Skip to content
Home » Blog » Gotowe nazwy dla firmy architektonicznej

Gotowe nazwy dla firmy architektonicznej

    Nazwy dla firmy architektonicznej najczęściej są tworzone z pomocą słów: design, atelier, concept, pracownia, studio.

    Wielu autorów tych nazw ulega fałszywemu przeświadczeniu, że skuteczna, adekwatna, zrozumiała dla klientów, chwytliwa nazwa to taka, która w ewidentny sposób sugeruje branżę. Nie można bardziej się mylić.

    Takim lękom przeczy codzienne doświadczenie. Firmy architektonicznej szukamy zawsze intencjonalnie – jako klienci, jako osoby zainteresowane architekturą.

    Potrzebujesz nazwy dla firmy architektonicznej? Napisz!

    Używamy do tego różnego rodzaju katalogów, wyszukiwarek, pytamy znajomych, czytamy grupy i fora dyskusyjne. Innymi słowy nazwa firmy architektonicznej zawsze funkcjonuje w kontekście, który sugeruje jej właściwe przyporządkowanie do kategorii i wpływa na rozumienie znaczenia.

    7 Fiołków, jako nazwa firmy architektonicznej będzie zupełnie inaczej odbierana, wzbudzi inne emocje i skojarzenia niż jako nazwa firmy florystycznej czy jako nazwa perfum.

    Nawet, jeśli firma zdecyduje się na nazwę daleką od podstawowych skojarzeń z branżą, niemal abstrakcyjną to kontekst narzuci jej kategoryzację.

    Po prostu prawdopodobieństwo, że w bazie, którą przeszukujemy, wizytówce, którą czytamy, w odpowiedzi, którą słyszymy otrzymamy nietrafioną, błędną informację jest niewielkie. Nazwa nie musi się w pierwszej kolejności kojarzyć z branżą. To mit. Nie musi, bardzo często nie kojarzy, co więcej, nie stoi na przeszkodzie sukcesowi.

    Reputacja właściciela

    Liczną grupę stanowią nazwy rodowe, w których słowo architektura jest powiązane z nazwiskiem właściciela firmy. Polecane są osobom o przekonującym dorobku zawodowym, osobom, których nazwisko kojarzy się z architekturą, jakością, rozpoznawalnymi budynkami, realizacjami etc. Niestety, większość firm nie spełnia tego warunku – marka osobista jest tutaj czymś na kształt work in progress.

    Wiele z tych nazw niestety brzmi także bardzo źle – nie każde nazwisko nadaje się na nazwę, o czym doskonale wiedzą wszyscy hollywoodzcy aktorzy, zmieniający nieatrakcyjne imiona i nazwiska na bardzie catchy.

    Bezbarwne, przaśne, pospolite, lub z drugiej strony nadto oryginalne, źle kojarzące się nazwisko, choć noszone z dumą, nie powinno stać się nazwą firmy.

    Często zdarza się, że nazwiska i imiona się dublują, co może skutkować wieloma nieporozumieniami, a w najgorszym przypadku może być powodem niepowodzenia rynkowego.

    Nazwy złożone z obowiązkowym członem archi-

    Bardzo wiele firm nazywanych jest za pomocą prefiksu archi-. Nagminność tej konwencji sprawia, że nazwy tego rodzaju tracą całą swoją moc i skuteczność. Nic nie mówią o firmie, nie przekazują żadnej cechy, wartości, przewagi rynkowej. Nie ujawniają potencjału.

    Tworzenia nazwy dla firmy architektonicznej w tej konwencji należy stanowczo odradzać. Jeśli w latach 90. mieliśmy do czynienia z przesytem, nadreprezentacją słowa „fabryka” w nazwach, tak w branży architektonicznej prefiks archi- jest obecnie analogonem owej fabryki.

    Przekonujące nazwy dla firmy architektonicznej

    Innym mitem nazewniczym jest przekonanie, że nazwy w branży architektonicznej muszą brzmieć poważnie, zobowiązująco, niemal nobliwie.

    Owszem, powinny być konkretne, chwytliwe, oryginalne, ale odrobina subtelnego humoru tylko może im służyć. Podobnie jak trafioną konwencją namingową są nazwy alfanumeryczne lub wykorzystujące znaki specjalne (np. +, &, #). Odznaczające się konkretnością, lapidarnością, elegancją, powściągliwością, skojarzeniami z czymś wymiernym, trwałym, łączącym polot z odpowiedzialnością.

    Dla przykładu, nazwy firm architektonicznych Q2Studio, ARC2, Z3Z Architekci są unikalne, intrygują, sugerują, że mamy do czynienia z bardzo konkretną pracownią.

    Zwróćmy uwagę, że podobnie brzmią nazwy używane w przemyśle. Projekty, modele, nazwy technologii sygnuje się podobnymi nazwami.

    Używając nazw alfanumerycznych podkreślamy fachowość i profesjonalizm, ale także wyjątkowość.

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.