Skip to content
Home » Blog » Nazwa dla burger baru

Nazwa dla burger baru

    Jeżeli jeszcze kilka lat temu większość z nas wyobrażała sobie burgera, hamburgera na wzór smutnej kanapki z sieci fast food, dziś prędzej oczami wyobraźni zobaczymy imponującą bułkę wypełnioną wołowiną i wyszukanymi dodatkami.

    Można z lekką przesadą powiedzieć, że współczesny hamburger – ten serwowany w food trucku i burger barze – to nierzadko dzieło sztuki kulinarnej. Imponuje rozmiarem, koncepcją, smakiem, aromatami, kompozycją.

    Ta pozytywna zmiana, w podejściu do tego prostego dania, zaowocowała modą na hamburgery nie tylko smaczne, ale i zaskakujące kreatywnością. Co równie ważne, za zmianą nastawienia przyszła także zmiana nazewnicza.

    Szukasz nazwy dla burger baru? Napisz!

    Do art 2

    Dobra nazwa restauracjinazwy dla burger baru?

    Właściciele masowo powstających burger barów zrezygnowali z nazwy generycznej – hamburgery – i zapragnęli działać pod nazwami bardziej wyszukanymi, lepiej oddającymi kwintesencję lokalu. Co ciekawe, równie nieszablonowe nazwy mają także propozycje w menu.

    Nazwy hamburgerów potrafią rozbawić, zaskoczyć, zaciekawić. Ale przede wszystkim potrafią zrobić niezłego „smaka”, podobnie zresztą jak nazwy burger barów.

    Popularne nazwy restauracji – chwytliwa nazwa dla burger baru

    Najbardziej oczywistymi słowami-kluczami, używanymi przez właścicieli do tworzenia nazwy swojej restauracji, w szczególności nazw dla burger barów są oczywiście wołowina, krowa i wół. Zarówno w rodzimej jak i angielskiej wersji językowej.

    Wybór takiej strategii nazewniczej gwarantuje komunikatywność, zrozumiałość nazwy i gwarantuje niezłą rozpoznawalność. Sugeruje kulinarną atrakcję, a jeśli dla kogoś byłoby nadal niejasne, co można zjeść w lokalu nazywającym się Dwa Woły, oczywiście wystarczy dodać „burger bar”, by wszystko stało się jeszcze bardziej klarowne.

    Przykłady nazwy restauracjiBeef ‘n’ Roll, Dwa Woły.

    Nazwy lokali gastronomicznych – skojarzeniowa nazwa dla burger baru

    Nie ma nazwy (w szczególności chwytliwe dla nazwy restauracji), która nie wywoływałaby żadnych skojarzeń, choć bywają nazwy budzące mniej lub bardziej emocjonujące skojarzenia. Z handlowego, marketingowego punktu widzenia zdecydowanie skuteczniejsze są nazwy budzące silne emocje. Takie, które odbierane są jako sympatyczne, wesołe, zaskakujące, ciekawe.

    Tworząc nazwę mającą na celu wywołanie skojarzeń i emocji w oczywisty sposób możemy posiłkować się wytworami kultury – malarstwem, filmem, literaturą. Hamburgery bowiem w wielu dziełach – jak przystoi kulinarnym ikonom – opiewano, opisywano, zachwalano. Te pozytywne konteksty pozwalają stworzyć nazwy aluzyjne, linkujące do popularnego, lubianego dzieła. I tym samym zyskać część jego sympatii.

    Przykłady nazwy restauracji, o których nie opowiedzą Wam w mediach społecznościowych: Bulldog Bar, Mama Didn’t Lie, Pink Flamingo Restaurant, Tarantino Club, Ćwierćfunciak.

    Nazwa dla burger baru z burgerem

    Gry słów, nieoczywiste zestawienia, niebanalne określenia – oto najbardziej popularne sposoby „poradzenia sobie” z nazwą (jest to jedna ze strategii tworzenia nazwy restauracji), gdy chcemy użyć słowa-klucza „burger”. Choć większość z nazw stworzonych w tej konwencji unika banalnej, rozczarowującej jednoznaczności, to jednak nie tracą one na komunikatywności.

    Przykładowych nazw restauracji, także tych bardzo dobrych, wzorcowych nie brakuje. Podobnie jest zresztą z ciekawymi nazwami dań, ale naming potraw to temat na osobny artykuł.

    Jak pokazują poniższe przykłady możliwe jest wykreowanie nazwy zrozumiałej jak nazwa generyczna i jednocześnie oryginalnej jak neologizm. Zaletą tych nazw jest także możliwość uzyskania ciekawych efektów brzmieniowych, znaczeniowych i skojarzeniowych. Poniższe przykłady jednoznacznie także sugerują, że nazwa powinna mieć z jednej strony pewną lekkość, z drugiej zaś powinna od razu sugerować z jakim rodzajem jedzenia, dań należy kojarzyć daną restaurację.

    Przykłady nazwy restauracji, których nie ogarnie żaden automatyczny generator pomysłów: Burger Chata, Burgermania, Burgertata, Burgery Nocą, Gogo Burger, Warburger, Barn Burger, Sztrass Burger.

    Nazwy popularnych restauracji – nazwa dla burger baru z bułką

    Przygotowanie burgerów nie jest specjalną tajemnicą, podobnie jak składniki z jakie je się robi. Nieodłączna składową hamburgera jest oczywiście smaczna bułka, która nie tylko przesądza o jego wyglądzie, ale przede wszystkim smaku i przyjemności konsumpcji.

    Podobnie jak autorskie sosy, jakość i sposób preparowania mięsa, tworzone na zamówienie, według specjalnych receptur bułki stały się wizytówkami wielu burger barów.

    Nic więc dziwnego, że komunikowanie tego wyróżnika w nazwie stało się tak popularne. Słowa bułka, buła mają swój urok i pozwalają na stworzenie nazw wymownych, przemawiających do wyobraźni, obrazowych, a jednocześnie humorystycznych i bezpretensjonalnych.

    Przykłady nazwy restauracji, których nie ogarnie żaden generator nazw: Dobra Bula, Gruba Bula, Między Bułkami.

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.