Nazwa dla firmy kosmetycznej

Wydawałoby się, że tworząc nazwę dla firmy kosmetycznej powinniśmy pomyśleć głównie o potrzebach i preferencjach kobiet. Głównymi nabywcami produktów i usług kosmetycznych są oczywiście nadal kobiety, ale jak podkreślają analitycy w najbliższych latach należy się spodziewać coraz większego udziału mężczyzn w tym rynku. Dodajmy, jako świadomych i dobrze zorientowanych nabywców.

Nazwa dla firmy kosmetycznej a płeć i wiek

W związku z powyższym nazwa dla firmy kosmetycznej nie może być adresowana tylko i wyłącznie do jednej płci. Perspektywiczne, długoterminowe myślenie o nazwie jest jednym z kryteriów oceny jej skuteczności i adekwatności. Kryterium płci jest więc jednym z bardzo ważnych przy tworzeniu nazwy dla firmy kosmetycznej. Podobnie zresztą jak kryterium wieku, głównymi odbiorcami powoli przestają być nastolatkowie i osoby w średnim wieku. Kosmetyki dla dzieci oraz seniorów stają się coraz bardziej popularne.

Różne potrzeby, różne nazwy

Tworząc nazwę dla firmy kosmetycznej musimy zdać sobie sprawę także z tego, że zupełnie inną nazwę powinniśmy wybrać dla firmy produkującej kosmetyki, sklepu stacjonarnego, sklepu internetowego, a jeszcze inną dla gabinetu kosmetycznego. Choć wszystkie te działalności można zaklasyfikować do branży beauty and wellness to jednak ich profil i struktura kliencka jest zupełnie różna. Zupełnie różne są także potrzeby, jakie zaspokajają poszczególne rodzaje działalności.

Dla przykładu, firma produkcyjna przede wszystkim sprzedaje nadzieję na poprawę wyglądu za pomocą atrakcyjnych cenowo, skutecznych, naturalnych, zdrowych (nie powodujących alergii), nie testowanych na zwierzętach preparatów kosmetycznych. Sklep internetowy ma przede wszystkim zapewniać szeroką, zróżnicowaną, atrakcyjną cenowo (w różnych segmentach) paletę produktów. Stanowi on odpowiedź na potrzebę posiadania wyboru i korzystania z okazji (np. związanej z promocjami, rabatami). Z kolei gabinet kosmetyczny spełnia potrzebę zmiany, uzyskania pożądanego efektu wizualnego. Bezpośrednio i natychmiastowo.

Nazwa sugerująca korzyść

Każda z tych działalności będzie przekonywać do siebie za pomocą odrębnych zestawów argumentów. Firma produkująca kosmetyki może wskazywać na najwyższą jakość produktów, zaawansowane technologie, naukowo potwierdzone efekty. Sklep może odwołać się do reguły wzajemności obdarowując klientów darmowymi próbkami. Dzięki czemu spodziewać się będzie wzrostu sprzedaży motywowanej chęcią odwzajemnienia się. Salon kosmetyczny może argumentować za pomocą czytelnych, obrazowych, przekonujących dowodów skuteczności w postaci metamorfoz klientów (popularna formuła „przed” i „po” zabiegu).

Archetypowa nazwa dla firmy kosmetycznej

Kwestie poruszane w powyższych dwóch akapitach nie pozostają bez związku z nazwą. Z powodzeniem mogą one zostać wykorzystane w nazwie komunikującej przede wszystkim korzyści, jakie odniesie klient wybierając tę a nie inną firmę kosmetyczną. Choć to oczywiście jeden z kilku możliwych wariantów jej stworzenia. Innym, równie przekonującym, jest odwołanie się do archetypów marki, czyli archetypu Kochanka, Magika, Artysty, Buntownika i Odkrywcy.

Archetyp Kochanka zaspokaja potrzebę bycia atrakcyjnym, zmysłowym, pociągającym, wielbionym. Wzmacnia samoocenę, sprzyja samoakceptacji, wspiera samorealizację. Zwiększa poczucie szczęścia życiowego. Magik zmienia rzeczywistość, pozwala się od niej oderwać, przenosi w inny wymiar. Odmienia, przemienia, błyskawicznie i bezproblemowo może maskować oraz podkreślać. Artysta ceni piękno, naturalność, kreatywność, jest otwarty, ceni zmienność, pozwala na wyrażenie siebie, ukazanie nowego oblicza. Buntownik i Odkrywca to także możliwe warianty, koniec końców kosmetyki służą także manifestacji sprzeciwu (np. związanego z dominującą estetyką), nonkonformizmu (np. związanego z wyborem produktów ekologicznych, naturalnych, rzemieślniczych). Odkrywca zaspokaja potrzebę zmiany, nowości.

Nazwa kwintesencją marki

Podążając za archetypowymi inspiracjami możemy za pomocą nazwy wyrazić najbardziej kluczową, istotną, znamienną, przekonującą, nośną cechę firmy. Taką, która przez swój uniwersalizm, ahistoryczność, trwałość będzie zawsze aktualna, zawsze en vogue. Kosmetyki będą się zmieniać, usługi kosmetyczne będą się zmieniać, sposoby ich sprzedaży i świadczenia będą się zmieniać, ale podstawowe potrzeby, które one zaspokajają są trwałe. Dlatego też nazwa dla firmy kosmetycznej może być ich wyrazem.

Jeśli szukasz nazwy dla firmy kosmetycznej w dobrej cenie:
Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu strony.

Nazwa dla firmy kosmetycznej
Oceń post!