Projektowanie nazwy dla produktu

Wyobrażenie sobie produktu nie oznaczonego żadną nazwą jest równie trudne jak wyobrażenie sobie człowieka bez imienia. Nazwa produktu jest reklamą, która nie tylko pozwala przekonać do zakupu, czy odróżnić produkt X od Y. Jest także ważnym komunikatem, który jest używany w spontanicznych rekomendacjach i opiniach. Nazwa produktu ściśle wiąże się z potrzebą, [.....]

Tworzenie nazwy produktu metodą 8 wymiarów EPONIMO

  Tworząc nazwy produktów należy uwzględnić szereg czynników, które sprawiają, że nazwy stają się skutecznymi komunikatami, mającymi dużą moc sprawczą. Profesjonalnie zaprojektowane wzbudzają zainteresowanie oraz przekonują do zakupu. By tak się stało konieczne jest wielowymiarowe podejście do projektowania nazwy produktu. W naszej autorskiej metodzie [.....]

Wybór konwencji namingowej przy tworzeniu nazw produktów

  Nazwa produktu pełni między innymi funkcję identyfikacyjną (pozwala na właściwe przyporządkowanie produktu do kategorii, poznanie jego funkcji oraz częstokroć sposobu użytkowania) oraz perswazyjną. Ta ostatnia ma na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, oddziaływanie na jego wyobraźnię. Oddziałując na emocje odbiorcy, skłania go do zakupu. By tak się stało konieczne [.....]

7 zasad tworzenia nazw dla produktów

Każdy, kto robił zakupy w sklepach Ikea w różnych częściach świata zapewne wie, że produkty w nich dostępne wszędzie mają takie same szwedzkie nazwy. Choć dla wielu klientów taka strategia nazewnicza może się wydawać niezrozumiała, w tym "szaleństwie" jest metoda. Casus Ikei Poszczególne kategorie produktów dostępnych w sklepach Ikea nazywane [.....]

Nazwa dla food trucka

W Stanach Zjednoczonych, ojczyźnie food trucków, od lat pięćdziesiątych XX wieku rozwijana jest kultura miejskiego, obwoźnego jedzenia. Jedzenia prostego, pożywnego, smacznego, taniego. Szybkiego w przygotowaniu i konsumpcji. Do Polski dotarła stosunkowo niedawno, ale przyjęła się nadzwyczaj dobrze, i dziś w każdym większym mieście działa od kilku do kilkunastu barów na [.....]

Nazwa dla piwa kraftowego

Browary wytwarzające piwa kraftowe – według różnych szacunków – stanowią około 10% polskiego rynku. Sklepowe pułki uginają się od wyszukanych trunków. Najmocniejsze marki w tym segmencie mają w swojej ofercie od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu piw. Duża dynamika powstawania i niestety upadania nowych browarów sprawia, że klienci mają także coraz większy problem z [.....]

Polskie nazwy dla restauracji

Najnowszym, bardzo wyraźnym i przybierającym na sile trendem jest tworzenie polskich nazw dla restauracji. Choć nazwy anglojęzyczne, bądź wywiedzione z innych popularnych języków, nadal mają się dobrze, to powoli przestają być symbolem zachodniej jakości. Przestają także być wyrazem postsocjalistycznych aspiracji. Nie napawają wielką dumą, nie sugerują statusu i prestiżu restauracji, nie służą [.....]

Nazwa dla restauracji azjatyckiej

Kuchnia azjatycka to pojęcie tyleż pomocne, co zamazujące prawdziwy obraz kulinariów Japonii, Chin, Wietnamu, Tajlandii, by wymienić tylko te najbardziej popularne. Ilość, różnorodność tradycji kulinarnych w każdym z tych krajów oszołamia. Jednocześnie uświadamia, jak bardzo upraszczające jest przyporządkowywanie ich do wspólnej kategorii. Nazewnictwo restauracji [.....]

Nazwa dla pubu

Słowo pub zagościło w polszczyźnie stosunkowo niedawno i powoli zastępuje słowo bar, które coraz rzadziej jest używane do określenia lokalu, w którym głównie konsumuje się alkohol. Bar dziś zdecydowanie częściej oznacza sushi bar, burger bar niż pijalnię alkoholu. Z drugiej strony patrząc, piwiarnia i starsza od niego karczma, wydają się najbliższymi znaczeniowo słowami do pubu, to [.....]

Nazwa dla burger baru

Jeżeli jeszcze kilka lat temu większość z nas wyobrażała sobie hamburgera na wzór smutnej kanapki z sieci fast food, dziś prędzej oczami wyobraźni zobaczymy imponującą bułkę wypełnioną wołowiną i wyszukanymi dodatkami. Można z lekką przesadą powiedzieć, że współczesny hamburger – ten serwowany w food trucku i burger barze – to nierzadko dzieło sztuki kulinarnej. Imponuje [.....]

Nazwa dla steak house

Kojarzone z kuchnią amerykańską steki, obok hamburgerów, są najbardziej emblematycznym jej daniem. Choć hamburgery wcześniej stały się popularne w naszym kraju, to dziś oba przeżywają swoje piętnaście minut popularności. Hamburgery wychodzą poza szybką i nieefektowną, niesmaczną formułę rodem z popularnej sieci fast food, a steki walczą o uwagę smakoszy, jako danie z jednej strony okazjonalne, [.....]

Nazwa dla restauracji polskiej

Od staropolskiej po tę współczesną, choć nadal tradycyjną. Kuchnia polska – wnosząc po ilości restauracji ją serwujących – ma się bardzo dobrze. Odkrywana na nowo (nie tylko pod względem przepisów, ale i składników), wzbogacana kulinarnymi nowinkami i trendami z pewnością potrafi zaskoczyć i od dawna nie jest sprowadzana do banalnej klasyki w postaci schabowego z ziemniakami [.....]

Nazwa dla restauracji wegańskiej

Na wegańskiej mapie Polski nie brak dziś food trucków, barów, bistr, restauracji serwujących dania nie zawierające produktów odzwierzęcych. Weganizm przestał, lub szybko przestaje, być marginalnym, alternatywnym – i przez to budzącym niezrozumienie – stylem życia. Co oczywiście bardzo cieszy. Przestaje być także postrzegany jako postawa radykalna, został w dobrym tego słowa [.....]

Tworzenie nazw dla restauracji

Różnorodność konwencji namingowych, w jakich tworzone są nazwy restauracji, napawa optymizmem. Restauratorów, chcących podążać sprawdzonymi rozwiązaniami, na pewno nie spotka zawód. Do wyboru będą mieli kilkanaście sposobów stworzenia nazwy, przy czym każdy z nich z powodzeniem wyróżni lokal na tle konkurencji. Naśladować najlepszych Prezentowane poniżej [.....]

Nazwy restauracji

W popularnych poradnikach dotyczących tworzenia nazw restauracji, najczęściej przeczytamy porady, według których powinny one być łatwe do zapamiętania, przeliterowania i zrozumienia. Choć to ogólne kryteria oceny, to zdaniem autorów owych poradników, również nazwy restauracji powinny spełniać oczekiwania stawiane nazwom per se. Nazwy restauracji – uwaga na zbyt [.....]