Skip to content
Home » Blog » Chwytliwa nazwa restauracji

Chwytliwa nazwa restauracji

    Restauracja, nawet ta celująca w klienta o niewyszukanych potrzebach i możliwościach finansowych, właściwie nie może sobie dziś pozwolić na sygnowanie swojej działalności nazwą nieprzekonującą, nudną, nie budzącą emocji. Chwytliwa nazwa restauracji to dziś wymóg, który rozumieją nawet właściciele popularnych barów z kebabem.

    Reklamuj się nazwą restauracji

    Nazwa restauracji – to ważna informacja dla właścicieli, którzy nie dysponują dużymi budżetami promocyjnymi – to najtańsza, jednocześnie bardzo skuteczna forma promocji.

    Chwytliwa nazwa restauracji będzie używana w każdym komunikacie – od rekomendacji przekazywanej z ust do ust, przez recenzje w przewodnikach kulinarnych, lokalnej prasie, po opinie na forach internetowych itd. Dlatego inwestycja w nią jest po prostu bardzo rozsądna, a zwrot z niej nastąpi bardzo szybko.

    Dobra nazwa restauracji

    Z racji szerokiego i głębokiego zasięgu, nazwa powinna być tak skonstruowana, by jak najlepiej przyczyniać się do promocji lokalu.

    Przy czym, w przypadku każdej restauracji tym celem będzie coś innego. Nazwa restauracji powinna wynikać z założonego celu promocyjnego. Może nim być budowanie wizerunku, wyróżnienie się na tle konkurencji, podkreślenie niezwykłości atmosfery (nie tylko kuchni), stworzenie wrażenia miejsca dla określonych osób, wskazanie przynależności do danej tradycji kulinarnej (np. kuchnie regionalne, narodowe) itd.

    Nazwa może być także dość abstrakcyjnym, ale bardzo dobrze brzmiącym, wpadającym w ucho, zapadającym w pamięć, wabikiem. Który ma po prostu zaciekawić, zaintrygować i skłonić do odwiedzenia lokalu.

    Chwytliwa nazwa restauracji anonsuje i zaprasza

    Warto sobie także uprzytomnić, że klienci nim wejdą do środka, wybiorą stolik, zerkną do karty, najpierw usłyszą nazwę restauracji. Jeśli nie mają oni żadnych informacji na jej temat, to z jej formy, brzmienia, znaczenia, skojarzeń, emocji będą starali się wywnioskować czy chcą ją odwiedzić.

    Automatycznie podejmą decyzję czy chcą się o niej dowiedzieć czegoś więcej. Dobra nazwa restauracji to zaproszenie do środka. Może być oficjalne, zachowujące wszelkie kanony savoir vivre, a może być o wiele bardziej nieformalne, lekkie, humorystyczne, bezpośrednie. Wszystko zależy od tego, kogo chcemy gościć w naszej restauracji.

    Cechy formalne nazwy restauracji

    Często można przeczytać, że dobra nazwa powinna być krótka. Nie jest to zasada odnosząca się do wszystkich branż. W każdym mieście znajdziemy przykłady długich nazw lokali, cieszących się uznaniem, w których znalezienie wolnego stolika graniczy z cudem. Nazwa dla restauracji nie musi być krótka.

    Czasami krótka nazwa nie jest nawet pożądana, bowiem nie daje możliwości oddania specyfiki miejsca. Większość restauracji korzysta z tej szansy – dominują nazwy dwuczłonowe oraz wieloczłonowe. Stosunkowo mało jest nazw jednowyrazowych.

    Kim jest gość restauracji

    Czy targetowanie w branży restauracyjnej ma w ogóle sens? Oczywiście, że tak. Sprofilowanie restauracji pod kątem modelowego, pożądanego klienta, pozwala dokonywać spójnych wyborów dotyczących menu, wystroju, godzin otwarcia, sposobu obsługi, promocji oraz nazewnictwa, które nie sprowadza się tylko do nazwy restauracji, ale także do nazw potraw, o ile chcemy je uczynić bardziej indywidualnymi.

    Dlatego niezwykle ważne jest określenie wieku, płci, zamożności, stylu życia, preferencji kulinarnych, estetycznych (mających wpływ na stylistykę wnętrza, dobór muzyki, charakter stroju obsługi, wygląd dodatków) naszych przyszłych gości. Restauracja dobrze sprofilowana ma szansę szybciej doczekać się stałych klientów.

    Wyrazić nazwą specyficzność restauracji

    Warto także sobie przypomnieć prawdę branżową. Nie istnieją – poza może sieciami fast foodów – restauracje, do których chodzi cały przekrój społeczeństwa. Restauracja to pewnego rodzaju propozycja: estetyczna, kulinarna, związana z oczekiwanym rodzajem przeżyć i doznań. Chwytliwa nazwa restauracji powinna służyć trafianiu do konkretnej grupy odbiorczej.

    Sprecyzowanej na kilku, kilkunastu wymiarach. Warto także pamiętać, że nazwa restauracji im bardziej będzie uniwersalna (trafiająca w gust szerszego grona odbiorców), tym mniej będzie specyficzna i atrakcyjna. Niestety skuteczne połączenie tych dwóch potrzeb zdarza się bardzo rzadko.

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.