Tworzenie nazwy dla firmy, produktu, usługi, czy marki wymaga wiedzy, doświadczenia oraz swoistego talentu językowego. Naming nie jest jednak sztuką, tylko usługą, rzemiosłem.
W dużym skrócie polega na tworzeniu nazw produktów, firm, usług, ofert, brand hero zgodnie z wzorcami, rekomendacjami, wytycznymi, wzorcami dobrych praktyk oraz badaniami recepcji nazw (np. Brand Name Testing, Focus Group Interview – FGI).
Najważniejsze kwestie w namingu dotyczą przede wszystkim:
- znaczenia nazwy
- skojarzeń, jakie nazwa budzi
- brzmienia (eufonii)
- emocji, jakie wywołuje
- kontekstów do jakich nawiązuje
- typowych recepcji, reakcji, nastawień, jakich jest powodem.
Naming jako usługa doczekał się niestety także wielu mitów. Rozpowszechniane w internecie normy, jakie nazwa powinna spełnić, nie są jedynymi istotnymi. A co jeszcze ważniejsze, nie są aż tak istotne, jak przedstawiają to popularne poradniki typu: Jak stworzyć nazwę firmy samodzielnie w 5 minut.
Od razu powiedzmy to wprost!
Nazwa firmy, nazwa produktu wcale nie musi być ani bezwzględnie krótka, a tym samym łatwa do przeliterowania, jednowyrazowa, czy tak zwana łatwa do zapamiętania.
Przekonanie, że po spełnieniu takich kryteriów uzyskujemy dobrą nazwę firmy jest powszechnym mitem, który niestety nie sprzyja tworzeniu nazw profesjonalnych i dobrze spełniających zadania, jakie są stawiane przed nazwą.
Jakie cechy powinna mieć nazwa firmy, produktu, czy usługi?
Na to pytanie chętnie Ci odpowiem w czasie krótkich, 15 minutowych Konsultacji Namingowych.
Konsultacja jest darmowa i polega na sugerowaniu kierunków poszukiwania nazwy, określeniu kryteriów, jakie powinna spełniać oraz wskazaniu cech, jakie będą pozytywnie oddziaływać na grupę jej przyszłych odbiorców.
Skorzystanie z Konsultacji Namingowych jest bardzo proste. Wystarczy zarezerwować za pomocą poniższego kalendarza dogodny termin rozmowy telefonicznej. W formularzu koniecznie nie zapomnij podać swojego numeru telefonu.
Serdecznie zapraszam na konsultacje!