Pomysł na nazwę restauracji

Inspirację do stworzenia nazwy restauracji znaleźć można niemal we wszystkim – od domeny kulinarnej, przez kulturową, językową, aż po naprawdę odległą, kompletnie nie związaną z daną kuchnią. Nazwy przenoszone z innych kontekstów znaczeniowych od dawna cieszą się popularnością w nazewnictwie restauracji. Przy tej okazji należy dokonać jednego, ważnego zastrzeżenia. W przypadku [.....]

Nazwa dla restauracji – podstawowe funkcje

Wybierając nazwę dla restauracji – pomińmy w tym momencie jej specyfikę kulinarną – warto przede wszystkim pamiętać o funkcjach, jakie powinna ona pełnić w komunikacji marketingowej lokalu. Oczywiście, w przypadku każdej nazwy i każdej restauracji do głosu w pierwszej kolejności będą dochodzić inne funkcje, niemniej jednak o żadnej z nich zapomnieć nie można, bowiem każda z nich ma inne, [.....]

Tworzenie nazwy dla pizzerii

Choć w restauracjach włoskich nierzadko podawana jest pizza, utożsamianie ich z pizzeriami jest dużym błędem. Pizzerie to osobna, ściśle określona, mająca swoją tradycję (także w Polsce), kategoria. Rozróżnienie to jest przydatne nie tylko dla klientów, którzy bardzo często mają określone potrzeby kulinarne, ale także dla specjalistów od namingu. Bowiem tworzenie nazwy dla [.....]

Nazwa dla restauracji włoskiej

Obok azjatyckich, hinduskich, staropolskich, wegetariańskich, meksykańskich, do najbardziej popularnych restauracji w Polsce zaliczyć należy restauracje włoskie. Nie można jednak ich mylić z pizzeriami. Pizzerie na kulinarnej mapie zajmują osobne miejsce, choć bardzo często się zdarza, że w pizzerii zamówimy także pastę, a w restauracji włoskiej także pizzę. Niemniej jednak to zupełnie inne [.....]

Tworzenie nazw pizzy

Stworzenie wyczerpującej listy rodzajów pizzy prawdopodobnie nie jest możliwe. Pizza jest dziś serwowana na każdym kontynencie, niemal w każdym kraju. Doczekała się setek, jeśli nie tysięcy lokalnych wariantów, odmian i modyfikacji. Oraz jeszcze jeszcze większej ilości nazw. Najbardziej klasyczne rodzaje znane są oczywiście również na całym świecie, nie tylko dzięki swojej [.....]

Nazwa dla kawiarni

Tworząc nazwę dla kawiarni warto sobie zadać pytania dotyczące naszego idealnego klienta, wyróżników miejsca (ulicy, dzielnicy) oraz lokalu (jego wystroju, atmosfery, charakteru, osobowości, menu). Swoistość kawiarni stanowi jej główny potencjał, który może, ale nie musi być zakomunikowany za pomocą nazwy. Nazwa dla kawiarni – profil klienta Na pierwszy rzut [.....]

Nazwa dla brunch baru

Słowo brunch, choć mniej spopularyzowane w Polsce niż lunch, od kilku lat nagminnie pojawia się w rozmowach biznesmenów, pracowników biur i specjalistów od namingu, którzy równie często są proszeni o pomoc przy tworzeniu nazw dla brunch barów. A te ostatnie stają się z roku na rok równie oczywistym elementem na gastronomicznej mapie miast, jak lunch bary i [.....]

Nazwa dla pizzerii

Konsumowana w lokalach i na wynos, w domu i na świeżym powietrzu, również w Polsce pizza pozostaje jednym z najpopularniejszych dań restauracyjnych. Pizzerie należą także do najbardziej popularnych lokali gastronomicznych. Od co najmniej dwóch dekad możemy także śledzić równoczesny rozwój trzech tendencji na tym rynku. Pierwszą znamionuje wchodzenie na polski rynek wielkich [.....]

Nazwa dla baru z kebabem

Jeżeli fast foodowym symbolem lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w Polsce była zapiekanka, to w ostatnich siedemnastu latach z pewnością jest nim kebab. Istna kebabowa klęska urodzaju sprawiła, że tworzenie nazwy dla baru z kebabem stało się nazewniczym wyzwaniem. Nie tylko ze względów trudności marketingowych, ale także z racji tendencji do polonizowania tej potrawy. Co znajduje [.....]

Nazwa dla baru sushi

Japoński specjał dotarł także do Polski i od kilku lat możemy mówić o prawdziwej modzie. Wykwit barów sushi zdecydowanie zmienił status tej potrawy. Z elitarnej, kosztownej, egzotycznej zmieniła się w ogólnie dostępną (gotowe sushi można kupić w niemal każdym markecie). Zamawianą na co dzień i od święta. Sushi przestało być daniem serwowanym głównie na wystawnych, [.....]

Jak nazwać restaurację

Tytułowe pytanie potrafi spędzić sen z powiek. W szczególności, jeśli nazwę restaurator postanowił stworzyć samodzielnie. O konsekwencjach i ryzykach takich działań można mówić bardzo długo. I nic, ponad przemyślenie skorzystania z usług profesjonalnej agencji namingowej, doradzić nie można. Otwierając restaurację należy podjąć setki, jeśli nie tysiące rozstrzygających o [.....]

Chwytliwa nazwa restauracji

Restauracja, nawet ta celująca w klienta o niewyszukanych potrzebach i możliwościach finansowych, właściwie nie może sobie dziś pozwolić na sygnowanie swojej działalności nazwą nieprzekonującą, nudną, nie budzącą emocji. Chwytliwa nazwa restauracji to dziś wymóg, który rozumieją nawet właściciele popularnych barów z kebabem. Reklamuj się nazwą restauracji Nazwa [.....]

Chwytliwa nazwa dla restauracji

Nazewnictwo polskich restauracji przyjemnie zaskakuje. Przykładów chwytliwych nazw dla restauracji można podać bardzo, bardzo wiele. A nowe wciąż powstają! Kreatywność, otwartość nazewnicza restauratorów (bez względu na to czy nazwy tworzą samodzielnie czy z pomocą agencji namingowej) napawa dumą i nadzieją, że inne branże pójdą w ich ślady. Nie ma chyba drugiej takiej branży w [.....]

Ciekawe nazwy osiedli

Budząca ciekawość nazwa osiedla to jeden z elementów profesjonalnie zaplanowanej kampanii marketingowej w branży nieruchomości. Ciekawość, zdaniem większości psychologów, jest zachowaniem w dużej mierze nieświadomym, spontanicznym, niekontrolowanym, automatycznym. Rozpoczynającym się i wygasającym samoistnie. Czy ciekawość można wywołać? Skupiając mocno na czymś uwagę [.....]

Nazwy dla osiedli domków a marketing nieruchomości

Być może w najbliższym czasie marketing nieruchomości czeka nowe otwarcie, renesans i zmiana podejścia. Powszechna powtarzalność wzorów, niezdrowe naśladownictwo, brak polotu, lęk przed niesztampowymi rozwiązaniami, stawianie na bezpieczną komunikację pozbawioną większych emocji to kluczowe zarzuty stawiane polskim deweloperom i ich komunikatom marketingowym. Niestety w wielu wypadkach te zarzuty mają [.....]