Skip to content
Home » Blog » Gotowe nazwy dla kawiarni

Gotowe nazwy dla kawiarni

    Kawiarnie stały się trwałym i ważnym elementem polskich miast. Służą nie tylko wypiciu popularnego naparu, zjedzeniu czegoś słodkiego, ale są także ważnym miejscem spotkań towarzyskich, by nie powiedzieć, że są miejscem kulturotwórczym.

    Wiele stylów życia bez kawiarni nie może się obejść. Wprawdzie historia kawiarni jest już dość długa, ale ich podstawowa funkcja właściwie pozostaje od samego początku taka sama. W kawiarniach chcemy wypić kawę wysokiej jakości, delektować się atmosferą, na którą składa się wystrój, grono bywalców i wydarzenia. Ale równie ważna jest także jej lokalizacja.

    Do kawiarni przyciąga klientów nie tylko aromat kawy, jej sposób serwowania, ale także pozostałe pozycje z menu.

    Ważne zmienne

    Z punktu widzenia tworzenia nazwy dla kawiarni istotne jest gdzie kawiarnia będzie działać – na jakiej ulicy, w jakiej dzielnicy. Wbrew pozorom te kwestie są niezwykle istotne, bowiem tworzą kontekst, który również bywa magnesem przyciągającym klientów.

    Nie bez powodu kawiarnia w dzielnicy biznesowej zazwyczaj ma inny charakter i nazwę niż ta zlokalizowana w centrum handlowym. Położenie kawiarni w ramach budynku (piwnica, parter, piętro) także jest istotną zmienną, która będzie przyciągać różnych klientów. Stąd też nazwa dla kawiarni powinna uwzględniać te kwestie i przyciągać swoim brzmieniem, znaczeniem, skojarzeniami założonego klienta.

    Przed przystąpienie do tworzenia nazwy dla kawiarni musimy określić kogo najbardziej chcemy gościć w naszym lokalu. Czy mają to być ludzie młodzi (np. studenci), czy starsi, czy w średnim wieku, czy chcemy, by odwiedzały nas głównie kobiety, pary, przedstawiciele wolnych zawodów itd.

    Zakładając pożądanego bywalca, można o wiele bardziej racjonalnie dobrać konwencję namingową, w jakiej nazwa powinna być stworzona.

    Pamiętajmy, że nazwa kawiarni będzie do pewnego stopnia pełnić funkcję magnesu i filtra. W nazewnictwie kawiarni wyróżnić możemy kilka trendów, a każda nazwa w nich stworzona to sugestia, podpowiedź, zapowiedź charakteru, aury, menu, przekroju bywalców.

    Literacka nazwa dla kawiarni

    Związek literatury i kawiarni jest długi, namiętny i obfitujący w wiele anegdot, faktów i dzieł. Literaci lubią kawiarnie, a kawiarnie lubią literatów.

    Nie jeden wiersz powstał w kawiarni, podobnie, jak nie jedna powieść była w niej pisana. Nic więc dziwnego, że bardzo dużo kawiarni, które mają ambicje stania się miejscem spotkań środowisk literackich, nosi nazwy literaturą inspirowane lub stanowiące aluzję do niej. Za przykład niech posłużą nazwy – Kafka Cafe, Pożegnanie Z Afryką, O Obrotach Ciał Niebieskich.

    Nazwy kawiarni inspirowane literaturą nobilitują, zobowiązują i przyciągają uwagę przede wszystkim osób literaturą żyjących. Ale nie tylko.

    Polskojęzyczne nazwy dla kawiarni

    Wrzenie Świata, Zostajemy, Brunet Kafe, Same Fusy, Kubek I Ołówek, Lot Kury, Folgujemy, Dwóch Takich – to przykłady nazw polskojęzycznych, charyzmatycznych, enigmatycznych, frapujących, niejednoznacznych, pomysłowych, abstrakcyjnych, przepełnionych humorem i dystansem. Zabawa skojarzeniami, podwójnymi znaczeniami, przywoływanie niecodziennych obrazów, zestawienia znaczeń, a więc twórcze używanie języka będzie idealną kwintesencją kawiarni z ambicjami.

    Nazwy dla kawiarni sieciowych

    Blikle, Carte D’or, Costa Coffee, Cukiernia Sowa, E.Wedel, Gorąco Polecam, Green Caffe Nero, Grycan, McCafe, So! Coffee, Starbucks – to nazwy jedenastu największych i najpopularniejszych sieci kawiarni w Polsce. Ich nazewnictwo zdecydowanie różni się od nazewnictwa kawiarni unikalnych, „niefraczyzowych”. Jest o wiele bardziej uniwersalne, komunikatywne i bezpieczne.

    Można nawet powiedzieć, że jest konformistyczne względem wzorów nazewniczych typowych dla sieci – np. sieci fast foodów. Nazwy dla kawiarni sieciowych mają przyciągnąć uwagę jak najszerszej grupy odbiorców, którzy chcą się napić dobrej kawy w estetycznych, ale i nieprzesadnie oryginalnych przestrzeniach.

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.