Perspektywy są szalenie obiecujące, zakłada się bowiem, że polski rynek produktów ECO będzie się rozwijał stale aż do 2030 roku. I wszystko wskazuje na to, że spodziewana tendencja wzrostowa będzie miała miejsce. A to oznacza, że nazwy dla produktów ECO będą coraz częściej gościć na opakowaniach żywności.
Rozwój rynku produktów ECO
Choć polski rynek wciąż nie dorównuje rynkom z Wielkiej Brytanii, Niemiec, czy Holandii to jest on na pewno przyszłościowy. Warto także nadmienić, że w porównaniu z innymi produktami żywnościowymi produkty ECO są o wiele chętniej kupowane, dynamika wzrostu jest o wiele większa niż na innych rynkach.
Co oznacza, że ten segment zyskuje na znaczeniu i zyskiwać będzie. Najlepszym przykładem tej tendencji jest Dania, która jest liderem udziału żywności ekologicznej w ogólnej sprzedaży.
Nazwy produktów ECO są tam używane na niemal co dziesiątym produkcie spożywczym, jaki znajdziemy na sklepowej półce.
Rosnąca świadomość ekologiczna idzie w naszym kraju w parze z rosnącą ilością producentów, produktów, z rosnącą sprzedażą oraz rosnącym zapotrzebowaniem na adekwatne nazwy produktów ECO. Wyspecjalizowanych sklepów – stacjonarnych oraz działających tylko w sieci – jest już około tysiąca, w większości działają one w dużych ośrodkach miejskich.
Wartość rynku ECO szacuje się na około jednego miliarda złotych. Również duże sieci sklepów wielkopowierzchniowych włączają do swojej oferty produkty ekologiczne, nieraz tworzą dla nich marki własne, co oznacza, że atrakcyjnych i dostępnych do rejestracji w Urzędzie Patentowym nazw produktów ECO (krótkich, sugestywnych, adekwatnych, stworzonych na bazie najbardziej oczywistych słów-kluczy) będzie coraz mniej.
Nazwy dla produktów ECO
Zmieniająca się świadomość społeczna, nie tylko w kwestii odżywania, produkowania żywności, zdrowia, ale także wpływu produkcji żywności na całe środowisko sprawia, że pilnie rośnie potrzeba oferowania konsumentom produktów, które będą odpowiadać na te nowe potrzeby.
A wraz z nią pojawia się potrzeba tworzenia nazw dla produktów ECO. Moda, presja społeczna, świadomość zagrożenia, ciekawość to wszystko wpływa na zmianę potrzeb.
Ale nie tylko. Istotne jest także nastawienie konsumentów, a to z roku na rok jest coraz lepsze. Polacy doceniają prozdrowotne zalety takiej żywności, jej walory smakowe, czują się odpowiedzialni za to jak żywność jest tworzona i jakim kosztem się to odbywa.
Nazwy dla produktów ECO
Produkty ECO najczęściej kojarzą się z wsią, ochroną środowiska, zielenią, życiem, biologią, ekosystemem, recyklingiem, naturą, zdrowiem, energią, odpowiedzialnością, energią odnawialną, ale także wegetarianizmem i veganizmem.
Nic więc dziwnego, że właśnie takie skojarzenia najczęściej są wykorzystywane przy tworzeniu nazw dla produktów ECO (np. Zdrowa Farma, BIO Planet, Probio, Pięć Przemian, Dary Natury, Biominki).
Dobry
- 15 propozycji nazw (3 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 72 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Lepszy
- 30 propozycji nazw (6 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL + -.EU
- Pierwsza transza w 48 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Najlepszy
- Nieograniczona ilość propozycji
- Nazwy z wolną domeną -.PL + -.COM
- Pierwsza transza w 24 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.
Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.
Cena zależna jest od wybranego pakietu.
Pakiet „Dobry” – 15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.
Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni. Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.
Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.
Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.
Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.
Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.
Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.
Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.
W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.
Oczywiście 😉
Tak.
Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.