Naming – wszystko, co chcieliście wiedzieć

Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami. Nazwa firmy, marki, produktu jest najbardziej oczywistą i pierwotną reklamą, znajdującą się w każdym komunikacie marketingowym. Co więcej, liczne badania dowodzą, że nazwa znacząco wpływa na sprzedaż, reputację, ocenę firmy. Jest odpowiedzialna za pierwsze wyobrażenia i nastawienia.

Naming cennik

Nazewnictwo marketingowe jest więc usługą, w którą zdecydowanie warto inwestować. Jest to inwestycja długoterminowa, mająca swoje realne benefity, świadcząca o dojrzałym, przemyślanym podejściu do biznesu. Warto w nią także inwestować, bowiem jest usługą dostępną niemal dla każdego. Po odrzuceniu ofert skrajnych, a więc podejrzanie zaniżonych i nieadekwatnie wysokich, nadal będziemy mieć w czym wybierać. Cennik usług namingowych, rozpinający się od 2000 do 5000 PLN netto, jest cennikiem rozsądnym, godnym zaufania, najczęściej spotykanym na rynku.

Naming agencja

Na polskim rynku usług namingowych niestety królują przypadkowi „znawcy tematu”. Za symboliczne wynagrodzenie świadczą usługi, które teoretycznie każdy potrafi wykonać, ale praktycznie nie każdy umie. Agencji namingowych sensu stricte jest kilka, spotkamy kilkanaście agencji, które jak się zdarzy to także będą próbowały sprostać takiemu zadaniu. Wybierając agencję namingową należy kierować się nie tylko ceną, ale także stażem, doświadczeniem, referencjami, metodą, wiedzą oraz ofertą.

Naming firmy

W 2017 roku każdego miesiąca w Polsce powstawało około 35 000 nowych firm. Tylko skromna część z nich wybrała nazwę spośród propozycji przygotowanych przez agencję namingową. Naming wciąż jest usługą niszową, której istnienia świadomych jest niewielu przedsiębiorców, a jeszcze mniejsza ilość docenia pożytki z niej płynące. Choć, z roku na rok, sytuacja jest coraz lepsza, to wciąż daleka jest od europejskich standardów. Naming firmy nadal jest frazą częściej wpisywaną niż powodującą pożądane zachowania.

Naming produktów

O wiele lepiej sytuacja przedstawia się w kwestii namingu produktów. Producenci znacznie częściej, chętniej i świadomiej korzystają z usług specjalistów od namingu. Tym bardziej, że wysiłki tych ostatnich można zbadać pod kątem skuteczności. Innymi słowy, nim produkt z wybraną nazwą trafi na półki sklepowe, możliwe jest poznanie nastawień, reakcji, emocji, skojarzeń, jakie będzie on budził. Pozwala to bardzo skutecznie orkiestrować nazwę, hasło reklamowe, kolorystykę, typografię, opakowanie etc..

Naming generator

Bardzo często młodzi przedsiębiorcy szukają drogi na skróty i próbują stworzyć nazwę firmy za pomocą popularnych namingowych generatorów. Rezultaty, jak łatwo się można domyślić, są nieprzekonujące. Z prostego powodu – naming firm, marek, produktów nie jest kombinacją liter, głosek, ale przemyślaną metodą wyłaniania nazwy odpowiadającej potrzebom i spełniającej konkretne kryteria.

Naming oferta

Podejrzenie każdej osoby kierującej zapytanie ofertowe do firmy świadczącej usługi namingowe powinna budzić oferta: a) niskobudżetowa b) zawierająca limit propozycji c) pozbawiona odnośników do portfolio, referencji, artykułów, opisów metody d) niekonkretna.

Naming to usługa w dużej mierze racjonalna, oparta na wiedzy i analizach lingwistycznych, socjolingwistycznych, psychologicznych, marketingowych, kulturowych, rynkowych. Świadczona w oparciu o wypracowaną metodę, pozwalającą uzyskiwać nazwy adekwatne do oczekiwań i zgodne z kryteriami. Naming to w większym stopniu rzemiosło niż beztroskie „wymyślanie nazw”.

Tworzymy nazwy firm, produktów, marek w dobrej cenie!
Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu strony.  

Naming – wszystko, co chcieliście wiedzieć
4.6 (76.19%) 21 votes