Gotowe nazwy dla karmy dla psów

Nazwy dla karmy dla psów są dziś równie ważnym narzędziem marketingowym, jak dowolne nazwy stworzone dla produktów, których konsumentami są ludzie. Biorąc pod uwagę analizy rynku nie powinniśmy się temu dziwić. Psy to dziś najpopularniejsze zwierzęta towarzyszące w Europie.

Więcej niż w Polsce jest ich tylko w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech. Na półkach, w najbardziej rozwiniętych rynkach przeczytamy o wiele, wiele więcej nazw dla karmy dla psów niż w Polsce. Konkurencja jest bowiem ogromna. Z wielu powodów.

Funkcje karmy dla psów

Rynek kształtuje rozrost populacji tych zwierząt, ale także zmieniający się status zwierząt domowych. Zjawisko doczekało się nawet własnej nazwy – humanizacja zwierząt. Innymi słowy zwierzęta domowe zaczynamy traktować nie jako zwierzęta użytkowe, ale jako członków rodziny.

Widzimy w nich naszych przyjaciół, których jesteśmy opiekunami, a coraz częściej i rodzicami (pet / dog paretnts). Psów już nie hodujemy, ale je wychowujemy. Opiekujemy się nimi, co więcej zaczynamy je adoptować, znajdować im dom etc.

Ta zmiana odcisnęła swoje piętno także na namingu karm. Współczesne nazwy karmy dla psów o wiele częściej ujawniają emocje i stosunek właściciela niż miało to miejsce jeszcze kilka dekad temu.

Na kogo oddziałuje nazwa karmy dla psów?

Rozrost rynku, oraz niepodmiotowy charakter zwierząt (nie mają one w gruncie rzeczy wpływu na kształt i trendy rynkowe) pozwala stwierdzić, że dziś ów rynek bardziej odpowiada na zmieniające się potrzeby właścicieli, a nie ich podopiecznych.

Stąd też ogromna popularność karm premium i super premium. Przyczynami zmiany statusu zwierząt są oczywiście zmiany zachodzące we współczesnych społeczeństwach zachodnich.

Przede wszystkim postępująca ich atomizacja, rozpad więzi rodzinnych i sąsiedzkich, wydłużanie się długości życia, duża mobilność, zwiększanie się ilości ludzi samotnych i żyjących samodzielnie z wyboru. Wszystkie te procesy sprawiają, że ludzie tak cenią towarzystwo psów. Dla przykładu, w Polsce wprost proporcjonalnie do spadku liczby dzieci wzrasta liczba psów.

Rynek karmy dla psów

Karma dla psów stała się kolejnym towarem szybkozbywalnym. Co ciekawe, karmy sprzedawały się równie dobrze w czasie ostatniego kryzysu, jak przed nim.

Choć daleko nam do Duńczyków, którzy karmią swoje zwierzęta niemal wyłącznie gotową karmą, to wszystko wskazuje na to, że polski rynek będzie nadal rósł. Aktualnie jest on warto ponad dwa miliardy złotych.

Zmienia się także struktura producentów i marek przez nie sprzedawanych. Marki takie jak Pedigree, Royal Canin, Purina zaczynają tracić na rzecz marek mniejszych firm.

Potrzeby klientów także się zmieniają – najlepiej sprzedają się obecnie marki premium – właściciele psów coraz częściej kupując karmę dla swoich psów śrubują kryteria, które coraz bardziej przypominają te, którymi kierujemy się kupując mięso i pożywienie dla ludzi.

Nowe nazwy karmy dla psów, nowe smaki, technologie produkcji, diety, składniki, dodatki, a obok tego nurtu nowe kategorie pożywienia to dziś rynkowy standard.

Nikogo nie dziwią psie ciastka, chipsy, snacki, czekoladki. Podobnie, jak nikogo nie dziwi coraz precyzyjniejsze dostosowanie oferty do specyficznych potrzeb psów w różnym wieku, w różnej kondycji zdrowotnej, z różną historią chorobową. Owoce morza, kaczki, króliki to po drobiu, wieprzowinie, wołowinie kolejne rarytasy, jakimi chcemy karmić nasze psy.

Nazwy dla karmy dla psów

The Only One, Frieskies, Darling, Favorit, Taste of The Wild, Ami Dog, Puffi, Chappi, Tropi, Orlando, Empire, Wiejska Zagroda, Teo, John Dog, Miluś, Rafi – wybrane pod kątem reprezentatywności nazwy karm dla psów najlepiej ilustrują namingowe trendy na tym rynku.

Polskie nazwy, młodych marek, konkurują z wielkimi, globalnymi producentami, także nazwami, które są zazwyczaj polskojęzyczne. Brzmią swojsko, ujawniają emocjonalny stosunek do psów, często nazwami są najpopularniejsze imiona nadawane psom.

Eponimy prawdopodobnie jeszcze na długo zdominują nazwy karmy dla psów, ale coraz częściej nadawane są nazwy funkcjonalne, komunikujące skład, benefity, stosunek właściciela do czworonoga.

  • Co to jest naming?

    Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.

    Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.

  • Ile kosztuje stworzenie nazwy?

    Cena zależna jest od wybranego pakietu.

    Pakiet „Dobry” –  15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
    Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
    Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.

  • Ile trwa stworzenie nazwy?

    Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

  • Jak przebiega tworzenie nazwy?

    Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

  • Kiedy następuje płatność?

    Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

  • Od czego zaczyna się współpraca?

    Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

  • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

    Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
    Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
    – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

  • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

    Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
    Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

  • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

    Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
    Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
    Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

  • Ile propozycji jest w każdej transzy?

    W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

  • Czy możemy podpisać NDA?

    Oczywiście 😉

  • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

    Tak.

  • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

    Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.