Skip to content
Home » Blog » Gotowe nazwy dla marki bieliźnianej

Gotowe nazwy dla marki bieliźnianej

    Agent Provocateur, Bruno Banani, La Perla, Kiss Me Deadly, Oysho, Wolford to nazwy marek bieliźnianych doskonale znane na świecie i w Polsce. Wysoka jakość, niebanalne, modne wzornictwo, wysoka jakość oraz estyma, jaką się cieszą przekładają się na duże powodzenie u pań i panów, którzy także bywają wielkimi koneserami wysokogatunkowej bielizny. Zgranie tych elementów w przekonującą całość nie jest łatwe, podobnie jak do łatwych nie należy produkcja bielizny.

    Pomimo tego, wciąż powstają nowe firmy, wciąż istnieje problem znalezienia adekwatnej, krótkiej, chwytliwej, wibrującej, energetycznej, zmysłowej nazwy dla marki bieliźnianej. Nie będzie on jednak aż tak dotkliwy, jeśli zdamy sobie sprawę z kilku uwarunkowań, które należy brać pod uwagę tworząc nazwę marki bieliźnianej.

    Czego oczekujemy od bielizny

    Polski klient, choć dysponuje mniejszym budżetem na zakup bielizny niż jego odpowiednik w bogatszych krajach, jest nie mniej wymagający oraz świadomy. Częstokroć ma bardzo dobrze wyrobiony gust, ma wiedzę pozwalającą dokonać trafnego wyboru oraz, co najważniejsze, potrafi docenić jakość materiałów, wzorów, dbałość o detal.

    Co jeszcze ważniejsze, bielizna – zarówno w życiu polskich kobiet, jak i mężczyzn – zaczyna odgrywać ważną rolę i nie jest li tylko ubraniem, służącym higienie, ale staje się równie ważnym elementem stroju. Funkcje bielizny, które można oddać w nazwie marki bieliźnianej

    Bielizna, podobnie jak makijaż, poprawia niedoskonałości figury, efektownie modeluje sylwetkę, eksponuje atuty i maskuje niedoskonałości. Służy podkreślaniu trzeciorzędowych cech płciowych – piersi, pośladków, ramion, mięśni, klatki piersiowej. Bielizna jest wyrazem osobowości, charakteru, temperamentu.

    Z psychologicznego punktu widzenia jest nieoceniona. Modna, ekspresyjna, dobrze dobrana bielizna wpływa na samoocenę, samopoczucie, zachowanie, pozwala poczuć się pewniej i śmielej.

    Tworząc nazwy dla marki bieliźnianej nie można zapominać o tych ważnych funkcjach, roli, jaką odgrywa. Wreszcie można powiedzieć – może nieco na wyrost i górnolotnie – że bielizna jest informacją, językiem, sposobem na zamanifestowanie stosunku do siebie i osób, które będą miały okazję ją podziwiać na kimś.

    Adekwatna nazwa dla marki bieliźnianej

    Nie od dziś wiadomo, że polscy producenci bielizny bardzo dobrze radzą sobie na zagranicznych rynkach. Polskie wzornictwo, jakość, kreatywność, wizjonerstwo są doceniane zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych.

    Nazwa dla marki bieliźnianej to wyzwanie, w szczególności jeśli nowa marka ma zyskać odbiorców i zrobić wrażenie na klientach tak różnych jak Francuzi, Niemcy, czy Brytyjczycy. Władających różnymi językami, mających inne odniesienia kulturowe, posiadających różne oczekiwania oraz gusty. Nie mówiąc o sylwetkach czy rozmiarach.

    Z namingowego punktu widzenia nazwy marek bieliźnianych God Save Queens, Perilla, Charlotte Rouge, Le Petit Trou, Rilke Philosophy, Dollhouse Lingerie, Vanity&Co., Design Undress Code, Mitas, Butt Huggers, Miss Abra Lingerie, Promees, Senveniu, Color Flow to strzał w przysłowiową dziesiątkę.

    Brzmią bardzo światowo, modnie, niemal wzorcowo, jakby były kwintesencją branży. Intrygują, zaciekawiają, budzą niebanalne skojarzenia.

    Niektóre mają bardzo literacki, filmowy, fabularny, narracyjny charakter, jakby były tytułami filmów, powieści lub opowiadań (np. God Save Queens, Dollhouse Lingerie, Butt Huggers).

    Są charyzmatyczne, energetyczne, niebanalne, unikalne i budzą emocje. Nie sposób być wobec nich obojętnym. Choć stworzone w różnych konwencjach namingowych, stanowią najlepszy wzór dla marek poszukujących nazwy dla siebie.

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.