Naming polskich marek

Analizując pod namingowym kątem najciekawsze polskie marki dostrzec można wyraźny trend nazewniczy. Nazwy firm polskich Nazwy firm, marek są o wiele bardziej zróżnicowane niż można sądzić. To pierwszy wniosek. Po drugie, nazwy o polskim rodowodzie nie dominują, stanowią mniejszość, ale za to bardzo efektowną i reprezentacyjną. Po trzecie, język angielski nadal stanowi [.....]

Naming – wszystko, co chcieliście wiedzieć

Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami. Nazwa firmy, marki, produktu jest najbardziej oczywistą i pierwotną reklamą, znajdującą się w każdym komunikacie marketingowym. Co więcej, [.....]

Tworzenie nazwy firmy od nazwiska

  Eponimy, a więc nazwy, które zostały utworzone od nazwiska lub imienia odkrywcy, wynalazcy, twórcy, konstruktora, badacza, założyciela itd. są o wiele bardziej powszechne niż skłonni jesteśmy sądzić. Wystarczy podać przykłady Bluetooth, Barbie, Colt, Ford, Ferrari, Pontiac, Tabasco, by uświadomić sobie jak często używane są także do nazywania firm, marek, [.....]

10 najważniejszych cech nazw produktów spożywczych

Choć nazewnictwo produktów spożywczych podlega modom, podobnie jak nazewnictwo dowolnych produktów, to nie można nie zauważyć, że poziom naśladownictwa w branży spożywczej jest bardzo wysoki. Wizyta w supermarkecie z pewnością będzie wystarczającym dowodem na potwierdzenie tego stwierdzenia. Trendy nazewnicze w branży spożywczej Dominującym sposobem tworzenia nazw [.....]

Jak nazwać produkt

Wyobrażenie sobie produktu nieposiadającego nazwy i jednocześnie dobrze się sprzedającego jest równie trudne, jak wyobrażenie sobie klaśnięcia jedną dłonią. Nazwa produktu nie tylko służy do oznaczania, odróżniania, ale także wytwarzania wrażeń, budzenia emocji, uzyskiwania pożądanych nastawień. To właśnie one przyciągają uwagę nabywcy, budzą chęć posiadania, sprawiają, [.....]

Bezpieczna nazwa produktu

Nazwa produktu, podobnie jak nazwa marki czy firmy, to jeden z pierwszych i jeden z najważniejszych zasobów, jakie firma posiada. To oczywiste, ale warte przypomnienia: nazwa jest reklamą. Nazwa „sprzedaje”. Można znaleźć naprawdę wiele przykładów poprawy wyników sprzedaży, które nastąpiły wraz ze zmianą nazwy produktu. Adekwatna nazwa [.....]

Tworzenie nazw dla produktu spożywczego

  Nie od dziś wiadomo, że to jak myślimy o jedzeniu, jakich słów, nazw, określeń, epitetów używamy do jego opisu i oznaczenia wpływa na nasze nastawienie oraz ocenę jego smaku i aromatu, ale także ocenę tego w jakim stopniu jest to produkt zdrowy, odżywczy, świeży, naturalny. Nie od dziś także wiadomo, że tworzenie nazw dla produktu spożywczego wymaga dużego [.....]

Tworzenie nazw produktów – aspekty prawne

W nazewnictwie produktów ewidentne błędy, czy wpadki namingowe zdarzają się znacznie częściej niż w nazewnictwie firm. Oczywiście, taki stan rzeczy ma swoją przyczynę w statystyce – nazw produktów jest po prostu o wiele, wiele więcej, więc i o przykłady złych nazw o wiele łatwiej. Inną przyczyną jest także konieczność spełnienia innych wymogów. Większa konkurencja [.....]

Projektowanie nazwy dla produktu

Wyobrażenie sobie produktu nie oznaczonego żadną nazwą jest równie trudne jak wyobrażenie sobie człowieka bez imienia. Nazwa produktu jest reklamą, która nie tylko pozwala przekonać do zakupu, czy odróżnić produkt X od Y. Jest także ważnym komunikatem, który jest używany w spontanicznych rekomendacjach i opiniach. Nazwa produktu ściśle wiąże się z potrzebą, [.....]

Tworzenie nazwy produktu metodą 8 wymiarów EPONIMO

  Tworząc nazwy produktów należy uwzględnić szereg czynników, które sprawiają, że nazwy stają się skutecznymi komunikatami, mającymi dużą moc sprawczą. Profesjonalnie zaprojektowane wzbudzają zainteresowanie oraz przekonują do zakupu. By tak się stało konieczne jest wielowymiarowe podejście do projektowania nazwy produktu. W naszej autorskiej metodzie [.....]

Wybór konwencji namingowej przy tworzeniu nazw produktów

  Nazwa produktu pełni między innymi funkcję identyfikacyjną (pozwala na właściwe przyporządkowanie produktu do kategorii, poznanie jego funkcji oraz częstokroć sposobu użytkowania) oraz perswazyjną. Ta ostatnia ma na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, oddziaływanie na jego wyobraźnię. Oddziałując na emocje odbiorcy, skłania go do zakupu. By tak się stało konieczne [.....]

7 zasad tworzenia nazw dla produktów

Każdy, kto robił zakupy w sklepach Ikea w różnych częściach świata zapewne wie, że produkty w nich dostępne wszędzie mają takie same szwedzkie nazwy. Choć dla wielu klientów taka strategia nazewnicza może się wydawać niezrozumiała, w tym "szaleństwie" jest metoda. Casus Ikei Poszczególne kategorie produktów dostępnych w sklepach Ikea nazywane [.....]

Nazwa dla food trucka

W Stanach Zjednoczonych, ojczyźnie food trucków, od lat pięćdziesiątych XX wieku rozwijana jest kultura miejskiego, obwoźnego jedzenia. Jedzenia prostego, pożywnego, smacznego, taniego. Szybkiego w przygotowaniu i konsumpcji. Do Polski dotarła stosunkowo niedawno, ale przyjęła się nadzwyczaj dobrze, i dziś w każdym większym mieście działa od kilku do kilkunastu barów na [.....]

Nazwa dla piwa kraftowego

Browary wytwarzające piwa kraftowe – według różnych szacunków – stanowią około 10% polskiego rynku. Sklepowe pułki uginają się od wyszukanych trunków. Najmocniejsze marki w tym segmencie mają w swojej ofercie od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu piw. Duża dynamika powstawania i niestety upadania nowych browarów sprawia, że klienci mają także coraz większy problem z [.....]

Polskie nazwy dla restauracji

Najnowszym, bardzo wyraźnym i przybierającym na sile trendem jest tworzenie polskich nazw dla restauracji. Choć nazwy anglojęzyczne, bądź wywiedzione z innych popularnych języków, nadal mają się dobrze, to powoli przestają być symbolem zachodniej jakości. Przestają także być wyrazem postsocjalistycznych aspiracji. Nie napawają wielką dumą, nie sugerują statusu i prestiżu restauracji, nie służą [.....]