Nazwa dla firmy dekoratorskiej

Rynek usług dekoratorskich przeżywa prawdziwy rozkwit. Popyt na dekoracje przestrzeni, w których świętujemy urodziny, wesela, chrzciny, w których odbywają się studniówki, bale sylwestrowe, walentynki, imprezy okolicznościowe itd. jest naprawdę bardzo duży.

Wzrost zainteresowania usługami dekoratorskimi (bardzo szeroko rozumianymi – od florystyki po aranżacje świetlne) przekłada się także na potrzebę znalezienia nośnej, wyrazistej, ujmującej, lekkiej, dobrze brzmiącej, bezpretensjonalnej, ale i nieszablonowej nazwy.

Nazwa dla firmy dekoratorskiej – trendy

Typowe skojarzenia z branżą obejmują dekoratorstwo, rękodzieło, artyzm, piękno, odświętność, wytworność. I to właśnie te słowa są najczęściej używane jako substrat nazw firm dekoratorskich. Z kolei „pracownia, studio, atelier” są najchętniej używanymi słowami określającymi charakter firmy.

O ile w innych branżach, te nagminnie stosowane określniki, właściwie narażają firmę na śmieszność i świadczą o naśladowaniu najgorszych wzorców, o tyle w branży dekoratorskiej ich użycie wciąż jest uzasadnione. Choć należy mieć świadomość ich ograniczeń.

Pracownia, studio, atelier – nie wszystko złoto, co się świeci

Być może najmniej stosownym określnikiem jest słowo studio, które owszem kojarzy się z pracownią artysty plastyka, ale jednocześnie brzmi dość oschle, technicznie, bezpośrednio. Z kolei słowo pracownia kojarzy się w tym kontekście przede wszystkim z rękodziełem, rzemiosłem, co jest oczywiście bardzo pożądanym efektem.

Choć zauważmy, że w pracowni się pracuje, słowo praca, stanowiące jego podstawę, raczej sugeruje zajęcia mało kreatywne, pozbawione polotu, codzienne.

Nazwa Pracownia Dekoratorska brzmi bardzo pospolicie, sugeruje coś nudnego, nieprzekonującego. Nie budzi większych emocji, ot kolejna, taka sama, ale pewnie trochę tylko inna pracownia.

Najlepiej z całej trójki wypada słowo atelier, które oznacza również pracownię, ale nieodłącznie jest kojarzone ze światem sztuki (np. atelier artysty fotografika, kreatora mody).

Atelier dekoratora wnętrz z pewnością najmocniej ze wszystkich trzech określników nobilituje firmę oraz całą branżę. Podkreśla jej kreatywny charakter. Z łatwością uruchamia nastawienia i oczekiwania, którym firma musi sprostać, jeśli chce zachować swoją wiarygodność i nie być posądzoną o nieuczciwość.

Archetypy dekoratora wnętrz

Studio, pracownia, atelier są słowami rekomendowanymi, należy jednak pamiętać o ich słabościach. Można i należy je oczywiście „ograć”. Na przykład dodając nazwie większej lekkości, językowego polotu, humoru, wywołując niebanalne skojarzenia.

Pamiętajmy, że dekorator wnętrz archetypowo powinien być kojarzony z Magikiem (przenoszącym w świat wyobraźni, zmieniającym otaczającą rzeczywistość, czyniącym ją bardziej niesamowitą, piękną, zaskakującą), 

Kochankiem (oferującym przyjemność, radość, zmysłowe doznania) oraz Kreatorem (oferującym przeżycia duchowe, estetyczne, pozwalającym obcować z rzeczami, przestrzeniami oryginalnymi, niepowtarzalnymi, pięknymi).

Nazwa dla firmy dekoratorskiej – sugestie formalne

Lekka, oryginalna, nie pozbawiona humoru, brzmiąca przyjemnie, sugestywnie, kojarząca się z pięknem, odświętnością, metamorfozą, przemianą, magią. Taka między innymi powinna być modelowa nazwa dla firmy dekoratorskiej.

Będąc nazwą aliteracyjną, rymowaną, charyzmatycznie opisową, zaskakującą, będącą błyskotliwym stwierdzeniem, humorystyczną, ale nie slangową, onomatopeiczną, oksymoroniczną (zaskakującą sprzecznymi znaczeniami dwóch słów), tautologiczną, wzmacniającą oddziaływanie przez powtórzenie znaczenia lub palindromiczną z pewnością będzie nazwą dobrze służącą firmie.

W tych konwencjach namingowych możliwe jest spełnienie wszystkich najważniejszych oczekiwań przed nią stawianych.

  • Co to jest naming?

    Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.

    Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.

  • Ile kosztuje stworzenie nazwy?

    Cena zależna jest od wybranego pakietu.

    Pakiet „Dobry” –  15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
    Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
    Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.

  • Ile trwa stworzenie nazwy?

    Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

  • Jak przebiega tworzenie nazwy?

    Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

  • Kiedy następuje płatność?

    Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

  • Od czego zaczyna się współpraca?

    Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

  • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

    Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
    Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
    – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

  • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

    Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
    Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

  • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

    Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
    Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
    Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

  • Ile propozycji jest w każdej transzy?

    W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

  • Czy możemy podpisać NDA?

    Oczywiście 😉

  • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

    Tak.

  • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

    Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.