Skip to content
Home » O mnie. Namingowy Ekspert

O mnie. Namingowy Ekspert

Nazywam się Radosław Zieliński. Z wykształcenia jestem socjologiem, medioznawcą. Zawodowo zajmuję się:

Zawodowo zajmuję się:

  • namingiem (projektowanie nazw, badanie recepcji nazw)
  • UX Writingiem
  • badaniami UX
  • social mediami.

Namingiem zajmuję się od 2007 roku. Tworzę nazwy firm, produktów (w szczególności nazwy produktów spożywczych), usług, nazwy marek.

Na przestrzeni lat wypracowałem autorską metodę tworzenia nazw EPONIMO, która pozwala znacząco skrócić proces projektowania nazwy. 

Projektowanie nazwy zazwyczaj nie przekracza 10 dni roboczych. Badanie recepcji zajmuje średnio około 5 dni roboczych.

Dzięki EPONIMO klienci otrzymują propozycje nazwy zgodne z ich oczekiwaniami. Wybór pożądanej nazwy jest dzięki temu o wiele bardziej bezpieczny i satysfakcjonujący.

EPONIMO składa się z dwóch komponentów:

  • Defino – który pozwala zdefiniować kryteria, jakie nazwa powinna spełnić
  • Testo – który pozwala poznać recepcję wybranej nazwy.

Projektowanie nazwy obejmuje etap:

  • desk research – w którym dokonuje przeglądu dominujących konwencji namingowych
  • benchmarkingu – w którym porównuję wybrane nazwy pod kątem ich mocnych i słabych stron
  • analizy zebranych danych w dwóch powyższych etapach
  • stworzenia koncepcji nazwy
  • kreacji propozycji nazwy
  • badania recepcji wybranych propozycji nazwy.

Klienci i zrealizowane projekty

Na przestrzeni kilkunastu lat realizowałem projekty namingowe dla dużych korporacji, sieci sklepów (nazwy marek własnych) oraz firm małych i średnich. 

Stworzyłem kilkaset nazw, które są używane jako nazwy firm, produktów, usług.

Publikacje prasowe

Miałem przyjemność publikować artykuły eksperckie poświęcone namingowi w prasie branżowej oraz występować w roli namingowego eksperta na antenie kilku rozgłośni radiowych.

Moje artykuły można przeczytać między innymi w:

Kierunku Spożywczym

(cykl 12 artykułów poświęconych namingowi produktów spożywczych)

Pasta Italiana lepsza od Smacznego Makaronu Włoskiego

Mam Biznes

Namingowe inspiracje, czyli jak nazwać firmę?

Nowym Marketingu

Polskie perełki i antyperełki nazewnicze
Naming na amen, czyli nietypowe nazwy zakładów pogrzebowych
Mało znane związki namingu i projektowania graficznego