Skip to content
Home » Blog » Gotowe nazwy dla produktów higieny ust

Gotowe nazwy dla produktów higieny ust

    Nazwy dla produktów higieny ust to najbardziej naturalna i oczywista forma reklamy.

    Będą, więc zyskiwać na znaczeniu, bowiem cała branża zyskuje na znaczeniu i jak przypuszczają analitycy sprzedaż szczoteczek, past do zębów i płynów do płukania ust będzie nadal rosła.

    Także w Polsce, choć do światowych standardów konsumpcji tych dóbr wciąż aspirujemy. Na znaczeniu będą także nabierały środki ekologiczne, nie zawierające syntetycznych składników.

    Nowych nazw dla produktów higieny ust należy się spodziewać w każdym segmencie tego rynku, bowiem producenci zwiększają ilość i rodzaj produktów, dostosowują je do coraz bardziej wyspecjalizowanych potrzeb.

    Warto przy tej okazji przypomnieć, że rynek artykułów do higieny jamy ustnej to prawie 12% rynku kosmetycznego, z czego ponad 70% stanowi rynek past do zębów i to właśnie na nim nowe nazwy dla produktów higieny ust będą się najbardziej manifestowały.

    Przy tak dużej konkurencji i tak skonwencjonalizowanym nazewnictwie nowe nazwy będą dla agencji namingowych prawdziwym wyzwaniem.

    Problemy przy tworzeniu nazw produktów higieny ust

    Pasty do zębów, szczotki do zębów (tradycyjne i elektryczne), irygatory, nici i wykałaczki dentystyczne, płukanki i akcesoria – to naprawdę ogromny rynek, który wywołuje bardzo podobne, zbliżone emocje, skojarzenia i wyobrażenia.

    Czystość, świeżość, zdrowie, piękny uśmiech, białe, równe zęby bez nalotów i przebarwień, uszczerbków, miętowy posmak to najczęstsze słowa-klucze, które stanowią podstawę do tworzenia nowych nazw dla produktów higieny ust.

    Niestety, przy takiej ilości nazw już istniejących, w większości przypadków zarejestrowanych jako znaki towarowe, stworzenie kolejnej „takiej-samej-ale-innej nazwy” jest nie lada wyzwaniem.

    Sytuacja nie jest jednak bardzo zła. Rozwiązaniem tego namingowego problemu stanowi zmiana na samym rynku – coraz częściej pojawiają się produkty o wąskim zakresie stosowania.

    Dla przykładu pasty do zębów przestają być uniwersalnym środkiem czyszczącym, a stają się na wzór szamponów, środkiem służącym do rozwiązywania konkretnych problemów i osiągania precyzyjnie określonych celów.

    Dla przykładu 25% past specjalistycznych (a to osobny segment) jest adresowana do osób mających różnego rodzaju problemy z dziąsłami.

    Na rynku, oprócz produktów ukierunkowanych na rozwiązywanie konkretnych problemów zdrowotno-estetycznych, pojawiają się także produkty z segmentu premium.

    Z nazewniczego punktu widzenia rodzi to kolejne nowe możliwości i pozwala na odejście od sztampowych rozwiązań namingowych, które są specyficzne dla całej branży w skali świata, nie tylko dla polskiego rynku.

    Dzięki tej zmianie możliwe jest tworzenie przekonujących, unikalnych, sugestywnych, przekonujących nazw.

    Nazwa produktu higieny ust, a jest ona pierwszą najbardziej naturalną formą reklamy, odgrywać będzie istotną rolę w procesie sprzedaży.

    Warto pamiętać, że tylko 30% decyzji zakupowych jest podejmowanych po racjonalnym przeanalizowaniu dostępnych produktów.

    Pozostałe 70% jest motywowane spontaniczną reakcją na opakowanie, nazwę, cenę, markę, promocję.

    Nazwy powinny komunikować w pierwszej kolejności główny benefit, główną funkcję pasty, problem, jaki z jej pomocą rozwiążemy (np. Sensodyne UltraSzybka Ulga).

    Pamiętajmy, że na użytkowników produktów higieny jamy ustnej najsilniej oddziałują argumenty racjonalne, poparte autorytetem nauki, danych, wyników badań oraz efekty ilustrowane za pomocą formuły „przed” i „po”.

    Argumenty racjonalne, merytoryczne, konkretne także mogą być z powodzeniem przekazywane za pomocą nazw produktów higieny ust.

    Jeśli jesteś zainteresowany/a stworzeniem nazwy, wybierz jeden z planów ofertowych:

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.