Jeśli pogoda dopisze zazwyczaj sezon grillowy w Polsce rozpoczyna się wraz z długim weekendem majowym. I jeśli pogoda będzie sprzyjać potrwa do wczesnej jesieni.
Najmodniejsza forma spędzania wolnego czasu w gronie przyjaciół i rodziny wytworzyła nie tylko nową kulturę, ale także powołała do życia cały segment rynku. Powołała także do życia zupełnie nowe nazewnictwo – nazwy dla produktów na grilla na stałe zagościły w świadomości polskich konsumentów.
Mnogość produktów, mnogość nazw produktów na grilla
Produkty na grilla to dziś nie tylko same grille (wraz z wszelkimi koniecznymi akcesoriami), nie tylko produkty spożywcze (od mięs, warzyw, serów po przyprawy, napoje i pieczywo), ale także sztućce, naczynia, środki czystości, meble, tekstylia, gadżety (od chłodzących tacek po narzędzia do nadziewania szaszłyków i prasy do hamburgerów) oraz książki (przepisy, poradniki).
Nazwy produktów na grilla są dziś tworzone dla marek parasolowych, marek własnych, konkretnych linii produktów, a nawet poszczególnych modeli. Dynamicznie rozwijający się segment potrzebuje dziś wsparcia agencji namingowych, o wiele bardziej niż jeszcze dekadę temu.
Rynek produktów na grilla
Polski rynek produktów na grilla, jak się szacuje, jest wart około 250 milionów złotych. Rozwija się stabilnie i jest określany jako przyszłościowy.
Co więcej, a głosy te nie są szczególnie odosobnione, producenci nadal nie wykorzystują w pełni możliwości naszego rynku. Wbrew pozorom popyt na produkty na grilla nie jest aż tak sezonowy, i jak pokazują przykłady niemiecki i brytyjski, poziom sprzedaży nie tyle jest warunkowany pogodą, co odpowiednią promocją.
A to oznacza, że nazwy dla produktów na grilla będę równie potrzebne, jak same produkty, których z każdym rokiem przybywa. Ich ilość stwarza więc problem wyróżniania się, posiadania mocnego wizerunku, osobowości, ale także nazwy.
Potrzeba wyróżnienia się za pomocą nazwy staje się po prostu koniecznością, podobnie jak konieczne stają się atrakcyjne opakowania. Samo użycie słowa grill przestaje być skutecznym wabikiem dla klienta, który jest coraz bardziej świadomy oraz ma coraz wyższe oczekiwania.
Polacy na grillu
Prawie połowa grillujących Polaków robi to raz lub kilka razy w miesiącu.
Polscy konsumenci cenią w grillu nie tylko nie zobowiązują atmosferę, luz, ale także dużą wygodę, stąd tak wielka popularność produktów gotowych, które nie wymagają żadnego przygotowania – są sprzedawane w formule ready to use.
Niemniej jednak, owe produkty, nie mogą już być okazją dla producentów do pozbycia się niskiej jakości pożywienia. Nazwy dla produktów na grilla to dziś synonimy jakości, szacunku i odpowiedzialności.
Wszelkie odstępstwo od tej normy nie jest już dziś dobrym pomysłem.
Nazwy kategorialne czy nazwy własne produktów na grilla
Kiełbasa, karków, szaszłyki, kaszanka, drób, od niedawana także ryby to najpopularniejsze produkty mięsne zjadane na grillu.
Wszystko wskazuje na to, że zakres produktów spożywanych przy okazji grilla będzie się rozszerzał – np. o owoce morza, czy mięsa egzotyczne. Polacy kupując napoje na grilla najczęściej wybierają piwo (także smakowe i rzemieślnicze), cydr oraz napoje gazowane i soki.
Dużą popularnością cieszą się także przekąski, snacki, chipsy oraz wszelkiego rodzaju dodatki – musztardy, sosy, ketchupy, dipy. Wszystkie te produkty, by sprzedawały się także przy okazji „zakupów grillowych” muszą być odpowiednio oznakowane.
Nazwy dla produktów na grilla, obok opakowania, są jednym z najważniejszych komunikatów skłaniających do zakupu. Są także informacją, że dany produkt dobrze się będzie komponował z pozostałymi, że dobrze pasuje do tej formy biesiadowania, jedzenia, picia.
Jak nazwać meble?
Grill jest także okazją dla producentów mebli ogrodowych, którzy dostosowują swoje ofertę dla osób pragnących stworzyć wygodne, funkcjonalne, przyjemne miejsce do grillowania. Komplety wypoczynkowe, meble rattanowe, technorattanowe są liderami w tej kategorii.
Najlepiej sprzedają się oczywiście stoły, krzesła, ławy, ale nie brakuje także w ofercie większych mebli, pozwalających na przechowywanie wszelkich akcesoriów. Także dla nich nazwy dla produktów na grilla są swoistą koniecznością.
Stanowić będą podpowiedź, inspirację dla osób urządzających przydomowy ogród, wyposażających swój balkon czy szykujących mebli idealnych do ogródków działkowych, daczy, domków letniskowych.
Jeśli jesteś zainteresowany/a stworzeniem nazwy, wybierz jeden z planów ofertowych:
Dobry
- 10 propozycji nazw (2 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 72 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Lepszy
- 20 propozycji nazw (4 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 48 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Najlepszy
- Nieograniczona ilość propozycji
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 24 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
- Co to jest naming?
Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.
Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.
- Ile trwa stworzenie nazwy?
Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni. Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.
- Jak przebiega tworzenie nazwy?
Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.
- Kiedy następuje płatność?
Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.
- Od czego zaczyna się współpraca?
Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.
- Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?
Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego. - Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?
Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane. - Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?
Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin. - Ile propozycji jest w każdej transzy?
W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.
- Czy możemy podpisać NDA?
Oczywiście 😉
- Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?
Tak.
- Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?
Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.