Jeżeli jeszcze kilka lat temu większość z nas wyobrażała sobie burgera, hamburgera na wzór smutnej kanapki z sieci fast food, dziś prędzej oczami wyobraźni zobaczymy imponującą bułkę wypełnioną wołowiną i wyszukanymi dodatkami.
Można z lekką przesadą powiedzieć, że współczesny hamburger – ten serwowany w food trucku i burger barze – to nierzadko dzieło sztuki kulinarnej. Imponuje rozmiarem, koncepcją, smakiem, aromatami, kompozycją.
Ta pozytywna zmiana, w podejściu do tego prostego dania, zaowocowała modą na hamburgery nie tylko smaczne, ale i zaskakujące kreatywnością. Co równie ważne, za zmianą nastawienia przyszła także zmiana nazewnicza.
Szukasz nazwy dla burger baru? Napisz!
Dobra nazwa restauracji – nazwy dla burger baru?
Właściciele masowo powstających burger barów zrezygnowali z nazwy generycznej – hamburgery – i zapragnęli działać pod nazwami bardziej wyszukanymi, lepiej oddającymi kwintesencję lokalu. Co ciekawe, równie nieszablonowe nazwy mają także propozycje w menu.
Nazwy hamburgerów potrafią rozbawić, zaskoczyć, zaciekawić. Ale przede wszystkim potrafią zrobić niezłego „smaka”, podobnie zresztą jak nazwy burger barów.
Popularne nazwy restauracji – chwytliwa nazwa dla burger baru
Najbardziej oczywistymi słowami-kluczami, używanymi przez właścicieli do tworzenia nazwy swojej restauracji, w szczególności nazw dla burger barów są oczywiście wołowina, krowa i wół. Zarówno w rodzimej jak i angielskiej wersji językowej.
Wybór takiej strategii nazewniczej gwarantuje komunikatywność, zrozumiałość nazwy i gwarantuje niezłą rozpoznawalność. Sugeruje kulinarną atrakcję, a jeśli dla kogoś byłoby nadal niejasne, co można zjeść w lokalu nazywającym się Dwa Woły, oczywiście wystarczy dodać „burger bar”, by wszystko stało się jeszcze bardziej klarowne.
Przykłady nazwy restauracji: Beef ‘n’ Roll, Dwa Woły.
Nazwy lokali gastronomicznych – skojarzeniowa nazwa dla burger baru
Nie ma nazwy (w szczególności chwytliwe dla nazwy restauracji), która nie wywoływałaby żadnych skojarzeń, choć bywają nazwy budzące mniej lub bardziej emocjonujące skojarzenia. Z handlowego, marketingowego punktu widzenia zdecydowanie skuteczniejsze są nazwy budzące silne emocje. Takie, które odbierane są jako sympatyczne, wesołe, zaskakujące, ciekawe.
Tworząc nazwę mającą na celu wywołanie skojarzeń i emocji w oczywisty sposób możemy posiłkować się wytworami kultury – malarstwem, filmem, literaturą. Hamburgery bowiem w wielu dziełach – jak przystoi kulinarnym ikonom – opiewano, opisywano, zachwalano. Te pozytywne konteksty pozwalają stworzyć nazwy aluzyjne, linkujące do popularnego, lubianego dzieła. I tym samym zyskać część jego sympatii.
Przykłady nazwy restauracji, o których nie opowiedzą Wam w mediach społecznościowych: Bulldog Bar, Mama Didn’t Lie, Pink Flamingo Restaurant, Tarantino Club, Ćwierćfunciak.
Nazwa dla burger baru z burgerem
Gry słów, nieoczywiste zestawienia, niebanalne określenia – oto najbardziej popularne sposoby „poradzenia sobie” z nazwą (jest to jedna ze strategii tworzenia nazwy restauracji), gdy chcemy użyć słowa-klucza „burger”. Choć większość z nazw stworzonych w tej konwencji unika banalnej, rozczarowującej jednoznaczności, to jednak nie tracą one na komunikatywności.
Przykładowych nazw restauracji, także tych bardzo dobrych, wzorcowych nie brakuje. Podobnie jest zresztą z ciekawymi nazwami dań, ale naming potraw to temat na osobny artykuł.
Jak pokazują poniższe przykłady możliwe jest wykreowanie nazwy zrozumiałej jak nazwa generyczna i jednocześnie oryginalnej jak neologizm. Zaletą tych nazw jest także możliwość uzyskania ciekawych efektów brzmieniowych, znaczeniowych i skojarzeniowych. Poniższe przykłady jednoznacznie także sugerują, że nazwa powinna mieć z jednej strony pewną lekkość, z drugiej zaś powinna od razu sugerować z jakim rodzajem jedzenia, dań należy kojarzyć daną restaurację.
Przykłady nazwy restauracji, których nie ogarnie żaden automatyczny generator pomysłów: Burger Chata, Burgermania, Burgertata, Burgery Nocą, Gogo Burger, Warburger, Barn Burger, Sztrass Burger.
Nazwy popularnych restauracji – nazwa dla burger baru z bułką
Przygotowanie burgerów nie jest specjalną tajemnicą, podobnie jak składniki z jakie je się robi. Nieodłączna składową hamburgera jest oczywiście smaczna bułka, która nie tylko przesądza o jego wyglądzie, ale przede wszystkim smaku i przyjemności konsumpcji.
Podobnie jak autorskie sosy, jakość i sposób preparowania mięsa, tworzone na zamówienie, według specjalnych receptur bułki stały się wizytówkami wielu burger barów.
Nic więc dziwnego, że komunikowanie tego wyróżnika w nazwie stało się tak popularne. Słowa bułka, buła mają swój urok i pozwalają na stworzenie nazw wymownych, przemawiających do wyobraźni, obrazowych, a jednocześnie humorystycznych i bezpretensjonalnych.
Przykłady nazwy restauracji, których nie ogarnie żaden generator nazw: Dobra Bula, Gruba Bula, Między Bułkami.
Dobry
- 10 propozycji nazw (2 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 72 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Lepszy
- 20 propozycji nazw (4 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 48 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Najlepszy
- Nieograniczona ilość propozycji
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 24 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
- Co to jest naming?
Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.
Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.
- Ile trwa stworzenie nazwy?
Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni. Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.
- Jak przebiega tworzenie nazwy?
Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.
- Kiedy następuje płatność?
Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.
- Od czego zaczyna się współpraca?
Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.
- Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?
Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego. - Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?
Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane. - Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?
Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin. - Ile propozycji jest w każdej transzy?
W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.
- Czy możemy podpisać NDA?
Oczywiście 😉
- Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?
Tak.
- Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?
Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.