Konferencje i szkolenia, bankiety, koktajle, wernisaże, gale, pikniki i imprezy plenerowe, przyjęcia świąteczne, lunche, brunche, obiady, wesela, studniówki, urodziny, imieniny, przyjęcia rodzinne, imprezy biznesowe… itd.
Właściwie wszystkie te wydarzenia nie mogą się dziś odbyć bez pomocy firmy cateringowej. Catering stał się słowem modnym i na stałe zagościł w codziennych rozmowach.
Nie brzmi już ani obco, ani niezrozumiale, idealnie oddaje zmiany żywieniowe oraz nastawienie do jedzenia (rozumianego szeroko, jako produkty, potrawy, ale także formę zachowań społecznych).
Coraz chętniej korzystamy z oferty firm cateringowych – nie tylko świętując, również na co dzień.
Potrzebujesz nazwy dla firmy cateringowej? Napisz – mam dobre propozycje!
Nazwa dla firmy cateringowej a profil firmy
Tworząc nazwę dla firmy cateringowej powinniśmy przemyśleć kilka podstawowych kwestii.
Rodzaj klienta (indywidualny versus zbiorowy, instytucjonalny versus niezorganizowany), charakter obsługiwanej imprezy (oficjalna versus prywatna, masowa versus kameralna) jest niemniej ważny od ilości gości czy rodzaju serwowanych dań (ciepłych versus zimnych).
Sprofilowanie firmy pod kątem obsługiwanych klientów, określenie czy będziemy zajmować się głównie cateringiem socjalnym (regularna obsługa np. szpitali, szkół, zakładów pracy, więzień etc), cateringiem dietetycznym (oferującym nie tylko dania, ale także promującym określony styl życia, odżywiania) czy komercyjnym (okazjonalna obsługa eventów) pozwala dookreślić kolejne ważne kryteria.
Stworzenie modelu idealnego klienta, przekonujące określenie własnego potencjału, dostrzeganie potrzeb klienta, ich specyficzności, pozwala określić zakres i głębokość ich zaspokojenia. Nazwa firmy cateringowej może być tego wyrazem.
Nazwa dla firmy cateringowej – potencjał nazwy
Polski rynek cateringowy jest stosunkowo młody, rozwija się dość dynamicznie i nadal daje możliwość odnalezienia rynkowych nisz. Zmieniające się nawyki żywieniowe, chwilowe mody czy nowinki gastronomiczno-kulinarne z pewnością wymuszają na firmach cateringowych dostosowanie się do nowych sytuacji.
Warto mieć to na uwadze tworząc nazwę dla firmy cateringowej – jej uniwersalność jest równie ważna jak odporność na upływ czasu. Naśladowanie mód, trendów nazewniczych w branży tak zmiennej raczej nie jest dobrym pomysłem.
Pamiętajmy, że o ile ludzie jeść będą zawsze, o tyle mogą to robić w bardzo różny sposób, z wielu powodów, wśród których głód nie musi być najistotniejszy. Mogą preferować różne diety, dania, składniki dań, formy preparowania, konsumowania żywności.
Warto mieć świadomość społecznej i kulturowej roli jedzenia, bowiem nigdy lub prawie nigdy nie sprzedajemy tylko i wyłącznie kotleta z surówką i ziemniakami.
Przy okazji sprzedajemy typowy, polski obiad domowy, jaki znamy z dzieciństwa, jaki kojarzymy z domem rodzinnym, jaki smakował nam u babci, jaki przypomina nam o rodzinie, jaki kojarzy nam się z krajem, w którym żyjemy, jaki jedliśmy w określonym czasie itd.
Wiedząc, jakie znaczenia, wyobrażenia, oczekiwania, skojarzenia, emocje, funkcje budzi, pełni dany rodzaj posiłku możemy stworzyć nazwę ujmującą ten najistotniejszy, z naszego punktu widzenia, element.
Dobrym przykładem zmian jest popularyzacja dań brunchowych. Nieobecny w polskiej kulturze kulinarnej brunch najpierw stał się modny wśród pracowników korporacji, a teraz zatacza coraz szersze kręgi, czego najlepszym przykładem jest nie tylko poszerzenie oferty firm cateringowych, ale także powstawanie restauracji i dań brunchowych.
Nazwa dla firmy cateringowej
Biorąc pod uwagę charakter branży, dużą rzadkością są firmy obsługujące zarówno instytucje, jak i oferujące dietetyczne dania pudełkowe, czy organizujące festyny i bankiety.
Specjalizacja jest niemal koniecznością, przy czym nazwa stworzona w celu jej podkreślenia nie może w przyszłości stanowić ograniczenia.
Nazwa dla firmy cateringowej powinna być na tyle specyficzna, by wskazywać zakres działalności i na tyle ogólna, uniwersalna, by można było z powodzeniem ją używać w sytuacji zmiany profilu. Można ją stworzyć w oparciu o zawsze aktualne w żywieniu wartości.
Można założyć, że świeżość produktów, wyjątkowość smaków i aromatów, dietetyczność, sezonowość czy wygoda, oszczędność i zysk czasu, pieniędzy, pracy będą w każdym czasie równie aktualne.
Nazwa dla firmy cateringowej – trendy nazewnicze
Firmy, które wyspecjalizowały się w cateringu socjalnym, okolicznościowym zazwyczaj stosują nazwy imienne, rodowe, bądź kojarzące się tradycyjnymi, polskimi kulinariami.
Choć wiele z nich nie brzmi przekonująco, można je ganić za przaśność i śmieszność, to jednak całkiem sporo jest przykładów na pewno godnych naśladowania.
Równie skonwencjonalizowane nazwy można dostrzec wśród firm oferujących catering dietetyczny. W ich nazwach podkreśla się zdrowie, lekkość, szczupłość. Znacznie częściej te nazwy stworzone zostały na podstawie słów obcojęzycznych.
Jednym z najczęściej wykorzystywanych słów jest angielskie fit (oznaczające między innymi bycie w dobrej formie, bycie wysportowanym, określające, że coś jest godne, odpowiednie, właściwe).
Jeśli jesteś zainteresowany/a stworzeniem nazwy dla firmy cateringowej, wybierz jeden z planów ofertowych:
Dobry
- 10 propozycji nazw (2 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 72 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Lepszy
- 20 propozycji nazw (4 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 48 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Najlepszy
- Nieograniczona ilość propozycji
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 24 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
- Co to jest naming?
Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.
Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.
- Ile trwa stworzenie nazwy?
Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni. Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.
- Jak przebiega tworzenie nazwy?
Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.
- Kiedy następuje płatność?
Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.
- Od czego zaczyna się współpraca?
Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.
- Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?
Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego. - Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?
Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane. - Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?
Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin. - Ile propozycji jest w każdej transzy?
W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.
- Czy możemy podpisać NDA?
Oczywiście 😉
- Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?
Tak.
- Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?
Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.