Skip to content
Home » Blog » Gotowe nazwy dla produktów typu FIX

Gotowe nazwy dla produktów typu FIX

    Produkty typu FIX, instant przez długi czas postrzegane były jako produkty należące do kategorii guilty pleasure, a więc takich, które sprawiając przyjemność jednocześnie powodują wyrzuty sumienia.

    Główne zarzuty formułowane wobec nich dotyczyły obecności znacznej ilości konserwantów i glutaminianu sodu oraz niskiej wartości odżywczej. Wraz z rozwojem technologicznym, zwiększającą się świadomością konsumentów oraz zmieniającymi się potrzebami (wzrost popularności żywności ekologicznej) zmienił się także obraz popularnych FIX-ów.

    Producenci dostosowując się do wymagań rynku zmniejszają ilość niekorzystnych dodatków i zwiększają jednocześnie udział suszonych warzyw, ziół w ich składzie.

    Choć w ostatnich latach kategoria przestała się dynamicznie rozwijać to nadal jest ona atrakcyjna dla producentów, którzy stawiają albo na sprawdzone dania, smaki, produkty lub poszukują nowych, innowacyjnych rozwiązań i pomysłów.

    FIX-y zawdzięczają swoją popularność wygodzie, bezproblemowości oraz różnorodności, jakiej większość konsumentów poszukuje w kuchni.

    Nawet dla osób umiejących gotować, ceniących domową kuchnię FIX-y są atrakcyjne w sytuacjach braku czasu, dostępności produktów, czy braku pomysłu na danie. Choć nie można także nie zauważyć, że największa sprzedaż FIX-ów przypada na dni robocze i wyraźnie się obniża w weekendy oraz święta.

    Kupowane są także zazwyczaj z produktami towarzyszącymi lub w większej ilości. FIX-y stanowią także uzupełnienie dań – sosy, dressingi, puree.

    Walory FIX, czyli wskazówka przy tworzeniu nazwy

    Są także tanie, nie wymagają specjalnego przygotowania się – robienia zakupów, poszukiwania przepisów – oraz mogą stanowić główne lub uzupełniające danie danego dnia. Zyskują na znaczeniu także za sprawą czasu pracy ludzi żyjących w XXI wieku – jej długości i umiejscowienia w strukturze dnia.

    Bywają dobrym ekwiwalentem obiadu, lunchu, czy tradycyjnego śniadania i kolacji.

    Stanowią także doskonałą okazję do skosztowania nowych smaków i pomysłów kulinarnych. Nowinki rynkowe, jak zapewniają główni dostawcy produktów typu FIX, cieszą się dużą popularnością.

    Rodzajowa nazwa produktów typu FIX

    O sukcesie FIX-ów decydują nie tylko walory smakowe, funkcjonalne, ale także ich jakość, o której była mowa wyżej oraz atrakcyjne opakowanie, jak również chwytliwa, apetyczna, rozbudzająca pożądanie nazwa.

    Sama nazwa FIX pierwotnie kojarzona była tylko z produktami firmy Knorr, dziś służy określaniu całej kategorii – stała się nazwą rodzajową, podobnie jak nazwami rodzajowymi są Adidas, Xerox, Aspirin itd.

    Nazwy dla produktów typu FIX

    Angielskie słowo fix znaczy, między innymi, przygotowywać jedzenie, pitrasić, ale także rozwiązywać problem, co bardzo dobrze oddaje istotę tych produktów. Stanowią szybkie i łatwe rozwiązanie problemu kulinarnego.

    Nie stawiają przygotowującemu żadnych wymagań – wiedza, doświadczenie, umiejętności, podobnie jak sprzęt, czas, produkty nie są konieczne.

    Wystarczy FIX-y zalać gorącą wodą, odczekać i danie jest gotowe. Lub dodać do mięsa, warzyw. Błyskawiczność (np. Danie w 5 Minut) zatem jest tą cechą, którą można komunikować tworząc nazwy dla produktów typu FIX.

    Podobnie jak inne benefity. Ale można także sugerować inne, mniej oczywiste cechy (np. Gorący Kubek), który jest przykładem czegoś przyjemnego, pocieszającego, krzepiącego, poprawiającego nastrój.

    Nazwy dla produktów typu FIX mogą także wyrażać istotę każdego dania (np. Sam Smak, Pyszne Danie), którą z pomocą FIX-ów można bez problemowo osiągnąć. Co dla osób o znikomych talentach kulinarnych bywa dużym wyręczeniem.

    Nazwy dla produktów typu FIX mogą przyjmować formę humorystyczną, lekką i pełną polotu językowego (np. Gryczotto, Soczotto, Ciecierzotto).

    Tworząc nazwę dla produktów typu FIX należy także pamiętać, że pozwalają one uzyskać każdorazowo przewidywalny, pewny, niemal identyczny smak. Są więc jakimś sensie niezawodne.

    Jeśli jesteś zainteresowany/a stworzeniem nazwy, wybierz jeden z planów ofertowych:

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.