Nazwa dla burger baru

Jeżeli jeszcze kilka lat temu większość z nas wyobrażała sobie hamburgera na wzór smutnej kanapki z sieci fast food, dziś prędzej oczami wyobraźni zobaczymy imponującą bułkę wypełnioną wołowiną i wyszukanymi dodatkami.

Można z lekką przesadą powiedzieć, że współczesny hamburger – ten serwowany w food trucku i burger barze – to nierzadko dzieło sztuki kulinarnej. Imponuje rozmiarem, koncepcją, smakiem, aromatami, kompozycją.

Ta pozytywna zmiana, w podejściu do tego prostego dania, zaowocowała modą na hamburgery nie tylko smaczne, ale i zaskakujące kreatywnością. Co równie ważne, za zmianą nastawienia przyszła także zmiana nazewnicza.

Właściciele masowo powstających burger barów zrezygnowali z nazwy generycznej – hamburgery – i zapragnęli działać pod nazwami bardziej wyszukanymi, lepiej oddającymi kwintesencję lokalu. Co ciekawe, równie nieszablonowe nazwy mają także propozycje w menu.

Nazwy hamburgerów potrafią rozbawić, zaskoczyć, zaciekawić. Ale przede wszystkim potrafią zrobić niezłego „smaka”, podobnie zresztą jak nazwy burger barów.

Wołowina, czyli nazwa dla burger baru

Najbardziej oczywistymi słowami-kluczami, używanymi do tworzenia nazw dla burger barów są oczywiście wołowina, krowa i wół. Zarówno w rodzimej jak i angielskiej wersji językowej.

Wybór takiej strategii nazewniczej gwarantuje komunikatywność, zrozumiałość nazwy i gwarantuje niezłą rozpoznawalność. Sugeruje kulinarną atrakcję, a jeśli dla kogoś byłoby nadal niejasne, co można zjeść w lokalu nazywającym się Dwa Woły, oczywiście wystarczy dodać „burger bar”, by wszystko stało się jeszcze bardziej klarowne.

Przykłady: Beef 'n’ Roll, Dwa Woły.

Skojarzeniowa nazwa dla burger baru

Nie ma nazwy, która nie wywoływałaby żadnych skojarzeń, choć bywają nazwy budzące mniej lub bardziej emocjonujące skojarzenia. Z handlowego, marketingowego punktu widzenia zdecydowanie skuteczniejsze są nazwy budzące silne emocje. Takie, które odbierane są jako sympatyczne, wesołe, zaskakujące, ciekawe.

Tworząc nazwę mającą na celu wywołanie skojarzeń i emocji w oczywisty sposób możemy posiłkować się wytworami kultury – malarstwem, filmem, literaturą. Hamburgery bowiem w wielu dziełach – jak przystoi kulinarnym ikonom – opiewano, opisywano, zachwalano. Te pozytywne konteksty pozwalają stworzyć nazwy aluzyjne, linkujące do popularnego, lubianego dzieła. I tym samym zyskać część jego sympatii.

Przykłady: Bulldog Bar, Mama Didn’t Lie, Pink Flamingo Restaurant, Tarantino Club, Ćwierćfunciak.

Nazwa dla burger baru z burgerem

Gry słów, nieoczywiste zestawienia, niebanalne określenia – oto najbardziej popularne sposoby „poradzenia sobie” z nazwą, gdy chcemy użyć słowa-klucza „burger”. Choć większość z nazw stworzonych w tej konwencji unika banalnej, rozczarowującej jednoznaczności, to jednak nie tracą one na komunikatywności.

Jak pokazują poniższe przykłady możliwe jest wykreowanie nazwy zrozumiałej jak nazwa generyczna i jednocześnie oryginalnej jak neologizm. Zaletą tych nazw jest także możliwość uzyskania ciekawych efektów brzmieniowych, znaczeniowych i skojarzeniowych.

Przykłady: Burger Chata, Burgermania, Burgertata, Burgery Nocą, Gogo Burger, Warburger, Barn Burger, Sztrass Burger.

Nazwa dla burger baru z bułką

Nieodłączna składową hamburgera jest oczywiście smaczna bułka, która nie tylko przesądza o jego wyglądzie, ale przede wszystkim smaku i przyjemności konsumpcji.

Podobnie jak autorskie sosy, jakość i sposób preparowania mięsa, tworzone na zamówienie, według specjalnych receptur bułki stały się wizytówkami wielu burger barów.

Nic więc dziwnego, że komunikowanie tego wyróżnika w nazwie stało się tak popularne. Słowa bułka, buła mają swój urok i pozwalają na stworzenie nazw wymownych, przemawiających do wyobraźni, obrazowych, a jednocześnie humorystycznych i bezpretensjonalnych.

Przykłady: Dobra Bula, Gruba Bula, Między Bułkami.

  • Co to jest naming?

    Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.

    Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.

  • Ile kosztuje stworzenie nazwy?

    Cena zależna jest od wybranego pakietu.

    Pakiet „Dobry” –  15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
    Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
    Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.

  • Ile trwa stworzenie nazwy?

    Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

  • Jak przebiega tworzenie nazwy?

    Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

  • Kiedy następuje płatność?

    Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

  • Od czego zaczyna się współpraca?

    Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

  • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

    Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
    Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
    – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

  • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

    Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
    Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

  • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

    Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
    Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
    Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

  • Ile propozycji jest w każdej transzy?

    W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

  • Czy możemy podpisać NDA?

    Oczywiście 😉

  • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

    Tak.

  • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

    Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.