Skip to content
Home » Blog » Nazwa dla brunch baru

Nazwa dla brunch baru

    Słowo brunch, choć mniej spopularyzowane w Polsce niż lunch, od kilku lat nagminnie pojawia się w rozmowach biznesmenów, pracowników biur i specjalistów od namingu, którzy równie często są proszeni o pomoc przy tworzeniu nazw dla brunch barów.

    A te ostatnie stają się z roku na rok równie oczywistym elementem na gastronomicznej mapie miast, jak lunch bary i restauracje.

    Potrzebujesz nazwy dla brunch baru? Napisz – mam dobre propozycje!

    Między śniadaniem a obiadem

    Brunch to posiłek jadany zazwyczaj między godziną dziewiątą a dwunastą. Spożywane produkty nie mają charakteru typowo śniadaniowego, ale nie są także typowe dla lunchów. Stanowią za to wypadkową tych dwóch posiłków.

    Co, zresztą sugeruje sama nazwa, która powstała z połączenia słów breakfast i lunch. Polskim odpowiednikiem brunchu – jednak bardziej czasowym niż kulinarnym – jest drugie śniadanie. Brunch obejmuje dania serwowane na ciepło i na zimno, zarówno słodkie, jak i ostre.

    Brunch bary stały się popularne w biurowcach i centrach miast nie tylko przez atrakcyjne menu zaspokajające pierwszy głód w pracy, ale także ze względu na coraz częściej odbywane spotkania biznesowe w godzinach porannych i przedpołudniowych.

    Zmieniająca się kultura biznesowa spopularyzowała brunch bary, jako idealne, bo niezobowiązujące, mniej oficjalne niż restauracje, w których przy niebanalnym posiłku, kawie, cieście można omówić sprawy biznesowe, nawiązać współpracę etc.

    Nazwa dla brunch baru

    Moda na brunch bary narasta, trudno jednak póki co mówić o wykształceniu się wyrazistych namingowych trendów. Podobnych do tych, które obserwujemy w przypadku sushi barów czy pizzerii.

    Z namingowego punktu widzenia nazewnictwo brunch barów to nadal terra nullius. Tworząc nazwę dla brunch baru właściwie punktem odniesienia powinny stać się nazwy dla lunch barów, bistr oraz kawiarni serwujących dania śniadaniowe.

    Dlaczego? Bowiem nazewnicza świadomość konkurencji – pomimo wszystkich różnić, brunch bary muszą walczyć o tego samego klienta, co wymienione wyżej lokale – pozwala się wyróżnić, odróżnić, wyrazić specyfikę. Nie tylko wynikającą z menu, ale także z atmosfery oraz funkcji, jakie może pełnić brunch bar.

    Nazwa dla brunch baru typu call-to-action

    Nazwa wzywająca do działania – na przykład skosztowania czegoś, wypicia kawy, posilenia się czy po prostu odpoczęcia w miłej, niezobowiązującej atmosferze – z pewnością pozwoli brunch barowi się wyróżnić. Za jej pomocą możliwe jest nawiązanie bardziej bezpośredniej relacji komunikacyjnej z odbiorcą.

    Wezwanie do działania nie musi oczywiście – i w zasadzie nie powinno – być wyrażone w trybie rozkazującym.

    Może natomiast przybrać formę zachęty, propozycji, oferty, rekomendacji skłaniającej do podjęcia pożądanego zachowania. Zaletą nazw w tej konwencji namingowej jest ich oryginalność oraz rzadkość.

    Oksymoroniczna nazwa dla brunch baru (np. Introligatornia Smaku)

    Nazwa oksymoroniczna przede wszystkim powinna zaskakiwać sprzecznymi znaczeniami słów, składających się na nią. Kontrast i wynikający z niego humor, poetyckość, zaskoczenie, dysonans powodują, że odbiorca wychodzi z utartych kolei komunikacyjnych.

    Musi się chwilę zastanowić, „zmierzyć z nazwą”, „rozwiązać ją” jak kalambur. Innymi słowy zostaje wciągnięty w orbitę jej oddziaływania, co jest i celem i narzędziem, rzecz jasna.

    Oksymoroniczne nazwy, gdy stworzone są z polotem, wyczuciem i inwencją, głęboko zapadają w pamięć, budzą silne emocje i potrafią przyciągnąć skutecznie uwagę.

