Konsumpcja ryżu w Polsce odnotowuje z roku na rok niewielki wzrost, poszerza się także zakres preferowanych rodzajów ryżu.
Producenci tworzą nowe produkty, testują nowe opakowania, także nazwy dla marki ryżu coraz częściej są poszukiwane przez duże sieci handlowe, które tworzą marki własne. Biorąc pod uwagę ilość nazw marek ryżu i nowych produktów – głównie pozwalających na bazie ryżu, warzyw i dodatków stworzyć szybkie danie – być może można mówić o małej rewolucji żywieniowej.
Nowy styl życia, nowe produkty, nowe nazwy marek ryżu
Głównym motorem tych zmian nie jest tylko większa ciekawość (popularność kuchni azjatyckich opartych na ryżu), otwartość, czy zwiększone działania reklamowe (w tym miejscu przypomnijmy, że nazwa marki ryżu jest jego najbardziej naturalną reklamą), ale przede wszystkim zmiana stylu życia.
Żyjemy szybciej, mamy coraz mniej czasu na zakupy, gotowanie, sprzątanie po przygotowaniu posiłków, poszukujemy rozwiązania zdrowego, smacznego, atrakcyjnego cenowo i szybkiego w przygotowaniu. Oraz oczywiście bezproblemowego.
Nazwa dla marki ryżu w tym problemie także ma swój udział, bowiem pomaga podjąć decyzję zakupową. Ryż zazwyczaj jest kupowany pod wpływem oferty specjalnej, rekomendacji sprzedawcy, opakowania i nazwy oraz reklamy.
Innym, być może nawet ważniejszym czynnikiem, jest rosnąca świadomość żywieniowa, popularność zdrowego jedzenia, diet, w których ryż odgrywa ważną rolę. Chcemy jeść nie tylko smacznie, szybko, bezproblemowo, wygodnie, ale także zdrowo.
Chcemy jeść także modnie i atrakcyjnie, a w tym pomagają linie produktów, których podstawą jest właśnie ryż. Liderzy rynkowi (Sonko – marka Risana, Kupiec, Cenos) oferują swoim klientom szeroki wybór rodzajów ryżu. Nazwy marek ryżu rzadko, a szkoda, wychodzą naprzeciw tym potrzebom i trendom cywilizacyjnym.
Nazwa marki ryżu uosabiające nowe trendy
Polacy cenią ryż nie tylko ze względu na jego dużą różnorodność i tym samym wielość smaków, ale także za jego uniwersalność (jest ważnym składnikiem wielu potraw od zup, przez dania główne, po desery), łatwość przygotowania i niską kaloryczność.
Ryż, obok kasz i innych produktów sypkich, stał się synonimem kuchni BIO, kuchni wegetariańskiej, wegańskiej, prozdrowotnej, ale także orientalnej i azjatyckiej. Nowe otwarcie dla tego produktu zapewnił także niebywały boom na sushi, którego ryż jest ważnym składnikiem.
Nazwy dla marki ryżu
Polscy producenci rzadko decydują się na tworzenie osobnych marek dla ryżu. Najczęściej tworzy się nazwy dla całej grupy produktów sypkich (np. La Chef, Dobra Nasza).
Nazwy dla marki ryżu, jeśli już są tworzone, zazwyczaj są tworzone według stałego wzorca – nazwa marki parasolowej plus nazwa rodzaju ryżu.
Zachodni producenci są pod tym względem o wiele bardziej odważni i częściej decydują się na tworzenie osobnych, indywidualnych, niewspółdzielonych marek dla ryżów (np. Everyday Rozana, Dosti Classic 1121, Daily Fresh).
Nazwy kategorialne wydają się uzasadnione, niemniej jednak sukces produktów opartych na kaszy (np. Kaszotto) pokazał, że jest możliwe stworzenie nazwy dla produktu sypkiego.
Dodajmy nazwy chwytliwej, przekonującej, dobrze oddającej kwintesencję produktu.
Dobry
- 10 propozycji nazw (2 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 72 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Lepszy
- 20 propozycji nazw (4 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 48 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Najlepszy
- Nieograniczona ilość propozycji
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 24 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
- Co to jest naming?
Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.
Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.
- Ile trwa stworzenie nazwy?
Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni. Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.
- Jak przebiega tworzenie nazwy?
Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.
- Kiedy następuje płatność?
Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.
- Od czego zaczyna się współpraca?
Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.
- Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?
Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego. - Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?
Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane. - Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?
Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin. - Ile propozycji jest w każdej transzy?
W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.
- Czy możemy podpisać NDA?
Oczywiście 😉
- Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?
Tak.
- Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?
Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.