Zacznijmy od dobrej wiadomości – polskie lody i lodziarnie są naprawdę doskonałe! A przynajmniej w większości przypadków jest to prawdą.
Wysoka jakość składników, pomysłowość receptur, dbałość o estetykę, sposób obsługi oraz cenowa adekwatność to główne ich zalety. W każdym dużym, średnim, a i coraz częściej małym mieście będziemy mogli zjeść lody w lodziarniach franczyzowych, rzemieślniczych oraz tradycyjnych, lokalnie sławnych i szanowanych od pokoleń.
Choć lodów nadal nie zjadamy tak dużo jak Amerykanie czy Australijczycy, to jemy je na tyle często i w odpowiednich ilościach, by móc swoimi wyborami wymuszać na lodziarniach utrzymywanie wysokiego poziomu.
Nazwa dla lodziarni, czyli połowa sukcesu
Oprócz chwytliwej, budzącej zmysły, smakowitej nazwy dla lodziarni do odniesienia sukcesu konieczne będzie wybranie dobrej lokalizacji, stworzenie niebanalnego menu, dostosowanego do potrzeb modelowych klientów, ale także wynikającego z uwarunkowań rynku.
Równie istotne będzie przykładanie szczególnej wagi do jakości składników, powtarzalności uzyskiwanych smaków, utrzymywania wysokiej jakości oraz zaproponowanie sensownych cen.
Wszystkie czynniki odgrywają ważną rolę i pracują na sukces, także nazwa, która stanowi dla lodziarni pierwszą i jedną z najważniejszych reklam.
Nazwy dla lodziarni, a może nazwy dla lodów?
Nie od dziś wiadomo, że długa kolejka do lodziarni oznaczać może tylko jedno – można w niej kupić doskonałe lody. Jednak wraz z istnym wysypem lodziarni owa prawda rynkowa przestała być „jedynym słusznym” wskaźnikiem. Poziom się znacznie wyrównał, konkurencja jest ogromna, stąd i amatorzy różnych smaków nie muszą dziś stać w jednej kolejce.
Z namingowego punktu widzenia ciekawostką jest również to, że lodziarnie nie tylko prześcigają się w tworzeniu oryginalnych receptur lodów, ale także w większości przypadków dbają o nazwy swoich lokali, a nie tak znów rzadko, przykładają duże znaczenie do nazewnictwa poszczególnych smaków lodów.
Nazwy dla lodziarni bez makaronizmów
Choć wciąż znajdziemy nazwy lodziarni z przydawkami „naturalne, tradycyjne, prawdziwe, jedyne” to nie stanowią one już głównego nurtu nazewniczego. Powoli – i bardzo słusznie – odchodzą do lamusa. Takie nazewnicze deklaracje mało kogo w 2019 roku przekonają, tym bardziej, że nie od dziś także wiadomo, że rzadko mają one coś wspólnego z rzeczywistością.
Powoli renoma lodów włoskich usuwa się w cień i tworzy miejsce dla polskich mistrzów i ich propozycji, które są równie smaczne. Stąd też lodziarnie coraz rzadziej są nazywane za pomocą włoskich, branżowych słów-kluczy. Podobny trend odwrotu od makaronizmów obserwowany jest także w nazewnictwie pizzerii oraz restauracji włoskich.
Gotowe nazwy dla lodziarni na rynku
Oczywiście w nazwach lodziarni najczęściej wykorzystuje się słowo lody. Jest ono nagminne, ale mimo tego nadmiaru możliwe jest stworzenie z jego użyciem nazw przekonujących.
Jesteśmy więc w stanie wskazać nazwy równie pomysłowe, co humorystyczne, równie lekkie, co bezpretensjonalne, czasami pozytywnie zaskakujące oraz świeże (np. Lodojadacz, Przystań na Lody, Polish Lody, Lodomania, Melody, Lodzia). Równie popularne są także nazwy lodziarni, w których wywoływane są skojarzenia z chłodem (np. Sopelek, Eskimo, Igloteka, Miś).
Coraz częściej pojawiają się nazwy, w których podkreśla się przyjemność, jaką wywołują lody, choć nie są to – i bardzo słusznie – nazwy banalnie oczywiste (np. Słodka Brama, Endorfina).
Słysząc nazwy lodziarni takie jak Czerwona Wisienka, Malinova, Limoni z pewnością od razu poczujemy przywołane w nazwach smaki, aromaty i przyjemności.
Co cieszy, po nazwach dosłownych, aluzyjnych, czy sugestywnych pojawiają się także nazwy lodziarni nieoczywiste, zaskakujące i oryginalne względem dominujących trendów (np. Jednorożec, Muu, Tralala, Tralinka, Tiffany, Babkarnia).
Dobry
- 10 propozycji nazw (2 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 72 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Lepszy
- 20 propozycji nazw (4 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 48 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Najlepszy
- Nieograniczona ilość propozycji
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 24 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
- Co to jest naming?
Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.
Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.
- Ile trwa stworzenie nazwy?
Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni. Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.
- Jak przebiega tworzenie nazwy?
Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.
- Kiedy następuje płatność?
Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.
- Od czego zaczyna się współpraca?
Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.
- Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?
Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego. - Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?
Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane. - Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?
Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin. - Ile propozycji jest w każdej transzy?
W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.
- Czy możemy podpisać NDA?
Oczywiście 😉
- Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?
Tak.
- Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?
Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.