Skip to content
Home » Blog » Gotowe nazwy dla piekarni

Gotowe nazwy dla piekarni

    Tworzenie nazwy dla piekarni poprzedzone powinno być zawsze odpowiedzią na kilka podstawowych pytań: Na co konsumenci zwracają szczególną uwagę kupując pieczywo?

    Szukasz nazwy dla piekarni? Napisz!

    Do art 2

    Jakie smaki preferują? Jakie pieczywo uznają za zdrowe? Jakie rodzaje pieczywa będą cenić wyżej niż inne? Z jakich powodów? Na ile są przywiązani do tradycji? W jakim stopniu poszukują nowości?

    Odpowiedzi, a znając swoich odbiorców lub zakładając pożądanych będziemy mogli stworzyć nazwę dla piekarni, która wpisze się w te oczekiwania i potrzeby.

    Rodowa nazwa dla piekarni

    Niemal w każdym polskim mieście i miasteczku znajdziemy od kilku do kilkuset przykładów nazw piekarni stworzonych według takiego samego wzorca. A właściwie według dwóch wariantów tego samego wzorca. Piekarnia Jan Kowalski – to pierwszy sposób. Piekarnia Kowalscy – to drugi sposób nazywania piekarni.

    Mając do wyboru pieczywo od Adama Nowaka, Jana Kowalskiego, Janusza Kowalskiego, Tadeusza, Bogdana, Tomasza, Karola, Nowaka, Michalaka, Karczewskiego etc. etc. Łatwo się pomylić, prawda? Jeszcze łatwiej zapomnieć, które nazwisko należy kojarzyć z pysznym chlebem, które z dobrą bagietką, a które z chrupkimi kajzerkami.

    Jeśli przyszła piekarnia ma być czymś więcej niż miejscem produkcji pieczywa, jeśli ma ambicje tworzenia dobrych wypieków, imponowania jakością, jeśli chce budzić sympatię u swoich klientów.

    Innymi słowy jeśli stać się rozpoznawalną marką, z osobowością, z wartościami to musi funkcjonować pod profesjonalną nazwą. Inaczej jest skazana na działanie pod „kolejną-taką-samą-ale-trochę-inną” nazwą, którą właściwie należy określić jako anonimową. Nieskuteczną. Bezproduktywną. Taka nazwa piekarni nie będzie jej reklamą. Będzie jej antyreklamą.

    Wzorcowe nazwy dla piekarni

    Cała W Mące, Charlotte, Vincent Boulangerie Patisserie, Peterek, Piekiełko, Rustykalna, Natura to tylko kilka, celowo różnorodnych, nazw piekarni, które śmiało można uznać za ciekawe i adekwatne. Ten krótki przegląd pozwala uświadomić sobie na jak wiele sposobów można stworzyć nazwę dla piekarni.

    Cała W Mące to nazwa sugestywna. Zmysłowa i bardzo obrazowa, jednocześnie lekka, humorystyczna, bezpretensjonalna i budzącą dużą sympatię. Sugeruje branżę i jest bardzo ludzka, codzienna jak chleb.

    Charlotte, Vincent Boulangerie Patisserie wywołują skojarzenia z francuskimi tradycjami piekarskimi, kojarzą się z bagietkami i rogalikami, dobrze oddają oferowane specjały. Na tle innych nazw – a nie trudno przy braku konkurencji zrobić dobre wrażenie – wyróżniają się elegancją i wyrafinowaniem.

    Peterek i Piekiełko to nazwy lekkie, humorystyczne, pokazujące, że w piekarniach także pracują ludzie z poczuciem humoru, wyobraźnią, dystansem. Czujący niezwykłą lekkość bytu. Rustykalna i Natura kojarzą się z kolei z tradycjami piekarskimi, zdrowiem, jakością, smakami przeszłości.

    Pobrzmiewa w nich pragnienie powrotu do jakości, odejścia od szybkiej, bezdusznej, przemysłowej produkcji, która nie oferuje nic ponad zaspokojenie głodu. Nazwy te są bardzo bliskie popularnemu nurtowi produktów ECO. Są w duchu produkcji rzemieślniczej, stawiającej na jakość, a nie ilość.

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.