Skip to content
Home » Blog » Gotowe nazwy dla marki jubilerskiej

Gotowe nazwy dla marki jubilerskiej

    Wszystko wskazuje na to, że nazwy dla marki jubilerskiej będą równie potrzebne na rynku jak zaręczynowy pierścionek. Branża rośnie, w poprzednim roku była warta prawie trzy miliardy złotych. Polscy producenci zwiększają eksport, podczas gdy import utrzymuje się na względnie stałym poziomie.

    Rynek wyrobów ze złota i pozostałych metali szlachetnych w naszym kraju staje się także atrakcyjny dla firm zagranicznych, które doceniają jego potencjał i już dziś chcą być jego ważną częścią.

    Do obrazu warto także dodać informację, że polscy projektanci, producenci, sprzedawcy zyskują na znaczeniu także w sensie statusowym, prestiżowym. Bez przesady można już mówić o modzie na polskie wyroby jubilerskie.

    Rynek jubilerski w Polsce

    Na rynku funkcjonuje prawie 12 tysięcy sklepów jubilerskich – są wśród nich salony dużych, powszechnie znanych marek (właściwie „tort” podzielony jest między pięć dużych firm – Yes, Apart, W.Kruk, Pandora, Tous) i te cieszące się dobrą reputacją tylko w swojej okolicy.

    Choć wyroby jubilerskie postrzegane są jako okazjonalne lub służące zbytkowi i manifestacji pozycji społecznej, to coraz częściej – a wiąże się to ze zwiększaniem się zamożności społeczeństwa polskiego – są także postrzegane jako dobra, przewidywalna i stabilna inwestycja.

    Przy czym inwestujemy nie tylko w materiał, ale coraz częściej w projekt, markę i typ biżuterii. Podobnie zresztą rzecz się ma z alkoholami kolekcjonerskimi, autami zabytkowymi i innymi produktami luksusowymi, co do których istnieje silne i ugruntowane przekonanie, że z czasem nabiorą na wartości.

    Nazwy dla marki jubilerskiej, czyli co się podoba klientom

    Za zmianą trendów rynkowych nie tylko stoi zmiana układu sił w globalnej gospodarce, ale także całkiem lokalne zmiany mód i upodobań oraz technologii i specjalizacji. Równie ważna jest dostępność pewnych rozwiązań.

    Dla przykładu, w ostatnich latach, szczególnie popularna stała się biżuteria personalizowania, tworzona w oparciu o sugestie i oczekiwania klienta, dostępna w relatywnie krótkim czasie.

    Na polskim rynku przeważa biżuteria elegancka, ale jednocześnie prosta – w dobrym tego słowa znaczeniu. Dominujące wzornictwo jest funkcją dostępnych technologii. Stąd też mamy bardzo dużo marek oferujących produkty bezkamieniowe lub oparte na kamieniach naturalnych (np. agat, bursztyn).

    Bardzo popularne są także wyroby unikalne, stworzone w limitowanych seriach, niejednokrotnie dostępne tylko w jednym egzemplarzu, sygnowane nazwami polskich marek jubilerskich, docenianych nie tylko z pobudek patriotycznych, ale czysto estetycznych.

    Analitycy są zgodni, że od kilku lat popyt na tanie, powtarzalne, nieciekawe, anonimowe, masowe produkty importowane z krajów azjatyckich spada. Rośnie za to popyt na biżuterię będącą dziełem artystów jubilerów, tworzoną z pasją, sercem i dającą poczucie obcowania z czymś unikatowym i wyjątkowym. Pozwalającym wyrazić siebie, zamanifestować swoją odrębność, osobowość.

    Nazwy dla marki jubilerskiej

    Pytanie o adekwatną, skuteczną, rezonującą w targecie, budzącą podziw i kuszącą nazwę dla marki jubilerskiej jest zawsze pytaniem o jej modelowych klientów. W szczególności, gdy ma być ona na przykład submarką dużej firmy, lub wyspecjalizowaną w konkretnych produktach marką rzemieślniczą, autorską, artystyczną.

    Tworzenie nazw brzmiących tradycyjnie, klasycznie, godnie zawsze będzie miało sens, ale trudno nie zauważyć, że osoby nabierające dopiero dużych zdolności nabywczych są wychowane w zupełnie innej rzeczywistości, w innej kulturze, wartościach.

    Władają innym językiem, mają inne cele życiowe. Nazwa dla marki jubilerskiej musi uwzględniać ich aktualne charakterystyki, jak również skutecznie przewidywać zmianę ich profilu konsumenckiego w przyszłości. Powinna być, na tyle na ile to możliwe, ponadczasowa.

    Warto także pamiętać, że produkty jubilerskie, choć stają się coraz bardziej dostępne, powszechne, są i będą, produktami dla osób o wyższej pozycji społecznej, osób aspirujących, szukających przekonujących symboli, znaków, artefaktów ich pozycji społecznej, statusu, prestiżu. Wszystkie te potrzeby powinny być uwzględniane podczas tworzenia nazwy dla marki jubilerskiej.

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.