Nazwa dla restauracji – podstawowe funkcje

Wybierając nazwę dla restauracji – pomińmy w tym momencie jej specyfikę kulinarną – warto przede wszystkim pamiętać o funkcjach, jakie powinna ona pełnić w komunikacji marketingowej lokalu. Oczywiście, w przypadku każdej nazwy i każdej restauracji do głosu w pierwszej kolejności będą dochodzić inne funkcje, niemniej jednak o żadnej z nich zapomnieć nie można, bowiem każda z nich ma inne, ale ważne zadanie do wykonania.

Nazwa dla restauracji – nazywa i wyróżnia

Nazwa służy identyfikowaniu i odróżnianiu – funkcja nazywająca. Pozwala skutecznie odróżniać jedną restaurację od drugiej. Przy czym nie chodzi o proste sprowadzenie wszystkiego do różnicy alfanumerycznej. W teorii, można przecież każdą nazwę sprowadzić do różnych ciągów znaków. Pozbawionych znaczenia, symboliki i konotacji. Jednak nie o takie techniczne odróżnianie chodzi.

Nazwa restauracji odróżniająca ją od innych, dokonuje tego w sposób sugestywny i chwytliwy. Na wszystkich wymienionych poziomach. Odróżnia poprzez inne znaczenia semantyczne, inne odniesienia do rzeczywistości, inne znaczenia symboliczne, przywoływanie innego kontekstu. Dopiero ta specyficzna konstelacja czyni ją inną, indywidualną i w specyficzny sposób zrozumiałą, komunikatywną.

Nazwa dla restauracji – funkcja afektywna

Bardzo ważną funkcją nazw jest wywoływanie (impresja) i przekazywanie (ekspresja) emocji. To one odpowiadają za stosunek klientów do lokalu, przesądzają o zapamiętaniu danej nazwy. Nazwy budzące sympatię, wywołujące pozytywne emocje, sprzyjają pozytywnemu nastawieniu wobec lokalu. Mają niebagatelny wpływ na nastawienie oraz ocenę jakości jedzenia i obsługi. Zdaniem psychologów ludzie, obiekty obdarzone sympatią są oceniane o wiele bardziej ulgowo.

Nazwa dla restauracji – funkcja estetyczna

Nazwa restauracji pełni także funkcję ekspresywną. Wpisuje się w potrzeby estetyczne, realizowane za pomocą języka. W komplecie z identyfikacją wizualną, designem wnętrza, panującą atmosferą, odpowiada za wrażenia, doświadczenia, emocje, przeżycia, jakie oferuje restauracja swoim gościom. Kwestie te nie pozostają bez znaczenia, bowiem nie od dziś wiadomo, że okoliczności, towarzystwo, estetyka otoczenia wpływa na ocenę wrażeń kulinarnych. Innymi słowy w miłej atmosferze, w ładnym otoczeniu jedzenie smakuje bardziej, czas płynie szybciej, zabawa jest o wiele bardziej przyjemna.

Reklamowa funkcja nazwy dla restauracji

Chwytliwa, ciekawa pod kątem językowym, znaczeniowym, skojarzeniowym nazwa rozbudza apetyt, zmysły, potrzeby. W połączeniu z funkcją reklamową, uzyskujemy skuteczne, tanie, uniwersalne narzędzie, które jest wykorzystywane przy każdej okazji. Celowo, przez właścicieli restauracji oraz spontanicznie, przez jej gości. Nazwa jest reklamą i jak każda skuteczna reklama musi powodować reakcje, zgodnie z modelem AIDA.

Nazwa restauracji to zaproszenie

Funkcja inwitacyjna, której często nie poświęca się dostatecznej uwagi, jest niemniej istotna. Nazwa restauracji jest pierwszą informacją, pierwszym bodźcem, pierwszym doświadczeniem, pierwszym wabikiem, pierwszą atrakcją dla jej przyszłych gości. W większości przypadków nim zapoznają się oni z kartą, ulegną urokowi wnętrza, docenią profesjonalizm obsługi, będą pod wrażeniem smaków i aromatów, będą poddani oddziaływaniu nazwy. Która powinna być na tyle przekonująca, by zechcieli ją odwiedzić. By tak się stało, nazwa musi budzić ciekawość, musi intrygować, kusić, zachęcać, informować, budzić emocje i pozytywne skojarzenia. Efekt tego rodzaju można oczywiście uzyskać w bardzo różnorodny sposób. Na przykład za pomocą języka dystyngowanego lub wręcz przeciwnie za pomocą języka lekkiego, nieformalnego, kolokwialnego, bezpośredniego.

Funkcja marketingowa nazwy restauracji

Wreszcie niemniej ważna funkcja marketingowa nie może być dziełem przypadku, ale powinna wynikać z przemyślanego, założonego, krótko i długoterminowego celu promocyjnego. Wyróżnienie się na tle innych restauracji, podkreślenie oryginalnej atmosfery, wyjątkowości jedzenia, zasugerowanie składu społecznego czy przynależności do danej tradycji kulinarnej to równie ważne zadania, stawiane przed profesjonalnie zaprojektowaną nazwą restauracji. Pamiętajmy, że nazwa sprzyja budowaniu wizerunku, ale także ma realny wpływ na ilość gości.

Jeśli szukasz nazwy dla restauracji w dobrej cenie:
Zadzwoń: +48 509 453 917
Napisz: biuro@slogansensei.pl
Lub skorzystaj z formularza kontaktowego w prawym dolnym rogu strony. 

Nazwa dla restauracji – podstawowe funkcje
4.9 (81.43%) 28 votes