo emocjonalny stosunek – fryzura, wizerunek, samopoczucie „przed” i „po” strzyżeniu stanowią ważny czynnik oceny salonu fryzjerskiego. Warto pamiętać, że nowa fryzura pełni nie tylko ważną funkcję emocjonalną, ale bywa używana do konkretnych celów – prezencji w pracy, w życiu towarzyskim i uczuciowym. Nowe fryzury mogą mieć charakter casualowy i okolicznościowy. Świadomość tych powodów również może być zakomunikowana w nazwie salonu fryzjerskiego.

Satysfakcjonująca fryzura

Zgodność estetyczna klientów i fryzjerów jest kolejnym bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na satysfakcję. Kwestie estetyczne są jednymi z trudniej komunikowalnych. Słowa: ładna, modna, nowoczesna, inna – są tyleż jasne, co niekonkretne. Bardzo ważnym elementem jest także stosunek klientów do siebie, swojej atrakcyjności. Klienci pewni siebie, nie ulegający kompleksom są zdecydowanie bardziej otwarci na sugestie fryzjera.

Dobry fryzjer to czasami zły fryzjer, a więc taki, który potrafi sprzeniewierzyć się swojej wiedzy, doświadczeniu, talentowi, potrafiący ustąpić klientowi, nienarzucający swojej wizji. Z punktu widzenia klienta efektowna, udana, ładna, pasująca fryzura to taka, w której czuje się on naturalnie. Co oczywiście nie zawsze oznacza, że nie mógłby on wyglądać lepiej. Fryzura musi, podobnie jak ubranie, podkreślać atrakcyjność klienta, nie może być wyrazem „szalonej wizji” fryzjera.

Ocena fryzury, salonu

Ocena pracy fryzjera i całego salonu nigdy nie jest jednorazowa. Klienci salonów fryzjerskich oceniają fryzurę tuż po strzyżeniu i każdego kolejnego dnia. Tym razem skupiając się nie tylko na efekcie estetycznym, ale także na funkcjonalności fryzury, łatwości jej samodzielnego wykonania. Niestety, na tę ocenę wpływ mają także osoby trzecie, których reakcja potrafi znacząco wpłynąć na samopoczucie, samoocenę. Klienci wybierając salon fryzjerski kierują się przede wszystkim: uprzednim doświadczeniem, opiniami zaufanych osób, rekomendacjami anonimowych osób, ceną, warunkami higienicznymi salonu i jego pracowników oraz podejściem i sposobem obsługi.

Oryginalna i funkcjonalna nazwa dla salonu fryzjerskiego

Świadomość tych podstawowych mechanizmów powinna znaleźć odzwierciedlenie w nazwie dla salonu fryzjerskiego. Znacząca konwencjonalizacja nazw salonów fryzjerskich (np. nagminność dookreśleń sugerujących rodzaj oraz status: studio, salon, atelier, zakład, czy też nadużywanie przydawek aspiracyjnych: glamour, luxury, beauty, heaven, visage) ułatwia tworzenie nazwy wyróżniającej się. Stworzonej w atrakcyjnej, adekwatnej, przekonującej, budzącej pozytywne emocje konwencji namingowej.

Nazwa salonu fryzjerskiego dopasowana do klientów

Warto pamiętać, że nazwa salonu fryzjerskiego odpowiada za to, co klient sobie wyobrazi, poczuje, pomyśli. Powinna wskazywać na korzyść, najmocniejszą część oferty, ale przede wszystkim musi budzić pozytywne emocje. Anonsować panującą w salonie atmosferę, sposób obsługi, sugerować podejście do zawodu i klientów. Wizerunek tworzony przez nazwę musi być spójny z wystrojem salonu, sposobem jego działania, jego wielkością, lokalizacją. Nazwa musi być dopasowana do modelowych klientów. Ich potrzeb, możliwości, języka, jakim władają, estetyki, jaką preferują, mód, jakim ulegają.

Jeśli szukasz nazwy dla salonu fryzjerskiego

Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu stron

Gotowe nazwy dla salonu fryzjerskiego
4.8 (79.33%) 30 votes