Gotowe nazwy dla sklepu z bielizną

Nazw producentów bielizny takich jak: Victoria`s Secret, Etam, Intimissmi, Triumph, Chantelle, Gatta, Calzedonia nikomu specjalnie przedstawiać nie trzeba. Kryją się za nimi producenci, marki o mocnej pozycji rynkowej, cenione przez klientki i klientów za wzornictwo, jakość, dbałość o detal czy projektowe rozwiązania służące wygodzie.

Choć produkcja bielizny nie należy do łatwych, przeciwnie jest bardzo wymagająca, na rynku wciąż pojawiają się nowe marki. Wraz z jego rozwojem, pojawiają się nowe wyzwania namingowe – większość nazw adekwatnych, krótkich, posiadających wolną domenę jest w użyciu.

Klienci sklepów z bielizną

Sklepów z bielizną przybywa, znaczna część sprzedaży przeniosła się ze sklepów stacjonarnych do wirtualnych, w których z kolei dominują multibrandy, oferujące produkty wiodących i wschodzących producentów.

Zmieniają się także potrzeby klientów – celowo używamy liczby mnogiej, bowiem segment bielizny dla mężczyzn rozwija się bardzo dynamicznie i z roku na rok zyskuje na wartości.

Polskie klientki i klienci są coraz bardziej świadomi, zorientowani w ofercie różnych marek, a tym samym mają wyższe oczekiwania i co najważniejsze za zmieniającymi się potrzebami idą możliwości. W sklepach z bielizną wydajemy coraz więcej i robimy to coraz chętniej.

Funkcje bielizny a nazwy sklepów z bielizną

Tworząc nazwy dla sklepu z bielizną warto pamiętać także jaką funkcję pełni bielizna w życiu kobiet i coraz częściej mężczyzn. Nie tylko bowiem jest noszona ze względów obyczajowych, higienicznych, czy dla większej wygody w codziennym funkcjonowaniu.

Jej cena, estetyka, jakość, typ, charakter pełni funkcje podobne do kosmetyków – maskuje niedoskonałości, efektownie modeluje ciało, eksponuje walory, służy płciowej autoekspresji, pozwala wyrazić osobowość. Pełni także ważną funkcję psychologiczną – piękna, nowa, modna, podkreślająca walory bielizna potrafi poprawić nastrój, podnieść samoocenę, zwiększyć pewność siebie.

Trendy w nazwach dla sklepu z bielizną

W nazewnictwie sklepów z bielizną wyróżnić można kilka bardzo popularnych trendów. Najwięcej nazw jest polskojęzycznych, odpowiadających na pytanie: kto? (np. Paryżanka, Bardotka), jaka? (np. Intymna, Ekskluzywna, Subtelna, Atrakcyjna), jacy? (np. Wygodni), co? (np. E-bielizna, E-Lady, Bodylook). Dużą część nazw stanowią także eponimy odimienne (np. Telimena, Christelle).

Warto przy tej okazji zauważyć, że nazewnictwo sklepów z bielizną jest odwrotnością trendów w nazewnictwie nowych marek bieliźnianych.

Wśród tych ostatnich najwięcej jest nazw stworzonych w oparciu o słowa francuskie i angielskie. Nazwy są o wiele oryginalniejsze, barziej odważne, wyraziste i emocjonujące (np. OOH LaLa, Perilla, God Save Queens, Vanity&Co., Moye, Le Petit, Trou, Charlotte Rouge, Rilke Philosophy, Dollhouse Lingerie).

Adekwatna nazwa dla sklepu z bielizną

Różnica w sposobie nazywania sklepów z bielizną i marek stanie się zrozumiała, jeśli uświadomimy sobie, ze sklep z bielizną nigdy nie jest sklepem jednej marki (oczywiście nie dotyczy to sklepów producentów).

Wielość sprzedawanych artykułów wymusza stworzenie nazwy sklepu o wiele bardziej uniwersalnej, kategorialnej, adekwatnej do różnego rodzaju bielizny, atrakcyjnej dla różnego rodzaju klientów (kobiet, mężczyzn, nastolatków i seniorów, osób o bardziej tradycyjnym i nowoczesnym guście).

Niemniej jednak, nazwa dla sklepu z bielizną nie może być przezroczysta, obojętna, pozbawiona wyrazu, „synonimiczna” względem nazw już funkcjonujących na rynku.

Powinna pozytywnie się wyróżniać, wspierać kreację pozytywnego wizerunku, ale przede wszystkim powinna określać charakter sklepu, wskazywać jego wyjątkowość, informować o korzyściach, czy sugerować zakres asortymentu.

  • Co to jest naming?

    Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.

    Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.

  • Ile kosztuje stworzenie nazwy?

    Cena zależna jest od wybranego pakietu.

    Pakiet „Dobry” –  15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
    Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
    Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.

  • Ile trwa stworzenie nazwy?

    Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

  • Jak przebiega tworzenie nazwy?

    Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

  • Kiedy następuje płatność?

    Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

  • Od czego zaczyna się współpraca?

    Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

  • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

    Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
    Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
    – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

  • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

    Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
    Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

  • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

    Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
    Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
    Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

  • Ile propozycji jest w każdej transzy?

    W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

  • Czy możemy podpisać NDA?

    Oczywiście 😉

  • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

    Tak.

  • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

    Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.