Nazwa dla firmy fotograficznej

Fotografia ślubna, portretowa, dziecięca, artystyczna, produktowa (packshoty), prasowa itd. To tylko kilka najważniejszych podziałów, jakich można dokonać w ramach komercyjnych usług fotograficznych. Wiele firm fotograficznych, chcąc zyskać jak największe grono klientów, świadczy wszystkie, bądź dużą część tych usług. Nazwa dla firmy fotograficznej powinna zatem wynikać z profilu firmy – aktualnego i niewykluczonego w bliższej i dalszej przyszłości.

Nazwa dla firmy fotograficznej – popularne błędy

Zakład, studio, atelier, pracownia to najczęściej spotykane słowa w nazwach firm fotograficznych. Nie tylko zresztą w tej branży. Są one nagminne w branży fryzjerskiej, dekoratorskiej, w usługach architektonicznych. Trwałość tych konwencji namingowych – obecnych na polskich rynkach od co najmniej dwóch, trzech dekad – świadczyłaby o ich skuteczności. I tak, i nie.

Po przekroczeniu „masy krytycznej” wybór tego rodzaju nazwy staje szkodliwy. Zamiast firmę wyróżniać, wpisuje ją do zbioru nazw-firm równie anonimowych, co pozbawionych indywidualizmu. W przypadku usług kreatywnych, a do takich zaliczamy usługi fotograficzne, trudno o bardziej niekorzystne wyobrażenie, jakie buduje sobie potencjalny klient w kontakcie z nazwą firmy.

Nazwa rodowa? Tak, ale z zastrzeżeniami

Jeszcze bardziej niekorzystnie brzmią nazwy stworzone poprzez połączenie słów fotografia, fotografik, foto z imieniem i nazwiskiem fotografa. Oczywiście nazwa rodowa, a więc powstała od nazwiska właściciela firmy, nie jest złym pomysłem. Koniec końców budowanie reputacji, rozpoznawalności za pomocą nazwiska wydaje się dość oczywiste i naturalne. Ale także w tej sytuacji największą obiekcją jest ilość tak nazwanych firm. Wystarczy przejrzeć dowolną bazę, choćby popularną Panoramę Firm, a szybko się okaże, że w naszym mieście, województwie, regionie tak nazwanych przedsiębiorstw jest bardzo dużo.

Największy błąd nazewniczy

Bodaj najgorszym z możliwych rozwiązań jest przyjęcie nazwy łączącej słowo fotograf z nazwą miasta, w którym zamierzamy prowadzić działalność gospodarczą. Nie dość, że taka nazwa brzmi nad wyraz ogólnie, niczego nie sugeruje, nie pozwala stworzyć żadnych specyficznych skojarzeń, to w przypadku sukcesu firmy będzie działać na jej niekorzyść w sposób jeszcze bardziej zwielokrotniony. Fotograf Lublin, Fotograf Warszawa.

Czyli właściwie kto? Klient po usłyszeniu nazwy firmy fotograficznej powinien mieć na myśli naszą firmę. A nie każdą firmę fotograficzną z Lublina. Powinien pomyśleć o konkretnej firmie, na przykład tej, która ostatnio zdobyła prestiżową nagrodę. Fotograf Opoczno… itp. to przykład nazwy zbyt szerokiej, która owszem komunikuje branżę, ale nic poza tym nie mówi o podmiocie posługującym się nią. Sprzyja pomyłkom, zachęca inne firmy do nieuczciwej konkurencji, przeszkadza w identyfikacji. Nie mówiąc już o tym, że jest antonimem świadomego budowania marki.

Wyjść poza schematy

Celem znacznej części firm fotograficznych jest pozyskanie klientów, a środkiem do tego ma być nazwa kojarząca się tylko i wyłącznie z branżą lub konkretną usługą. Takie minimalistyczne podejście, choć zrozumiałe, nie może być jedynym, jakie bierzemy pod uwagę. Stworzenie nazwy jednocześnie komunikatywnej oraz oryginalnej, wyróżniającej się, służącej wzbudzeniu pozytywnych emocji i skojarzeń jest możliwe.

Pamiętajmy, że nawet nazwy krótkie, łatwe do wymówienia, przeliterowania, pozytywnie przechodzące test zgodności mowa-pismo, gdy nie budzą emocji, nie zostaną zapamiętane. Nie zbudują wizerunku firmy. To emocje, jakie wzbudza nazwa głównie odpowiadają za jej „zapamiętywalność”, cechy formalne mają drugorzędne znaczenie.

Konwencje namingowe idealne dla nazwy firmy fotograficznej

Dobierając konwencję namingową do naszej działalności pamiętajmy, że nazwa dla firmy fotograficznej może służyć wyrażeniu wartości zawartych w dwóch powiązanych z branżą archetypach – Magika oraz Artysty. Nawet, jeżeli nie specjalizujemy się w fotografii artystycznej to wciąż clou usług fotograficznych stanowi uwypuklanie piękna, niezwykłości, wyjątkowości, wspaniałości osób, sytuacji, miejsc, wydarzeń.

Fotograf jak Magik i Artysta potrafi uchwycić chwilę, utrwalić ją, uczynić piękniejszą niż rzeczywistość. Stąd też nazwa dla firmy fotograficznej może być stworzona w konwencji aliteracyjnej, rymowanej. W konwencji nazwy opisowej, zaskakującej błyskotliwym stwierdzeniem, humorystycznej, onomatopeicznej, oksymoronicznej, zaskakującej sprzecznymi znaczeniami dwóch słów, tautologicznej, wzmacniającej oddziaływanie przez powtórzenie znaczenia, charyzmatycznej z literą X.

Jeśli szukasz nazwy dla firmy fotograficznej w dobrej cenie:
Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu strony.

Nazwa dla firmy fotograficznej
Oceń post!