Skip to content
Home » Blog » Gotowe nazwy dla parabanków

Gotowe nazwy dla parabanków

    Nazwy parabanków na stałe zagościły w świadomości Polaków. Nic dziwnego. Średnia kwota pożyczki pozabankowej zwiększyła się w ostatnich latach o prawie 80%. 50% osób posiadających kilka kredytów zaciąga je głównie w parabankach.

    Prawie pół miliona osób skorzystało już z ofert firm pożyczkowych, 50% zobowiązań w segmencie do 4000 złotych zostało zaciągniętych również w tych firmach. Rynek pożyczek pozabankowych wart jest już około 5 miliardów złotych.

    Statystyki, dane, podsumowania nie pozostawiają pola dla wątpliwości. Mamy do czynienia z rynkiem dynamicznie się rozwijającym, perspektywicznym oraz mającym dłuższą tradycję – jeszcze wprawdzie nie w Polsce, ale w krajach Europy Zachodniej i w USA parabanki stały się stałym elementem usług finansowych.

    Wzory nazewnicze również są w dużej części eksportowane z zagranicy. Polskie nazwy dla parabanków bardzo często są wzorowane na nazwach firm funkcjonujących w Stanach Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii.

    Nazwy parabanków

    Na polskim rynku działa z powodzeniem co najmniej kilkanaście parabanków, a kilkadziesiąt już istniejących wraz z powstającymi stara się znaleźć swoje trwałe miejsce na tym ciasnym rynku.

    Konkurowanie obejmuje także posiadanie atrakcyjnej, przyciągającej uwagę nazwy. Sposobów nazywania jest co najmniej kilka. Na rynku funkcjonują firmy noszące nazwy polskie (np. Banknot, Lew Pożyczka,

    Rata Na Plus, Zaliczka, Tak To Finanse), nazwy wywiedzione z łaciny, kojarzącej się z czymś klasycznym, nobliwym, pewnym, godnym zaufania (np. Vivus, Filarum, Rapida), bądź też stanowiące połączenie słów łacińskich ze współczesnymi (np. Via SMS, Profi Credit, Provema Credit). Nie brakuje także nazw wywiedzionych z języka angielskiego (np. Lendon, Zaplo, Wonga, Fastero, Vippo, Net Credit).

    Sposób działania a nazwy dla parabanków

    Na polskim rynku parabanki działają w trzech odrębnych modelach biznesowych – stacjonarnym, internetowym oraz domowym.

    W tym pierwszym wszelkie formalności są załatwiane w punkcie firmy, w modelu drugim formalności (od weryfikacji klienta po zawarcie umowy) są załatwiane za pomocą strony internetowej, natomiast w trzecim modelu pożyczki są udzielane w domu kredytobiorcy.

    To, co wspólne dla parabanków to minimalizacja formalności, także tych związanych z weryfikacją klienta, szybkość decyzji o udzieleniu pożyczki oraz bardzo krótki czas otrzymania pożyczonej kwoty.

    Nic więc dziwnego, że zaufanie do firm parabankowych stale rośnie. Wszystkie te fakty można z powodzeniem wykorzystać przy tworzeniu nazwy dla parabanku, która powinna uwzględniać korzyści, jakie niesie korzystanie z pożyczki danej firmy.

    Klienci parabanku, czyli źródło inspiracji

    Podobnym źródłem inspiracji może być wiedza o modelowym kliencie firm pożyczkowej. Przede wszystkim są to osoby o stałych dochodach, rozciągających się między 2000 a 5000 złotych na miesiąc. Wbrew medialnym, obiegowym opiniom większość z klientów parabanków nie ma problemu ze spłaceniem zobowiązania.

    Zgodnie z wieloma niezależnymi badaniami większość osób zaciąga zobowiązania, by sfinansować podstawowe potrzeby życiowe – leczenie, opłata rachunków, spłata innych rat, ale także wakacji, prezentów świątecznych. Większość klientów parabanków wykonuje wolny zawód, mieszka w dużym lub średniej wielkości mieście.

    Nazwy dla parabanków mogą również akcentować użyteczność kredytów, sugerować świadomość problemów z jakimi zmaga się klient.

    Idealna nazwa dla parabanku

    Większość nazw podkreśla główną cechę, atut parabanków, a więc szybkość i bezproblemowość usługi. Nazwy dla parabanków częstokroć wskazują także na kanał zawarcia umowy. Z całą pewnością bezproblemowość, minimalizacja formalności, uczciwe, zgodne z prawem naliczanie kosztów i odsetek także mogą być elementem do zakomunikowania w nazwie.

    Podobnie jak wiarygodność firmy, czytelność oferty, jasność zasad funkcjonowania oraz uczciwość – brak praktyk lichwiarskich.

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.