    Humorystyczną nazwa dla brunch baru (np. Szalone Widelce)

    Jak wiadomo humor wzbudza sympatię, przełamuje dystans, zbliża ludzi, rozładowuje napięcie, skraca dystans społeczny. Wykorzystany w nazwie dla brunch baru będzie przede wszystkim wpływał na emocje, samopoczucie gości.

    Wesołą, bezpretensjonalną, a do tego stworzoną z polotem nazwę dla brunch baru możemy nie tylko zyskać przychylność gości, nie tylko sprawimy, że nim wejdą poczują pozytywną wibrację miejsca, ale także będziemy mogli zawiązać z nimi nić porozumienia. Wynikającą – nomen omen – z podzielanego poczucia humoru.

    Sugestywna nazwa dla brunch baru (np. Kto Wypuścił Skowronka)

    Sugestywny według Słownika Języka Polskiego to mający silny wpływ na wyobraźnię, emocje, myśli, świadomość.

    Sugestywna nazwa dla brunch baru to nic innego jak nazwa, która wyróżnia się na tle innych, silnie oddziałuje na odbiorcę, budzi liczne, nieoczywiste skojarzenia.

    Ale przede wszystkim to nazwa, która nie jest nudna, pospolita, która nie grzeszy grzechem naśladownictwa trendów.

    Oczywiście tego rodzaju nazwy muszą być adekwatne do pozostałych elementów – wystroju, menu, atmosfery.

    To zdecydowanie propozycja dla brunch barów odważnych, mających osobowość, stawiających na przeżycia niecodzienne, niebanalne, które chcą gościć ludzi o bardziej wyszukanych oczekiwaniach.

    Opisowa nazwa dla brunch baru (np. Walenty Kania Kuchnia Dla Odważnych)

    Nazwy opisowe mogą z powodzeniem przyjmować formę mikro opowieści, anegdot, oryginalnych stwierdzeń, oświadczeń, zapewnień, wezwań czy rzucanych wyzwań. Dzięki swojemu potencjałowi pozwalają zbudować wizerunek brunch baru, oddać jego atmosferę i wyjątkowość.

    Można za ich pomocą podjąć grę z odbiorcą, zachęcić go nie tylko do odwiedzenia lokalu, ale także do „wejścia w klimat”. Opis oczywiście pozwala przekazać ważne informacje. Ale sam – poprzez swoją formę – staje się informacją, na przykład sugerującą atmosferę, typowych klientów.

    Rymowana nazwa dla brunch baru (np. Dobra Kasza Nasza, Ed Red)

    Zaletą nazw rymowanych jest ich lekkość, ciekawe brzmienie i możliwość tworzenia niebanalnych zabaw słownych, znaczeniowych. Rymowana nazwa dla brunch baru zwiększa także prawdopodobieństwo jej zapamiętania.

    Nazwy rymowane zapadają łatwiej w pamięć, chętnie są także powtarzane w świadomości, w naturalny, bezwiedny sposób budzą sympatię. Rymy sugerują dopasowanie, adekwatność, bliskość. Są ujmujące, mają w sobie ducha zabawy, radości.

    Jeśli jesteś zainteresowany/a stworzeniem nazwy dla brunch baru, wybierz jeden z planów ofertowych:

    • Co to jest naming?

      Naming, to nic innego jak nazewnictwo firm, marek, produktów i coraz częściej postaci (np. brand hero), światów (np. w ramach storytellingu). Bez profesjonalnej, dobrze brzmiącej, adekwatnej, chwytliwej nazwy trudno prowadzić biznes z sukcesami.

      Nazwa firmy, produktu, usługi, marki jest reklamą. Służy identyfikacji produktu, pozwala się wyróżnić i przekonać nabywców do zakupu. Odpowiada także za wyobrażenia, jakie w sposób automatyczny uruchamiamy czytając ją lub słysząc.

    • Ile trwa stworzenie nazwy?

      Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni.  Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.

    • Jak przebiega tworzenie nazwy?

      Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.

    • Kiedy następuje płatność?

      Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest “z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.

    • Od czego zaczyna się współpraca?

      Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.

    • Czy propozycje nazw będą miały wolną domenę?

      Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
      Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna
      – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.

    • Czy wszystkie propozycje nazwy będą unikalne?

      Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
      Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.

    • Kiedy otrzymam pierwszą transzę propozycji nazwy?

      Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
      Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
      Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.

    • Ile propozycji jest w każdej transzy?

      W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.

    • Czy możemy podpisać NDA?

      Oczywiście 😉

    • Czy możliwe jest stworzenie architektury nazewniczej?

      Tak.

    • Czy przesłane propozycje nazwy będą miały opis?

      Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.