Perspektywy są szalenie obiecujące, zakłada się bowiem, że polski rynek produktów ECO będzie się rozwijał stale aż do 2030 roku. I wszystko wskazuje na to, że spodziewana tendencja wzrostowa będzie miała miejsce.
A to oznacza, że nazwy dla produktów ECO będą coraz częściej gościć na opakowaniach żywności.
Rozwój rynku produktów ECO
Choć polski rynek wciąż nie dorównuje rynkom z Wielkiej Brytanii, Niemiec, czy Holandii to jest on na pewno przyszłościowy. Warto także nadmienić, że w porównaniu z innymi produktami żywnościowymi produkty ECO są o wiele chętniej kupowane, dynamika wzrostu jest o wiele większa niż na innych rynkach.
Co oznacza, że ten segment zyskuje na znaczeniu i zyskiwać będzie. Najlepszym przykładem tej tendencji jest Dania, która jest liderem udziału żywności ekologicznej w ogólnej sprzedaży.
Nazwy produktów ECO są tam używane na niemal co dziesiątym produkcie spożywczym, jaki znajdziemy na sklepowej półce.
Rosnąca świadomość ekologiczna idzie w naszym kraju w parze z rosnącą ilością producentów, produktów, z rosnącą sprzedażą oraz rosnącym zapotrzebowaniem na adekwatne nazwy produktów ECO.
Wyspecjalizowanych sklepów – stacjonarnych oraz działających tylko w sieci – jest już około tysiąca, w większości działają one w dużych ośrodkach miejskich.
Wartość rynku ECO szacuje się na około jednego miliarda złotych. Również duże sieci sklepów wielkopowierzchniowych włączają do swojej oferty produkty ekologiczne, nieraz tworzą dla nich marki własne, co oznacza, że atrakcyjnych i dostępnych do rejestracji w Urzędzie
Patentowym nazw produktów ECO (krótkich, sugestywnych, adekwatnych, stworzonych na bazie najbardziej oczywistych słów-kluczy) będzie coraz mniej.
Nazwy dla produktów ECO
Zmieniająca się świadomość społeczna, nie tylko w kwestii odżywania, produkowania żywności, zdrowia, ale także wpływu produkcji żywności na całe środowisko sprawia, że pilnie rośnie potrzeba oferowania konsumentom produktów, które będą odpowiadać na te nowe potrzeby.
A wraz z nią pojawia się potrzeba tworzenia nazw dla produktów ECO. Moda, presja społeczna, świadomość zagrożenia, ciekawość to wszystko wpływa na zmianę potrzeb.
Ale nie tylko. Istotne jest także nastawienie konsumentów, a to z roku na rok jest coraz lepsze. Polacy doceniają prozdrowotne zalety takiej żywności, jej walory smakowe, czują się odpowiedzialni za to jak żywność jest tworzona i jakim kosztem się to odbywa.
Nazwy dla produktów ECO
Produkty ECO najczęściej kojarzą się z wsią, ochroną środowiska, zielenią, życiem, biologią, ekosystemem, recyklingiem, naturą, zdrowiem, energią, odpowiedzialnością, energią odnawialną, ale także wegetarianizmem i veganizmem.
Nic więc dziwnego, że właśnie takie skojarzenia najczęściej są wykorzystywane przy tworzeniu nazw dla produktów ECO (np. Zdrowa Farma, BIO Planet, Probio, Pięć Przemian, Dary Natury, Biominki).
Jeśli jesteś zainteresowany/a stworzeniem nazwy, wybierz jeden z planów ofertowych:
Dobry
- 10 propozycji nazw (2 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 72 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Lepszy
- 20 propozycji nazw (4 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 48 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Najlepszy
- Nieograniczona ilość propozycji
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 24 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
- Co to jest naming?
Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.
Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.
- Ile trwa stworzenie nazwy?
Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni. Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.
- Jak przebiega tworzenie nazwy?
Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.
- Kiedy następuje płatność?
Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.
- Od czego zaczyna się współpraca?
Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.
- Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?
Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego. - Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?
Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane. - Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?
Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin. - Ile propozycji jest w każdej transzy?
W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.
- Czy możemy podpisać NDA?
Oczywiście 😉
- Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?
Tak.
- Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?
Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.