Skip to content
Home » Blog » Nazwy dla osiedli mieszkaniowych

Nazwy dla osiedli mieszkaniowych

    Nazwa osiedla mieszkaniowego wraz z jego logotypem, sloganem reklamowym, identyfikacją wizualną, oprawą graficzną, właściwie dobranym językiem komunikacji, argumentacją, językowymi środkami wyrazu tworzą całość mającą ogromny wpływ na sprzedaż mieszkań.

    Specyfika branży deweloperskiej wymusza na inwestorach tworzenie coraz bardziej przemyślanych, konsekwentnych, spójnych strategii marketingowych.

    Przy tak ogromnej konkurencji jakakolwiek przypadkowość obniża szanse na dotarcie do pożądanej grupy klienckiej.

    Chcesz fajnie nazwać osiedle mieszkaniowe? Napisz!

    Pytanie – jak nazwać osiedle mieszkaniowe – przestaje być kwestią czysto estetyczną, formalną, a staje się pierwszorzędnym problemem marketingowym, który można rozwiązać na co najmniej kilkanaście sposobów. Oto kilka z nich.

    Jak nazwać osiedle mieszkaniowe

    Zasada ograniczonej dostępności, dobrze znana handlowcom, nie jest obca także branży deweloperskiej. Bardzo często na billboardach, w reklamach internetowych, na stronach internetowych, w ulotkach, w mailingu spotykamy się z informacją o ograniczonej ilości dostępnych mieszkań. Częściej życzeniową, niż prawdziwą.

    Możliwe jest zaadaptowanie tej reguły także do nazw osiedli mieszkaniowych. Zaletą takich kreacji jest stworzenie wrażenia bardzo chodliwego, wyróżniającego się, z jakiś powodów niezwykłego produktu.

    Na którego jest duży popyt. A to oznacza dla potencjalnego nabywcy, że musi on się nim zainteresować. Nikt przecież nie lubi, jak okazje mu uciekają spod nosa. Wadą takich nazw osiedli jest nadmierna informacyjność, bazowanie na jednym czynniku.

    Toponimiczna nazwa osiedla mieszkaniowego

    Toponimy to nazwy utworzone od nazw miejsc, ich charakteru, specyfiki, historii. Niejednokrotnie nazwy tego rodzaju po prostu podkreślają dobrze znane walory ulicy, dzielnicy. Innym razem odkrywają je na nowo, sugerując cechy, które były dotychczas niedostrzegane, bądź niedoceniane.

    Zaletą tych nazw jest odwołanie się do świadomości miejsca, zarówno w sensie topograficznym, jak walorów związanych z lokalną komunikacją, naturą, infrastrukturą. Pozwalają one wykreować popyt, stworzyć nową opowieść o miejscu, zaczątek jej mitologii.

    Nazwa osiedla mieszkaniowego odpowiadająca na wyższe potrzeby

    Sposobem na pozycjonowanie inwestycji droższych, bardziej elitarnych, luksusowych jest przypisanie im cech, które odpowiadają potrzebom wyższym z klasycznej piramidy potrzeb Abrahama Maslowa.

    Wyjątkowa architektura, niezwykły projekt modnego architekta, najwyższej jakości materiały, modna stylistyka – wszystkie te elementy niezbędne estetom, koneserom piękna, ludziom ceniącym niebanalne przestrzenie, życie w otoczeniu pięknych budynków mogą posłużyć jako inspiracja dla nazwy. Tego rodzaju wybór, w oczywisty sposób, bardzo mocno przesiewa klientów, zawęża krąg zainteresowanych, ale także pozwala trafiać z przekazem celniej.

    Familiarne nazwy osiedla

    Statystyczny Kowalski, ceniący rodzinną sielankę, spokój, solidność, dobrą cenę, osiedla bezpretensjonalne z pewnością będzie dobrze reagował na nazwy osiedli, które podkreślają ich rodzinny, swojski, w dobrym tego słowa znaczeniu normalny, charakter.

    Oczywiście, nazwy tego rodzaju muszą być do pewnego stopnia unikalne, muszą podkreślać różnicę, operować idiomem miejsca, inwestycji oraz uniwersalną argumentacją, wpisującą inwestycję w szerszy nurt osiedli dobrych do życia dla zwykłych ludzi.

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.