Jeżeli jeszcze kilka lat temu większość z nas wyobrażała sobie hamburgera na wzór smutnej kanapki z sieci fast food, dziś prędzej oczami wyobraźni zobaczymy imponującą bułkę wypełnioną wołowiną i wyszukanymi dodatkami.
Można z lekką przesadą powiedzieć, że współczesny hamburger – ten serwowany w food trucku i burger barze – to nierzadko dzieło sztuki kulinarnej. Imponuje rozmiarem, koncepcją, smakiem, aromatami, kompozycją.
Ta pozytywna zmiana, w podejściu do tego prostego dania, zaowocowała modą na hamburgery nie tylko smaczne, ale i zaskakujące kreatywnością. Co równie ważne, za zmianą nastawienia przyszła także zmiana nazewnicza.
Właściciele masowo powstających burger barów zrezygnowali z nazwy generycznej – hamburgery – i zapragnęli działać pod nazwami bardziej wyszukanymi, lepiej oddającymi kwintesencję lokalu. Co ciekawe, równie nieszablonowe nazwy mają także propozycje w menu.
Nazwy hamburgerów potrafią rozbawić, zaskoczyć, zaciekawić. Ale przede wszystkim potrafią zrobić niezłego „smaka”, podobnie zresztą jak nazwy burger barów.
Wołowina, czyli nazwa dla burger baru
Najbardziej oczywistymi słowami-kluczami, używanymi do tworzenia nazw dla burger barów są oczywiście wołowina, krowa i wół. Zarówno w rodzimej jak i angielskiej wersji językowej.
Wybór takiej strategii nazewniczej gwarantuje komunikatywność, zrozumiałość nazwy i gwarantuje niezłą rozpoznawalność. Sugeruje kulinarną atrakcję, a jeśli dla kogoś byłoby nadal niejasne, co można zjeść w lokalu nazywającym się Dwa Woły, oczywiście wystarczy dodać „burger bar”, by wszystko stało się jeszcze bardziej klarowne.
Przykłady: Beef 'n’ Roll, Dwa Woły.
Skojarzeniowa nazwa dla burger baru
Nie ma nazwy, która nie wywoływałaby żadnych skojarzeń, choć bywają nazwy budzące mniej lub bardziej emocjonujące skojarzenia. Z handlowego, marketingowego punktu widzenia zdecydowanie skuteczniejsze są nazwy budzące silne emocje. Takie, które odbierane są jako sympatyczne, wesołe, zaskakujące, ciekawe.
Tworząc nazwę mającą na celu wywołanie skojarzeń i emocji w oczywisty sposób możemy posiłkować się wytworami kultury – malarstwem, filmem, literaturą. Hamburgery bowiem w wielu dziełach – jak przystoi kulinarnym ikonom – opiewano, opisywano, zachwalano. Te pozytywne konteksty pozwalają stworzyć nazwy aluzyjne, linkujące do popularnego, lubianego dzieła. I tym samym zyskać część jego sympatii.
Przykłady: Bulldog Bar, Mama Didn’t Lie, Pink Flamingo Restaurant, Tarantino Club, Ćwierćfunciak.
Nazwa dla burger baru z burgerem
Gry słów, nieoczywiste zestawienia, niebanalne określenia – oto najbardziej popularne sposoby „poradzenia sobie” z nazwą, gdy chcemy użyć słowa-klucza „burger”. Choć większość z nazw stworzonych w tej konwencji unika banalnej, rozczarowującej jednoznaczności, to jednak nie tracą one na komunikatywności.
Jak pokazują poniższe przykłady możliwe jest wykreowanie nazwy zrozumiałej jak nazwa generyczna i jednocześnie oryginalnej jak neologizm. Zaletą tych nazw jest także możliwość uzyskania ciekawych efektów brzmieniowych, znaczeniowych i skojarzeniowych.
Przykłady: Burger Chata, Burgermania, Burgertata, Burgery Nocą, Gogo Burger, Warburger, Barn Burger, Sztrass Burger.
Nazwa dla burger baru z bułką
Nieodłączna składową hamburgera jest oczywiście smaczna bułka, która nie tylko przesądza o jego wyglądzie, ale przede wszystkim smaku i przyjemności konsumpcji.
Podobnie jak autorskie sosy, jakość i sposób preparowania mięsa, tworzone na zamówienie, według specjalnych receptur bułki stały się wizytówkami wielu burger barów.
Nic więc dziwnego, że komunikowanie tego wyróżnika w nazwie stało się tak popularne. Słowa bułka, buła mają swój urok i pozwalają na stworzenie nazw wymownych, przemawiających do wyobraźni, obrazowych, a jednocześnie humorystycznych i bezpretensjonalnych.
Przykłady: Dobra Bula, Gruba Bula, Między Bułkami.
Dobry
- 15 propozycji nazw (3 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL
- Pierwsza transza w 72 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Lepszy
- 30 propozycji nazw (6 x 5)
- Nazwy z wolną domeną -.PL + -.EU
- Pierwsza transza w 48 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Najlepszy
- Nieograniczona ilość propozycji
- Nazwy z wolną domeną -.PL + -.COM
- Pierwsza transza w 24 h
- Nazwy unikalne, łatwe do przeliterowania, zapamiętania, eufoniczne
Naming, tworzenie nazwy firmy, usługi, produktu jest usługą, procesem, w którym projektant nazwy przygotowuje propozycje nazwy w oparciu o wyselekcjonowane wraz z klientem kryteria.
Projektowanie nazwy jest najbardziej skuteczne i szybkie, jeśli jest oparte na ścisłej współpracy projektanta oraz klienta.
Cena zależna jest od wybranego pakietu.
Pakiet „Dobry” – 15 propozycji – kosztuje 900 PLN brutto
Pakiet „Lepszy” – 30 propozycji – kosztuje 1500 PLN brutto
Pakiet „Najlepszy” – bez limitu propozycji – kosztuje 2500 PLN brutto.
Średni czas zakończenia projektu wynosi 14 dni. Przy czym, udzielenie szybkiej i wyczerpującej informacji zwrotnej znacząco przyspiesza osiągnięcie celu.
Kreacja nazwy firmy, produktu, usługi jest procesem. Prace nad nazwą rozpoczynają się w dniu podpisania i przesłania skanu umowy oraz potwierdzenia dokonania przelewu.
Usługa tworzenia propozycji nazw płatna jest „z góry”, po podpisaniu umowy, na podstawie rachunku.
Od podpisania umowy, opłacenia rachunku oraz przesłania szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów formalnych, oczekiwań oraz celów.
Tak. Wszystkie nazwy sprawdzane są pod kątem dostępności domeny -.PL.
Dostępność innych domen jest dodatkowo odpłatna – wysokość dopłaty jest określana indywidualnie w zależności od poziomu złożoności projektu nazewniczego.
Tak. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem ich unikalności.
Nazwy, które już funkcjonują na rynku nie są przedstawiane.
Pakiet Dobry – po 3 dniach roboczych.
Pakiet Lepszy – po 2 dniach roboczych.
Pakiet Najlepszy – w ciągu 24 godzin.
W każdej transzy przesyłam po 5 propozycji.
Oczywiście 😉
Tak.
Na życzenie klienta mogę przygotować opis nazwy.