Nazwa dla firmy meblowej

Black Red White, Defra, Dller, Halmar, Helvetia, Ikea, Kler, Klose, Libro, Paged, Vero, Wersal to jedne z najciekawszych nazw firm meblarskich funkcjonujących na rynku polskim.

Co uderzająco i typowe dla trendów nazewniczych w tej branży, naprawdę niewiele firm nosi nazwy nawiązujące do oczywistych, prymarnych skojarzeń. Choćby tych związanych z funkcjonalnością i wygodą, pięknem, designem, sztuką, sztuką użyteczną, architekturą wnętrz, wnętrzarstwem.

Nazwa dla firmy meblowej – trendy

Dominują neologizmy, nazwy abstrakcyjne, krótkie, jedno, dwusylabowe. Rzadkością są nazwy złożone z dwóch lub więcej wyrazów. Gdybyśmy nie znali tych marek z pewnością moglibyśmy je wziąć za nazwy marek z wielu, bardzo różnych branż. Helvetia równie dobrze może być nazwą firmy meblarskiej, co agencji ratingowej, reklamowej czy biura projektowego. Libro może być z powodzeniem nazwą księgarni, oficyny wydawniczej, co producenta mebli tapicerowanych. Wersal może być nazwą firmy specjalizującej się w organizacji wycieczek do Paryża, firmy z branży eventowej, co producenta wytwornych foteli i kanap.

Czy to błąd? Niekoniecznie. Ten uniwersalizm jest jednocześnie wielką siłą tych nazw, ale także może rodzić pewne problemy w początkowym okresie zdobywania rynku. Z innej strony patrząc, to zdecydowanie szansa dla firm dopiero startujących w branży meblarskiej, bowiem mogą one się wyróżnić nazwami wywołującymi bezpośrednie, pożądane skojarzenia. Sugerującymi branżę, komunikującymi najważniejsze wartości czy odwołującymi się do bardzo bogatej historii meblarstwa. To oczywiście nie jedyne ścieżki, jakimi można podążyć, ale z pewnością od nich można zacząć.

Nazwa uniwersalna

Tworząc nazwę dla firmy meblowej należy przede wszystkim uczynić ją równie zrozumiałą, dobrze brzmiącą, łatwą do wymówienia, przeliterowania, odmiany, zapamiętania dla klientów z kraju, jak i z zagranicy. Nie od dziś polskie firmy meblarskie świetnie radzą sobie na obcych rynkach, na których cieszą zainteresowaniem ze względu na atrakcyjne połączenie ciekawego wzornictwa, jakości, praktyczności oraz ceny. Międzynarodowego sukcesu wykluczyć nie można, więc lepiej być na niego gotowym pod względem namingowym.

Inspiracje

Pomysłów na uczynienie nazwy dla firmy meblarskiej bardziej uniwersalną jest co najmniej kilka. Po pierwsze, możemy skorzystać z bogatego słownika sztuki meblarskiej. Możemy poszukać słów związanych z branżą w pożądanych językach, które łączy wspólny rdzeń. Równie ciekawym pomysłem może być poszukiwanie inspiracji w nazwach stylów meblarskich. Historia sztuki meblarskiej jest niezwykle bogata, obfituje w nazwy dobrze znane, nie tylko historykom sztuki, ale także laikom (np. meble kolonialne, art deco, secesja, biedermeier, shabby chic).

Innym źródłem inspiracji mogą być imiona i nazwiska największych projektantów mebli, bądź stworzonych przez nich szkół (np. Swedish Modern, Danish Modern), stylów (pop art, minimalizm, modernizm, barok). Niemniej ciekawym tropem może być poszukiwanie źródłosłowu dla nazwy w słowach określających główny materiał (drewno, tworzywa sztuczne, metal), technologię (wykonanie ręczne, zmechanizowane), rodzaj mebli (biurowe, kuchenne, łazienkowe, ogrodowe), funkcję (służące do przechowywania lub odpoczynku itd.).

Idea, wartość, cecha również mogą stać się inspiracją dla nazwy firmy meblarskiej. Projektowanie mebli to nie tylko połączenie technologii, rzemiosła, materiałów, ale także pewnej filozofii, stylu życia. Meble w ogromnym stopniu stanowią odpowiedź na potrzeby, ale także jak w soczewce skupiają atrybuty epoki.

Dla przykładu współczesne meble w o wiele większym stopniu muszą być funkcjonalne, wygodne i wytrzymałe niż piękne, ozdobne. Co więcej, czas ich użytkowania jest o wiele krótszy, tym samym ich solidność liczona w dekadach nie jest cechą pożądaną. Współczesne meble w o wiele większym stopniu podlegają chwilowym, efemerycznym modom. Właściwie można powiedzieć, że zaczynają powoli być towarami sezonowymi. Bliższymi w funkcjach, oczekiwaniach do ubrań. To jak z nich korzystamy – a co jest przecież niezwykle ważne – może być także oryginalnym źródłem pomysłów namingowych.

Jeśli szukasz nazwy dla firmy meblowej w dobrej cenie:
Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu strony.

Nazwa dla firmy meblowej
Oceń post!