Jak nazwać salon fryzjerski? Jaka nazwa dla salonu fryzjerskiego będzie najlepsza? Ciekawe, chwytliwe nazwy salonów fryzjerskich, jakiego rodzaju cechami muszą się wyróżniać?
Zacznijmy od początku. Usługi fryzjerskie nie sprowadzają się dziś tylko do mycia, obcinania, modelowania, ondulowania włosów, ale są wiązane z szeroko rozumianymi usługami kosmetycznymi.
W salonie fryzjerskim klientki i klienci mają także możliwość skorzystania z usług kosmetyczki, wizażystki, stylistki, częstokroć mogą także zrelaksować się w solarium, czy skorzystać z usług masażysty.
Rynek usług fryzjerskich
Perspektywy rozwoju rynku usług fryzjerskich i kosmetycznych są bardzo obiecujące.
Analitycy są zgodni, że wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa polskiego będzie wzrastać popyt na tego rodzaju usługi.
Zarówno te świadczone na najwyższym poziomie, jak również na te podstawowe.
Co zatem pozwala uzyskać rynkową przewagę, co pozwala zdobyć szerokie i lojalne grono klientów płci obojga?
Tworząc nazwę dla salonu fryzjerskiego nigdy nie należy wykluczać możliwości poszerzenia oferty, dlatego nazwa powinna być na tyle, na ile to możliwe uniwersalna.
Czy klienci zwracają uwagę tylko na nazwę salonu fryzjerskiego?
Zarówno właściciele salonów fryzjerskich, jak również marketingowcy zajmujący się promowaniem salonów fryzjerskich są zgodni.
O sukcesie decydują czynniki obiektywne (np. lokalizacja salonu, wygodny i estetyczny wystrój, nowoczesne wyposażenie i asortyment) oraz subiektywne (np. uprzejmość, otwartość na potrzeby klientów, szerokie doradztwo, śledzenie trendów, poszerzanie wiedzy i oferty oraz – last but not least – nazwa salonu fryzjerskiego).
Przy czym, należy zauważyć, że w usługach fryzjerskich wiedza, umiejętności i kreatywność są warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do odniesienia sukcesu.
Bardzo istotną rolę pełni umiejętność zrozumienia oczekiwań klienta, które bywają wyrażane w sposób niekonkretny, nieprecyzyjny, metaforyczny, obrazowy, sprzeczny.
Często oczekiwania są nierealistyczne, niedostosowane do rodzaju, charakteru, kondycji włosów.
Dlaczego ludzie chodzą do fryzjera?
Klienci mają także bardzo różne powody korzystania z usług fryzjerskich.
Mogą po prostu chcieć skrócić włosy, nie przywiązując do fryzury większego znaczenia, traktując ją bardzo funkcjonalnie.
Inni mają bardzo emocjonalny stosunek – fryzura, wizerunek, samopoczucie „przed” i „po” strzyżeniu stanowią ważny czynnik oceny salonu fryzjerskiego.
Warto pamiętać, że nowa fryzura pełni nie tylko ważną funkcję emocjonalną, ale bywa używana do konkretnych celów – prezencji w pracy, w życiu towarzyskim i uczuciowym.
Nowe fryzury mogą mieć charakter casualowy i okolicznościowy. Świadomość tych powodów również może być zakomunikowana w nazwie salonu fryzjerskiego.
Satysfakcjonująca fryzura
Zgodność estetyczna klientów i fryzjerów jest kolejnym bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na satysfakcję. Kwestie estetyczne są jednymi z trudniej komunikowalnych.
Słowa: ładna, modna, nowoczesna, inna – są tyleż jasne, co niekonkretne.
Bardzo ważnym elementem jest także stosunek klientów do siebie, swojej atrakcyjności. Klienci pewni siebie, nie ulegający kompleksom są zdecydowanie bardziej otwarci na sugestie fryzjera.
Dobry fryzjer to czasami zły fryzjer, a więc taki, który potrafi sprzeniewierzyć się swojej wiedzy, doświadczeniu, talentowi, potrafiący ustąpić klientowi, nienarzucający swojej wizji. Z punktu widzenia klienta efektowna, udana, ładna, pasująca fryzura to taka, w której czuje się on naturalnie.
Co oczywiście nie zawsze oznacza, że nie mógłby on wyglądać lepiej. Fryzura musi, podobnie jak ubranie, podkreślać atrakcyjność klienta, nie może być wyrazem „szalonej wizji” fryzjera.
Ocena fryzury, salonu
Ocena pracy fryzjera i całego salonu nigdy nie jest jednorazowa. Klienci salonów fryzjerskich oceniają fryzurę tuż po strzyżeniu i każdego kolejnego dnia.
Tym razem skupiając się nie tylko na efekcie estetycznym, ale także na funkcjonalności fryzury, łatwości jej samodzielnego wykonania.
Niestety, na tę ocenę wpływ mają także osoby trzecie, których reakcja potrafi znacząco wpłynąć na samopoczucie, samoocenę.
Klienci wybierając salon fryzjerski kierują się przede wszystkim: uprzednim doświadczeniem, opiniami zaufanych osób, rekomendacjami anonimowych osób, ceną, warunkami higienicznymi salonu i jego pracowników oraz podejściem i sposobem obsługi.
Oryginalna i funkcjonalna nazwa dla salonu fryzjerskiego
Świadomość tych podstawowych mechanizmów powinna znaleźć odzwierciedlenie w nazwie dla salonu fryzjerskiego.
Znacząca konwencjonalizacja nazw salonów fryzjerskich (np. nagminność dookreśleń sugerujących rodzaj oraz status: studio, salon, atelier, zakład, czy też nadużywanie przydawek aspiracyjnych: glamour, luxury, beauty, heaven, visage) ułatwia tworzenie nazwy wyróżniającej się.
Stworzonej w atrakcyjnej, adekwatnej, przekonującej, budzącej pozytywne emocje konwencji namingowej. Nazwa salonu fryzjerskiego dopasowana do klientów
Warto pamiętać, że nazwa salonu fryzjerskiego odpowiada za to, co klient sobie wyobrazi, poczuje, pomyśli.
Powinna wskazywać na korzyść, najmocniejszą część oferty, ale przede wszystkim musi budzić pozytywne emocje.
Anonsować panującą w salonie atmosferę, sposób obsługi, sugerować podejście do zawodu i klientów.
Wizerunek tworzony przez nazwę musi być spójny z wystrojem salonu, sposobem jego działania, jego wielkością, lokalizacją.
Nazwa musi być dopasowana do modelowych klientów. Ich potrzeb, możliwości, języka, jakim władają, estetyki, jaką preferują, mód, jakim ulegają.
Jeśli jesteś zainteresowany/a stworzeniem nazwy dla salonu fryzjerskiego, wybierz jeden z planów ofertowych:
Dobry
- 10 propozycji nazw (2 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 72 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Lepszy
- 20 propozycji nazw (4 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 48 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Najlepszy
- Nieograniczona ilość propozycji
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 24 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
- Co to jest naming?
Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.
Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.
- Ile trwa stworzenie nazwy?
Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni. Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.
- Jak przebiega tworzenie nazwy?
Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.
- Kiedy następuje płatność?
Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.
- Od czego zaczyna się współpraca?
Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.
- Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?
Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego. - Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?
Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane. - Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?
Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin. - Ile propozycji jest w każdej transzy?
W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.
- Czy możemy podpisać NDA?
Oczywiście 😉
- Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?
Tak.
- Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?
Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.