Nazwa dla firmy cateringowej

Konferencje i szkolenia, bankiety, koktajle, wernisaże, gale, pikniki i imprezy plenerowe, przyjęcia świąteczne, lunche, brunche, obiady, wesela, studniówki, urodziny, imieniny, przyjęcia rodzinne, imprezy biznesowe… itd. Właściwie wszystkie te wydarzenia nie mogą się dziś odbyć bez pomocy firmy cateringowej. Catering stał się słowem modnym i na stałe zagościł w codziennych rozmowach. Nie brzmi już ani obco, ani niezrozumiale, idealnie oddaje zmiany żywieniowe oraz nastawienie do jedzenia (rozumianego szeroko, jako produkty, potrawy, ale także formę zachowań społecznych). Coraz chętniej korzystamy z oferty firm cateringowych – nie tylko świętując, również na co dzień.

Nazwa dla firmy cateringowej a profil firmy

Tworząc nazwę dla firmy cateringowej powinniśmy przemyśleć kilka podstawowych kwestii. Rodzaj klienta (indywidualny versus zbiorowy, instytucjonalny versus niezorganizowany), charakter obsługiwanej imprezy (oficjalna versus prywatna, masowa versus kameralna) jest niemniej ważny od ilości gości czy rodzaju serwowanych dań (ciepłych versus zimnych). Sprofilowanie firmy pod kątem obsługiwanych klientów, określenie czy będziemy zajmować się głównie cateringiem socjalnym (regularna obsługa np. szpitali, szkół, zakładów pracy, więzień etc), cateringiem dietetycznym (oferującym nie tylko dania, ale także promującym określony styl życia, odżywiania) czy komercyjnym (okazjonalna obsługa eventów) pozwala dookreślić kolejne ważne kryteria. Stworzenie modelu idealnego klienta, przekonujące określenie własnego potencjału, dostrzeganie potrzeb klienta, ich specyficzności, pozwala określić zakres i głębokość ich zaspokojenia. Nazwa firmy cateringowej może być tego wyrazem.

Potencjał rynku, potencjał nazwy

Polski rynek cateringowy jest stosunkowo młody, rozwija się dość dynamicznie i nadal daje możliwość odnalezienia rynkowych nisz. Zmieniające się nawyki żywieniowe, chwilowe mody czy nowinki gastronomiczno-kulinarne z pewnością wymuszają na firmach cateringowych dostosowanie się do nowych sytuacji. Warto mieć to na uwadze tworząc nazwę dla firmy cateringowej – jej uniwersalność jest równie ważna jak odporność na upływ czasu. Naśladowanie mód, trendów nazewniczych w branży tak zmiennej raczej nie jest dobrym pomysłem.

Pamiętajmy, że o ile ludzie jeść będą zawsze, o tyle mogą to robić w bardzo różny sposób, z wielu powodów, wśród których głód nie musi być najistotniejszy. Mogą preferować różne diety, dania, składniki dań, formy preparowania, konsumowania żywności.

Warto mieć świadomość społecznej i kulturowej roli jedzenia, bowiem nigdy lub prawie nigdy nie sprzedajemy tylko i wyłącznie kotleta z surówką i ziemniakami. Przy okazji sprzedajemy typowy, polski obiad domowy, jaki znamy z dzieciństwa, jaki kojarzymy z domem rodzinnym, jaki smakował nam u babci, jaki przypomina nam o rodzinie, jaki kojarzy nam się z krajem, w którym żyjemy, jaki jedliśmy w określonym czasie itd. Wiedząc, jakie znaczenia, wyobrażenia, oczekiwania, skojarzenia, emocje, funkcje budzi, pełni dany rodzaj posiłku możemy stworzyć nazwę ujmującą ten najistotniejszy, z naszego punktu widzenia, element.

Dobrym przykładem zmian jest popularyzacja dań brunchowych. Nieobecny w polskiej kulturze kulinarnej brunch najpierw stał się modny wśród pracowników korporacji, a teraz zatacza coraz szersze kręgi, czego najlepszym przykładem jest nie tylko poszerzenie oferty firm cateringowych, ale także powstawanie restauracji i dań brunchowych.

Nazwa dla firmy cateringowej

Biorąc pod uwagę charakter branży, dużą rzadkością są firmy obsługujące zarówno instytucje, jak i oferujące dietetyczne dania pudełkowe, czy organizujące festyny i bankiety. Specjalizacja jest niemal koniecznością, przy czym nazwa stworzona w celu jej podkreślenia nie może w przyszłości stanowić ograniczenia. Nazwa dla firmy cateringowej powinna być na tyle specyficzna, by wskazywać zakres działalności i na tyle ogólna, uniwersalna, by można było z powodzeniem ją używać w sytuacji zmiany profilu. Można ją stworzyć w oparciu o zawsze aktualne w żywieniu wartości. Można założyć, że świeżość produktów, wyjątkowość smaków i aromatów, dietetyczność, sezonowość czy wygoda, oszczędność i zysk czasu, pieniędzy, pracy będą w każdym czasie równie aktualne.

Trendy nazewnicze

Firmy, które wyspecjalizowały się w cateringu socjalnym, okolicznościowym zazwyczaj stosują nazwy imienne, rodowe, bądź kojarzące się tradycyjnymi, polskimi kulinariami. Choć wiele z nich nie brzmi przekonująco, można je ganić za przaśność i śmieszność, to jednak całkiem sporo jest przykładów na pewno godnych naśladowania. Równie skonwencjonalizowane nazwy można dostrzec wśród firm oferujących catering dietetyczny. W ich nazwach podkreśla się zdrowie, lekkość, szczupłość. Znacznie częściej te nazwy stworzone zostały na podstawie słów obcojęzycznych. Jednym z najczęściej wykorzystywanych słów jest angielskie fit (oznaczające między innymi bycie w dobrej formie, bycie wysportowanym, określające, że coś jest godne, odpowiednie, właściwe).

Jeśli szukasz nazwy dla firmy cateringowej w dobrej cenie:
Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu strony.

Nazwa dla firmy cateringowej
Oceń post!